Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius+ 2015: facelift přinesl lepší podvozek, odhlučnění i výbavu
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jediný sedmimístný hybrid na evropských trzích dostal nové nárazníky a světla, uvnitř pak nabízí již ve standardu multimediální systém Toyota Touch 2.
Toyota Prius+ sice není zrovna enormně prodávaným vozem, na druhou stranu však jde o jediný sedmimístný hybrid, který je v současné době na Starém kontinentu k mání. Své opodstatnění v nabídce japonské automobilky tedy bezesporu má, pročež se nemůžeme divit ani faceliftu, který by měl vůz udržet svěží a v kondici po další přibližně tři roky. Tou dobou sice již bude na trhu zcela nový Prius, ovšem pouze ve standardní pětimístné formě.
Vraťme se ale zpátky k verzi, která svůj kokpit se sedmi sedadly poprvé ukázala veřejnosti v roce 2011 na autosalonu v Ženevě. Pro letošek se zvenčí dočkáme hlavně nové čelní masky, se kterou přichází také větší emblém značky. Změnám pak byly podrobeny i LEDky určené k dennímu svícení, stejně jako můžeme referovat o nových světlech vpředu i vzadu. Mimo to byly vyměněny i nárazníky, kdy ten zadní hostí difuzor.
Další modifikace pro evropský trh počítají s představením nových barevných odstínů (Dark Cherry, Attitude Black), tím jsme ale s exteriérem hotovi. Zamířit tak můžeme do kabiny, kde nově najdeme více chromových doplňků. Standardem se pak u všech úrovní výbavy stává multimediální systém Toyota Touch 2, jehož součástí je zpětná kamera nebo rozhraní Bluetooth. Za příplatek pak dostáváte i navigaci.
Další změny se dotýkají malého středového přístrojového štítu, kde nově přibyl 4,2palcový TFT displej. Ten zobrazuje data o spotřebě paliva, ale také o samotném hybridním režimu. Nově přitom disponuje funkcí Eco Judge, která má šoférům radit s ekonomickou jízdou, kterou následně i hodnotí. To je ale víceméně vše také v případě kabiny, čímž se přesouváme k mechanickým změnám.
Toyota totiž nově upravila podvozek (zejména tlumiče), aby napomáhal lepší ovladatelnosti. Lepší je pak i odhlučnění vzadu na bocích, což prospělo komfortu v kabině, zatímco hybridní ústrojí nově plní emisní normy Euro 6. I nadále však produkuje kombinovaných 136 koní, které stojí za sprintem z klidu na stovku za 11,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 165 km/h.
Ceny modernizované Toyoty Prius+ mají být oznámeny blíže k zahájení prodeje, nic konkrétního však japonská automobilka v tomto směru nezmiňuje. Dá se ale předpokládat, že déle než do konce letošního roku čekat nebudeme.




Toyota Prius+ se změnila zvenčí i uvnitř, mimo to však nabízí také lepší odhlučnění a podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
