Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-86: další únik odhalil klíčové technické specifikace (doplněno)
31.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
K neplánovaně odhaleným fotografiím nové sportovní Toyoty s pracovním jménem FT-86 máme nyní k dispozici také tabulku s technickými parametry.
Doplněno 1. 11.: Zainteresovanost Toyoty na úniku fotografií katalogu se prozatím nepotvrdila, ale postupné uvolňování jednotlivých stránek nechává této možnosti pořád dvířka otevřené. Tentokrát tu máme variace na různé odstíny lakování a jednu ryze (patrně) tuningovou nebo závodní záležitost - model vybavený černými plastovými nárazníky a ocelovými koly, kde vás nemusí mrzet, že po zakoupení poletí originální díly do kouta garáže. Rovněž tu máme detailní náhled na přístrojový panel se zajímavým počítačem vygenerovaným počtem kilometrů 123 456 km a blízký záběr na uspořádání tlačítek klimatizace na středové konzole i s retro digitálkami.
Zbrusu nová Toyota s pohonem zadních kol už není tajemstvím. Japonské automobilce před pár dny nejdříve unikly fotografie katalogu se speciálním příslušenstvím dvorního úpravce Modellista a pak se objevily i podivné záběry sériového vozu z další naskenované brožury. Podivné proto, že s obrázky evidentně někdo manipuloval a dal si tu práci, aby ze všech stránek vymazal jméno modelu a navíc chyběly tabulky s technickými parametry. Tuto domněnku vyslovil jeden z našich čtenářů, který si říká Appi, a protože umí číst v něčem, co nám připomíná rozsypané lístky sušeného čaje, podělil se s námi o překlad. Celé to nahrává myšlence, že za „únikem“ stojí guerilla marketing Toyoty, ale ať to plánovali jakkoli, máme už i základní technická data.
Sportovní Toyota bude mít na domácím trhu s největší pravděpodobností označení FR-S, což je přesně to samé jméno, které automobilka použila pro z FT-86 odvozenou studii značky Scion. Délka auta činí 4 240 mm, šířka 1 775 mm a výška 1 285 mm. Rozvor je 2 570 mm, rozchod kol přední nápravy dělá 1 520 mm a té zadní 1 540 mm. Vás ale asi zajímá něco jiného, že? Máme...
Plochý čtyřválec má objem 1 998 cm3 a jeho výkon je rovných 200 koní při 7 000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 205 newtonmetrů leží také hodně vysoko - bude k dispozici při 6 600 ot./min. Podle tabulky můžeme potvrdit rovněž dva typy převodovek. K mání bude manuál i automat, v obou případech šestistupňový. Hmotnost FR-S vypadá velmi slušně. Toyota uvádí dvě hodnoty lišících se úrovní výbavy. Váha levnějšího stroje je pouze 1 210 kg, s automatem pak o 20 kg vyšší. Luxusnější typ má 1 230, respektive 1 250 kg. Výkonová hmotnost nejlehčího provedení proto činí 163 koní na tunu.
Čas potřebný k akceleraci na 100 km/h nebo maximální rychlost prozatím chybí, stejně jako velmi důležitá cena. Hodnota zrychlení ale patrně nebude daleko od Renaultu Clio R.S., který při prakticky stejném poměru výkonu a hmotnosti zvládne to samé za 6,9 s a dosáhne 225 km/h - díky účinnějšímu přenosu výkonu za zadní kola o rozměrech 215/45 R17 (levnější verze nazouvá šestnáctky) by mohlo být FR-S na stovce o nějako desetinku dříve.
Automobilka uvádí u nejlehčího typu průměrnou spotřebu 7,7 litru na 100 km, automat vychází o 0,1 l hůře. S padesátilitrovou nádrží tedy vychází dojezd při zcela neadekvátním způsobu jízdy na 650 km. Japonská norma měření spotřeby ale není stejná, pro Evropu by proto měly být tyto hodnoty nepatrně vyšší.







Připravena k úpravám - cenově nejvýhodnější bude patrně oholená "sociální" edice s nenalakovanými nárazníky a na ocelových kolech


Podle tabulky technických parametrů se dá zjistit, že lépe vybavený model dostane samosvor s manuálem i automatem. Hůře vybavené auto pouze s manuální převodovkou. Pro vaši informaci - první dva sloupečky údajů náleží Toyotě ve vyšší a nižší specifikaci, další tři jejím konkurentům - Mazdě MX-5, Mazdě RX-8 a Hondě CR-Z









Tady jsou k dispozici dosud všechny známe zveřejněné záběry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
dnes
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 5 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 7 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 8 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 9 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
