Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 dostane nástupce, radost má přednost před prodejními výsledky
14.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Navzdory tomu, že se GT 86 prodejně nedaří, automobilka není připravena na jeho vyškrtnutí. Proto se prý už můžeme těšit na jeho nástupce.
Toyota GT 86 byla stvořena jakožto lék na krizi středního věku, jako vzpomínka na minulost, kdy auta ještě nebyla zkažená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Tuto injekci vášní do jinak nevýrazné modelové palety si před lety vymyslel samotný Akio Toyoda a nový vůz postavený ve spolupráci se Subaru spatřil světlo světa na konci roku 2011.
V letošním únoru jsme se ovšem zmiňovali, že prodejní úspěchy přesto nesklízí, což poměrně vážně ohrožovalo její budoucí působení v portfoliu modelů, třebaže primárně se hovořilo o vyškrtnutí dalších verzí. Pozitivně se v tomto směru nejevily ani mezery ve spolupráci se Subaru, avšak Toyota prohlásila, že otevřenou variantu hodlá nabízet i bez partnera. Od té doby jsme mnoho novinek neslyšeli, což nevěstilo nic dobrého.
Víceprezident evropského křídla Toyoty Karl Schlicht však na pařížském autosalonu na toto téma promluvil a my tak můžeme být zase o něco klidnější. Partnerství se Subaru sice prý není ideální, ale bude nadále zachováno, stejně jako GT 86. Trh pro tyto druhy automobilů není celosvětově velký, a tak se na obchodní neúspěchy tohoto modelu prý Toyota hodlá koukat s jistým nadhledem.
Ve výsledku to znamená, že se tento model v nabídce udrží, minimálně už z důvodu, že by pak jakékoliv auto na zábavu v sestavě Toyoty chybělo a to Japonci už znovu nechtějí dopustit. Schlicht v tomto naráží na ztrátu modelu Celica v úvodu nového tisíciletí. Na dotaz, co bude s nástupcem, navíc odpověděl zcela na přímo...
Prý je na cestě a dorazí, jakmile dnešní generace GT 86 projde naplánovaným standardním životním cyklem. Zda ale bude opět vyvíjen se Subaru neprozradil. Otazníky tedy visí spíše nad nástupcem BRZ. Podle postoje druhé japonské značky si ale troufáme tvrdit, že nakonec se objeví oba, což se dá hodnotit velmi pozitivně.















Toyota GT 86 se dočká nástupce, jakmile současná generace projde naplánovaným životním cyklem
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva