Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Mirai: evropská verze v detailech, nastartovat zvládne i v tuhých mrazech
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Toyota poháněná palivovými články disponuje výkonem 155 koní. S ním zvládne ujet 483 km na nádrž i zrychlit na stovku za 9,6 s.
Dnes se s novinkami Toyoty evidentně roztrhl pytel. Nejprve jsme vám přinesli videa prototypu chystaného crossoveru Toyota C-HR, následně se o slovo přihlásila nová generace hybridu Prius. Nyní si pro změnu vezmeme na paškál evropskou verzi modelu Mirai, která bude samozřejmě stejně jako ta pro zbytek světa vozem poháněným vodíkovými palivovými články. Jejich doplnění zabere zhruba 3 až 5 minut, přičemž dojezd je prý srovnatelný s klasickými automobily osazenými benzinovým motorem.
Ve světle výše zmíněného asi nepřekvapí, že Toyota svou novinku tituluje jako nejmodernější ekologický vůz současného světa. Abychom přitom nemluvili jen obecně, rovnou dodáme, že onen dojezd má činit 483 kilometrů. S výkonem 155 koní by rovněž model Mirai měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku za 9,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí 178 km/h.
Stejně jako veškeré další vozy poháněné palivovými články používá i Toyota princip chemické reakce mezi kyslíkem získávaným ze vzduchu a vodíkem skladovaným v palivové nádrži. Ta byla stejně jako samotné palivové články zasazena do podlahy, čímž došlo ke snížení těžiště. Výsledkem tak má být působivá ovladatelnost a stabilita, přičemž optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má navodit řidiči pocit vozu s motorem uprostřed.
Zpět však k samotnému pohonu, který z onoho mixu kyslíku a vodíku vytváří elektrickou energii, jíž následně užívají elektromotory. Celý proces by přitom neměl nikterak zatěžovat životní prostředí, neboť z výfukového systému vytéká pouze voda. Ta je přitom charakteristická svým „plastovým“ zápachem - přesto ji někteří už zkusili vypít, jak uvidíte na videu níže. Toyota pak dále dodává, že tímto procesem je zredukována produkce emisí CO2 během celého životního cyklu o 40 až 70 procent.
Zmínit můžeme ještě tolik, že vůz dostal do vínku dva jízdní režimy, kdy první Eco upřednostňuje dojezd a nízkou spotřebu vodíku, zatímco s módem Power je spojena ostřejší odezva na plyn. V rámci praktičnosti Toyota Mirai pobere do zavazadlového prostoru 361 litrů, mimo to je ovšem možné počítat ještě s řadou úložných prostor a schránek napříč kabinou vozu.
S ohledem na nadcházející zimu pak můžeme dodat ještě tolik, že podle japonské automobilky nový model poháněný palivovými články lze stoprocentně nastartovat i při teplotách -22 stupňů Celsia. Jak ovšem dokazuje sada snímků z testování, počasí klidně může být i třeskutější a vy se stále dostanete do cíle.




























































































Evropská verze Toyoty Mirai se ukázala na rozsáhlé fotogalerii. Na snímcích z testů přitom dokazuje, že nastartovat můžete i při -30 stupních Celsia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva