Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

Japonský vůz si skvěle vede v USA, jakožto Lexus ES pak boduje také na dalších trzích. Toyota chce ale víc a nabídne ho i v Evropě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

16.8.2012 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský vůz si skvěle vede v USA, jakožto Lexus ES pak boduje také na dalších trzích. Toyota chce ale víc a nabídne ho i v Evropě.

V květnu letošního roku byla ve Spojených státech Toyota Camry nejprodávanějším osobním vozem. V Evropě však tento prostorný sedan historicky znají pouze na vybraných trzích, kde o něj navíc obvykle nebyl příliš velký zájem. Důvod přitom netkví pouze v tom, že prakticky stejný model - ovšem s větší reputací - nabízí také Lexus pod názvem ES. Za hlavní příčinu neúspěchu Camry v Evropě mohou hlavně jeho objemné benzinové motory, které spotřebu i pořizovací cenu ženou do vyšší ligy, kde kralují hlavně sedany německé prémiové trojky.

Jelikož ale Camry vůbec neohrožuje zavedený Avensis, rozhodla se Toyota k downsizingu. Venkovní dimenze zůstávají nezměněny, do motorového prostoru se však stěhuje nový dvoulitrový motor. Ten produkuje 148 koní a 190 Nm při 4000 ot./min, v kombinaci s čtyřstupňovým manuálem však příliš parády nenadělá. Z klidu jste na stovce za 12,5 s a nejvíce se rozjedete na 190 km/h.

Jenže v Rusku, které je pro Camry nejdůležitějším evropským (či spíše evropsko-asijským) trhem, takto vybavená Toyota nebude stát více než milion rublů (v přepočtu cca 630 000 Kč), což je v tamním prostředí psychologická bariéra stojící mezi úspěchem a neúspěchem. Dvoulitrová verze tak bude mít na růžích ustláno, zvláště se spotřebou 8,3 l/100 km.

Pokud by to ovšem nějakému bohatšímu obyvateli Moskvy nestačilo, má Toyota vždy v záloze dražší a žravější modely s 2,5litrovým čtyřválcem o výkonu 181 koní a 3,5litrovým motorem V6 naladěným na 272 koní. A to jak s vlastním znakem na kapotě, tak i s logem Lexusu.

Vůz si odbude svou malou evropskou premiéru na nadcházejícím autosalonu v Moskvě a následně se objeví v prodeji v jejím širém okolí. Jestli se ukáže i blíže našim hranicím, to je zatím otázkou, skoro jisti si ale můžeme být tím, že přímo u nás jej místní zastoupení Toyoty nabízet nebude. Zde značka boduje v o trochu jiných vodách...


Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 1 - Toyota Camry 01Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 2 - Toyota Camry 02Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 3 - Toyota Camry 03Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 4 - Toyota Camry 04Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 5 - Toyota Camry 05Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 6 - Toyota Camry 06Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 7 - Toyota Camry 07Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 8 - Toyota Camry 08Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 9 - Toyota Camry 09Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 10 - Toyota Camry 10Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 11 - Toyota Camry 11Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 12 - Toyota Camry 12Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 13 - Toyota Camry 13Toyota Camry 2012 dorazila i Evropy, nově s benzinovým dvoulitrem - 14 - Toyota Camry 14
Toyota Camry se v Evropě prodává jen na vybraných trzích. Z nich nejdůležitější je Rusko, proto právě zde japonská automobilka představila novou verzi s dvoulitrovým benzinovým motorem

Zdroj: Autoblog Spanish

Petr Prokopec

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.