Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FV2: japonská tříkolka má být koněm budoucnosti, ovládá se pohybem
6.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádný volant, žádné sedadlo a jen tři kola. Přesto Toyota slibuje, že v sedle modelu FV2 zažijete více zábavy než v dnešních automobilech.
Pro japonskou automobilku je domácí autosalon nadmíru důležitý a mimo jiné se tam obvykle na budoucí mobilitu. Letos se na stánku značky představí hned osm unikátních konceptů, z nichž pět bude mít světovou premiéru. O Toyotě FCV jsme se již zmiňovali, prototyp poháněný palivovými články však rozhodně není tím nejzábavnějším kouskem celé expozice. Tuhle výsadu si pro sebe urvala studie FV2, o čemž má svědčit už jen samotný název tříkolky. FV je totiž zkratkou pro Fun Vehicle.
Novinku na stánku značky doprovodí i koncept i-Road, jehož počet kol naznačuje spřízněnost mezi oběma vozítky. Tím ale podobnost končí, neboť zatímco předchozí kreace japonské automobilky alespoň nabízela klasický posez v uzavřené kukani, jež zaručovala alespoň nějakou bezpečnost, model FV2 přichází s výklopným čelním skleněným panelem a jízdní pozicí „na stojáka“.
K neobvyklé koncepci Toyota uvádí, že s tříkolkou byste měli mít stejný vztah jako s koněm. A právě proto budete s ovládáním propojeni na zcela jiné úrovni, kdy směr, zrychlení či zpomalení určujete přenosem vlastní váhy na tu či onu stranu a dopředu nebo dozadu. Souběžně s tím pak bude vyspělá umělá inteligence komunikovat s ostatními vozidly a infrastrukturou, aby zajistila bezpečí.
Jen jízdou ale „propojení člověka a stroje“ skončit nemá. Toyota FV2 by na základě rozpoznávání hlasu a obrazu měla reagovat na náladu svého „pána“, přičemž z historie bude čerpat záznamy o navštívených lokalitách apod. Tříkolka poté bude fungovat jako spolujezdec, který se vynasnaží řidiče rozveselit. Takřka automaticky pak bude volit trasu cesty.
Dá se tedy pomalu říci, že při otráveném obličeji po ránu již FV2 pozná, že míříte do práce a odveze vás tam. Na čas. Odpolední cíl cesty pak zřejmě bude určovat míra rozjasněnosti. Nakolik ovšem tato technologie bude fungovat a zda se vůbec dostane do sériové výroby, to je ve hvězdách.































Japonskou tříkolku ovládáte přenosem váhy těla či svou náladou. O výrobě Toyoty FV2 v nejbližších letech ovšem pochybujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nejčtenější články
V další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
27.4.2025Číňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
27.4.2025Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
27.4.2025Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
27.4.2025Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
27.4.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.27. 18:11 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch
- Politický koutek 05.27. 09:38 - HondaMan
- VZKAZY 05.26. 19:20 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.26. 14:58 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.26. 06:09 - villagetunic
- Onboard videa 05.25. 21:11 - brnenska.odchytova