Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 dostane nástupce, radost má přednost před prodejními výsledky
14.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Navzdory tomu, že se GT 86 prodejně nedaří, automobilka není připravena na jeho vyškrtnutí. Proto se prý už můžeme těšit na jeho nástupce.
Toyota GT 86 byla stvořena jakožto lék na krizi středního věku, jako vzpomínka na minulost, kdy auta ještě nebyla zkažená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Tuto injekci vášní do jinak nevýrazné modelové palety si před lety vymyslel samotný Akio Toyoda a nový vůz postavený ve spolupráci se Subaru spatřil světlo světa na konci roku 2011.
V letošním únoru jsme se ovšem zmiňovali, že prodejní úspěchy přesto nesklízí, což poměrně vážně ohrožovalo její budoucí působení v portfoliu modelů, třebaže primárně se hovořilo o vyškrtnutí dalších verzí. Pozitivně se v tomto směru nejevily ani mezery ve spolupráci se Subaru, avšak Toyota prohlásila, že otevřenou variantu hodlá nabízet i bez partnera. Od té doby jsme mnoho novinek neslyšeli, což nevěstilo nic dobrého.
Víceprezident evropského křídla Toyoty Karl Schlicht však na pařížském autosalonu na toto téma promluvil a my tak můžeme být zase o něco klidnější. Partnerství se Subaru sice prý není ideální, ale bude nadále zachováno, stejně jako GT 86. Trh pro tyto druhy automobilů není celosvětově velký, a tak se na obchodní neúspěchy tohoto modelu prý Toyota hodlá koukat s jistým nadhledem.
Ve výsledku to znamená, že se tento model v nabídce udrží, minimálně už z důvodu, že by pak jakékoliv auto na zábavu v sestavě Toyoty chybělo a to Japonci už znovu nechtějí dopustit. Schlicht v tomto naráží na ztrátu modelu Celica v úvodu nového tisíciletí. Na dotaz, co bude s nástupcem, navíc odpověděl zcela na přímo...
Prý je na cestě a dorazí, jakmile dnešní generace GT 86 projde naplánovaným standardním životním cyklem. Zda ale bude opět vyvíjen se Subaru neprozradil. Otazníky tedy visí spíše nad nástupcem BRZ. Podle postoje druhé japonské značky si ale troufáme tvrdit, že nakonec se objeví oba, což se dá hodnotit velmi pozitivně.















Toyota GT 86 se dočká nástupce, jakmile současná generace projde naplánovaným životním cyklem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB