Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FV2: japonská tříkolka má být koněm budoucnosti, ovládá se pohybem
6.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádný volant, žádné sedadlo a jen tři kola. Přesto Toyota slibuje, že v sedle modelu FV2 zažijete více zábavy než v dnešních automobilech.
Pro japonskou automobilku je domácí autosalon nadmíru důležitý a mimo jiné se tam obvykle na budoucí mobilitu. Letos se na stánku značky představí hned osm unikátních konceptů, z nichž pět bude mít světovou premiéru. O Toyotě FCV jsme se již zmiňovali, prototyp poháněný palivovými články však rozhodně není tím nejzábavnějším kouskem celé expozice. Tuhle výsadu si pro sebe urvala studie FV2, o čemž má svědčit už jen samotný název tříkolky. FV je totiž zkratkou pro Fun Vehicle.
Novinku na stánku značky doprovodí i koncept i-Road, jehož počet kol naznačuje spřízněnost mezi oběma vozítky. Tím ale podobnost končí, neboť zatímco předchozí kreace japonské automobilky alespoň nabízela klasický posez v uzavřené kukani, jež zaručovala alespoň nějakou bezpečnost, model FV2 přichází s výklopným čelním skleněným panelem a jízdní pozicí „na stojáka“.
K neobvyklé koncepci Toyota uvádí, že s tříkolkou byste měli mít stejný vztah jako s koněm. A právě proto budete s ovládáním propojeni na zcela jiné úrovni, kdy směr, zrychlení či zpomalení určujete přenosem vlastní váhy na tu či onu stranu a dopředu nebo dozadu. Souběžně s tím pak bude vyspělá umělá inteligence komunikovat s ostatními vozidly a infrastrukturou, aby zajistila bezpečí.
Jen jízdou ale „propojení člověka a stroje“ skončit nemá. Toyota FV2 by na základě rozpoznávání hlasu a obrazu měla reagovat na náladu svého „pána“, přičemž z historie bude čerpat záznamy o navštívených lokalitách apod. Tříkolka poté bude fungovat jako spolujezdec, který se vynasnaží řidiče rozveselit. Takřka automaticky pak bude volit trasu cesty.
Dá se tedy pomalu říci, že při otráveném obličeji po ránu již FV2 pozná, že míříte do práce a odveze vás tam. Na čas. Odpolední cíl cesty pak zřejmě bude určovat míra rozjasněnosti. Nakolik ovšem tato technologie bude fungovat a zda se vůbec dostane do sériové výroby, to je ve hvězdách.































Japonskou tříkolku ovládáte přenosem váhy těla či svou náladou. O výrobě Toyoty FV2 v nejbližších letech ovšem pochybujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
8.9.2025Řidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
včeraMercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
včeraŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
včeraDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
včeraRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva