Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
20.4.2024 | Petr Prokopec
Toyoty nás v minulosti málokdy vzrušovaly, v tuto chvíli si ale člověk prostě musí vážit každé automobilky, která dává preferencím zákazníků přednost před politickými a úředními zájmy. Platí to také v případě menšího Land Cruiseru, a to v Evropě i v Japonsku.
Vůbec první Toyota Land Cruiser přišla na svět v roce 1951. O devětatřicet let později se Japonci rozhodli modelovou linii rozdělit na větší a menší model, přičemž ten druhý dostal přídomek Prado. Něco takového zákazníky mátlo, jakkoli se obě SUV od sebe lišila nejen rozměrově, ale i vzhledem. A pochopitelně také cenou. A protože si klientela od roku 1990 evidentně nezvykla, loni automobilka zavelela ke změně. Ta pak ostatně koresponduje s tím, že je na některých trzích dodnes populární varianta ze 70. let. Její výroba tak pokračuje, byť s moderní technikou.
My se nicméně budeme soustředit na zcela nové Prado, které si ovšem takto dál neříká. Ona změna totiž souvisí s návratem všech variant k jednotnému označení Land Cruiser. Nejluxusnější verze tedy nese dodatečné označení 300, zatímco onen zmodernizovaný klasik užívá dvoučíslí 70. Prado pak přechází na trojčíslí 250, přičemž užívat bude stejnou platformu GA-F jako třístovka. Nabídka pohonných jednotek se liší dle trhu, kdy takové USA počítají pouze s 2,4litrovým hybridním benzinovým čtyřválcem.
Poměrně překvapivé ovšem je, co najdou pod kapotou Japonci. Jakkoli se jedná o Toyotu a její domovinu, Land Cruiser 250 alespoň prozatím nepočítá s jedinou elektrifikovanou možností. Místo toho lze sáhnout po 2,7litrovém benzinovém čtyřválci nebo 2,8litrovém turbodieselu. Ten klientela může spárovat s pěti či sedmi sedadly, zatímco první zmíněná jednotka je spojena pouze se třemi řadami sedadel. K mání je navíc v jejím případě méně výbavových stupňů, preference jsou tak jasné.
Platí to dvojnásob při pohledu na technické parametry, kde benzinová jednotka skutečně hraje podřadnou roli. K dispozici totiž dostala 163 koní a 246 Nm, jenž přenáší šestistupňový automat Super ECT, zatímco diesel byl naladěn na 204 koní a 500 Nm. Jeho majitelé pak navíc budou profitovat z klasického osmistupňového automatu. Systém pohonu všech kol zahrnující středový diferenciál Torsen LSD a zadní elektronický jsou ovšem standardem v obou případech.
Dále lze počítat s voličem jízdních režimů Multi-Terrain Select, stejně jako se sadou čtyř kamer Multi-Terrain Monitor, které vám jízdu v terénu usnadní. Ostatně tak jako žebřinový rám, který zmíněná platforma používá. Návrat menšího SUV (což je ale při délce 4 925 milimetrů vlastně trochu zavádějící popis) pod jednotné označení Land Cruiser je tak oprávněný, přičemž dle Japonců se právě verze 250 vrací k podstatě a kořenům této modelové řady.
Očkem již můžeme mrknout pouze po Evropě, kde je dvěstěpadesátka rovněž k mání. A nabízena též není ani s benzinovým, ani s hybridním, ani s elektrickým ústrojím, ale pouze s tím dieselovým. Ceny přitom startují od 1 790 000 Kč, přičemž základní úroveň výbavy je nostalgicky nazvána Prado. Její zaškrtnutí vám pak zajistí 18palcová litá kola, manuální klimatizaci či multimediální systém s 9palcovým displejem.
Land Cruiser 250 vstupuje na japonský trh s nehybridním dieselovým či benzinovým ústrojím. V Evropě je navíc k mání pouze s prvním zmíněným. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před hodinou - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejmenší japonská automobilka stvořila další „staré auto z nového”, je to znovu jeden velký bizár
6.4.2024 - Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6.4.2024 - Britové předělali klasické Porsche 911 na moderní stroj po vzoru Singeru. Čeká je také žaloba?
6.4.2024 - Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024 - Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva