Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chystá ještě menší sporťák než GT 86, bude vážit pod tunu
15.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zadní pohon, 136 koní a hmotnost do jedné tuny. Asi takový má být nový model, který mezi sportovními Toyotami najde místo pod GT 86.
Japonská automobilka do svých přívrženců pumpuje v poslední době nevídané dávky adrenalinu. Největší podíl na zmíněném nese dozajista znovuzrozená Supra, o níž jsme se zmiňovali v těsném sledu za poslední měsíce nejčastěji. Částečně to jistě připadá na vrub také novým verzím GT 86, kterým prý s pomocí přeplňování nadělí konečně vyšší výkon. Ani u těch ovšem euforie ze sportovních modelů neskončí.
Minulý rok zaznělo z úst Tetsuyi Tady - člověka odpovědného za sportovnější Toyoty - že se nabídka skupinky se zadním pohonem usadí na třech modelech, přičemž GT 86 bude v jejím středu. U Supry se tedy v souvislosti s hybridním pohonem spekuluje o využití pohonu všech kol, ale to je pro nás v tuto chvíli informace druhotná. Jenomže pokud má být GT 86 uprostřed, pod ní se ještě nutně musí objevit ještě menší a levnější alternativa na skotačivé svezení a to už je zajímavé.
Z japonských médií vychází najevo i několik překvapivých podrobností. Tak například že GT 86 junior nebude typickým dvoudveřovým kupátkem, nýbrž nositelem karoserie shooting brake kombinujícím prvky kupé a hatchbacku. Pokud si to nedokážete představit, podívejte se na Volkswagen Scirocco s interiérem 2+2. Pro vytvoření takového mišmaše bude zapotřebí také nové platformy s nízkou hmotností.
Máme-li být přesnější, hovoří se o méně než jedné tuně, se kterou se bude schopen nadmíru statečně poprat i malý motor. Vůz by si tedy vystačil i se čtyřválcovou patnáctistovkou o výkonu do 140 koní. Napadá nás něco ve stylu Corolly AE86 (Hachi-Roku). Pokud už ale odkládáte nákup něčeho jiného na zábavu, pak je nutné vědět, že chystané Scirocco od Japonců bude uvedeno na trh až v roce 2018, čemuž bude předcházet zkoumání zákaznických reakcí jeho koncepčními podobami. A ty se mají objevovat už od příštího roku na autosalonu v Tokiu.















Pokud vznikne něco menšího a ještě lehčího než GT 86, pak jistě budou moci příznivci levné zábavy za volantem teprve slavit
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva