Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
20.4.2024 | Petr Prokopec
Toyoty nás v minulosti málokdy vzrušovaly, v tuto chvíli si ale člověk prostě musí vážit každé automobilky, která dává preferencím zákazníků přednost před politickými a úředními zájmy. Platí to také v případě menšího Land Cruiseru, a to v Evropě i v Japonsku.
Vůbec první Toyota Land Cruiser přišla na svět v roce 1951. O devětatřicet let později se Japonci rozhodli modelovou linii rozdělit na větší a menší model, přičemž ten druhý dostal přídomek Prado. Něco takového zákazníky mátlo, jakkoli se obě SUV od sebe lišila nejen rozměrově, ale i vzhledem. A pochopitelně také cenou. A protože si klientela od roku 1990 evidentně nezvykla, loni automobilka zavelela ke změně. Ta pak ostatně koresponduje s tím, že je na některých trzích dodnes populární varianta ze 70. let. Její výroba tak pokračuje, byť s moderní technikou.
My se nicméně budeme soustředit na zcela nové Prado, které si ovšem takto dál neříká. Ona změna totiž souvisí s návratem všech variant k jednotnému označení Land Cruiser. Nejluxusnější verze tedy nese dodatečné označení 300, zatímco onen zmodernizovaný klasik užívá dvoučíslí 70. Prado pak přechází na trojčíslí 250, přičemž užívat bude stejnou platformu GA-F jako třístovka. Nabídka pohonných jednotek se liší dle trhu, kdy takové USA počítají pouze s 2,4litrovým hybridním benzinovým čtyřválcem.
Poměrně překvapivé ovšem je, co najdou pod kapotou Japonci. Jakkoli se jedná o Toyotu a její domovinu, Land Cruiser 250 alespoň prozatím nepočítá s jedinou elektrifikovanou možností. Místo toho lze sáhnout po 2,7litrovém benzinovém čtyřválci nebo 2,8litrovém turbodieselu. Ten klientela může spárovat s pěti či sedmi sedadly, zatímco první zmíněná jednotka je spojena pouze se třemi řadami sedadel. K mání je navíc v jejím případě méně výbavových stupňů, preference jsou tak jasné.
Platí to dvojnásob při pohledu na technické parametry, kde benzinová jednotka skutečně hraje podřadnou roli. K dispozici totiž dostala 163 koní a 246 Nm, jenž přenáší šestistupňový automat Super ECT, zatímco diesel byl naladěn na 204 koní a 500 Nm. Jeho majitelé pak navíc budou profitovat z klasického osmistupňového automatu. Systém pohonu všech kol zahrnující středový diferenciál Torsen LSD a zadní elektronický jsou ovšem standardem v obou případech.
Dále lze počítat s voličem jízdních režimů Multi-Terrain Select, stejně jako se sadou čtyř kamer Multi-Terrain Monitor, které vám jízdu v terénu usnadní. Ostatně tak jako žebřinový rám, který zmíněná platforma používá. Návrat menšího SUV (což je ale při délce 4 925 milimetrů vlastně trochu zavádějící popis) pod jednotné označení Land Cruiser je tak oprávněný, přičemž dle Japonců se právě verze 250 vrací k podstatě a kořenům této modelové řady.
Očkem již můžeme mrknout pouze po Evropě, kde je dvěstěpadesátka rovněž k mání. A nabízena též není ani s benzinovým, ani s hybridním, ani s elektrickým ústrojím, ale pouze s tím dieselovým. Ceny přitom startují od 1 790 000 Kč, přičemž základní úroveň výbavy je nostalgicky nazvána Prado. Její zaškrtnutí vám pak zajistí 18palcová litá kola, manuální klimatizaci či multimediální systém s 9palcovým displejem.






Land Cruiser 250 vstupuje na japonský trh s nehybridním dieselovým či benzinovým ústrojím. V Evropě je navíc k mání pouze s prvním zmíněným. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out 26.10.2025
Nejčtenější články
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
