Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert
15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská dodávka dostane nové logo a jméno a k mání bude se třemi turbodiesely. Nákladový prostor pak pojme až 7 000 litrů nebo 1 200 kg.
Spolupráce japonské automobilky s koncernem PSA je známa hlavně díky trojčatům z Kolína, nyní ovšem došla řada i na praktičtější modely. První vlaštovkou se stává Toyota ProAce, která vychází z Peugeotu Expert. Na rozdíl od francouzského originálu však japonská kopie nabízí mnohem větší variabilitu. K dispozici totiž není jen ve verzi s bočním prosklením či bez něj, ale také ve dvou délkách (4 805 mm a 5 135 mm) a dvou výškách (1 942 mm a 2 276 mm).
Objem zavazadlového prostoru díky tomu startuje na 5 000 l a končí na 7 000 l, přičemž náklad může mít hmotnost až 1 200 kg, což v pohodě stačí na paletu cihel. Problémy nenastanou ani při nakládání, neboť oboje zadní dveře lze rozevřít křídlově v úhlu až 270 stupňů. Pro větší praktičnost pak máte k dispozici ještě dveře boční posuvné směrem dozadu, kterých využijete zvláště v momentu, kdy je vůz osazen dvěma řadami po třech sedadlech. Základní model ovšem počítá jen se separovanou kabinou.
K dispozici budou tři turbodiesely, přičemž nejméně výkonná je 1,6litrová pohonná jednotka naladěná na 90 koní a 180 Nm. Přidělena je k ní pětistupňová manuální převodovka, zatímco se silnějším dvoulitrovým dieselem je spřažen manuál šestistupňový. Volit přitom u tohoto motoru můžete mezi silou 128 koní a 320 Nm nebo 163 koní a 340 Nm.
Vzhledem k tomu, že se jedná o pohonné jednotky typu HDi, dá se počítat s průměrem 6,6 l/100 km, kterého dosahuje Peugeot Expert. Lišit by se přitom neměla ani nabídka standardní výbavy, která zahrnuje ABS, ESP, mlhovky či dvoufázový čelní airbag v základu. Za příplatek si pak můžete pořídit třeba klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth nebo boční airbagy.
Do prodeje by japonská novinka měla zamířit na jaře s tím, že první zákaznické vozy budou k mání v druhém čtvrtletí roku 2013. Ceny Toyota nezveřejnila, dá se ovšem počítat s menším nárůstem oproti necelým 400 tisícům Kč vč. DPH, na nichž startuje „pravý” Peugeot Expert.















Nová Toyota ProAce je upraveným Peugeotem Expert. Do prodeje zamíří příští rok na jaře v několika variantách, pod kapotou vždy nabídne turbodiesel spřažený s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 8 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 10 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 11 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
