Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota ProAce 2013: druhý život Peugeotu Expert
15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská dodávka dostane nové logo a jméno a k mání bude se třemi turbodiesely. Nákladový prostor pak pojme až 7 000 litrů nebo 1 200 kg.
Spolupráce japonské automobilky s koncernem PSA je známa hlavně díky trojčatům z Kolína, nyní ovšem došla řada i na praktičtější modely. První vlaštovkou se stává Toyota ProAce, která vychází z Peugeotu Expert. Na rozdíl od francouzského originálu však japonská kopie nabízí mnohem větší variabilitu. K dispozici totiž není jen ve verzi s bočním prosklením či bez něj, ale také ve dvou délkách (4 805 mm a 5 135 mm) a dvou výškách (1 942 mm a 2 276 mm).
Objem zavazadlového prostoru díky tomu startuje na 5 000 l a končí na 7 000 l, přičemž náklad může mít hmotnost až 1 200 kg, což v pohodě stačí na paletu cihel. Problémy nenastanou ani při nakládání, neboť oboje zadní dveře lze rozevřít křídlově v úhlu až 270 stupňů. Pro větší praktičnost pak máte k dispozici ještě dveře boční posuvné směrem dozadu, kterých využijete zvláště v momentu, kdy je vůz osazen dvěma řadami po třech sedadlech. Základní model ovšem počítá jen se separovanou kabinou.
K dispozici budou tři turbodiesely, přičemž nejméně výkonná je 1,6litrová pohonná jednotka naladěná na 90 koní a 180 Nm. Přidělena je k ní pětistupňová manuální převodovka, zatímco se silnějším dvoulitrovým dieselem je spřažen manuál šestistupňový. Volit přitom u tohoto motoru můžete mezi silou 128 koní a 320 Nm nebo 163 koní a 340 Nm.
Vzhledem k tomu, že se jedná o pohonné jednotky typu HDi, dá se počítat s průměrem 6,6 l/100 km, kterého dosahuje Peugeot Expert. Lišit by se přitom neměla ani nabídka standardní výbavy, která zahrnuje ABS, ESP, mlhovky či dvoufázový čelní airbag v základu. Za příplatek si pak můžete pořídit třeba klimatizaci, audio systém s rozhráním Bluetooth nebo boční airbagy.
Do prodeje by japonská novinka měla zamířit na jaře s tím, že první zákaznické vozy budou k mání v druhém čtvrtletí roku 2013. Ceny Toyota nezveřejnila, dá se ovšem počítat s menším nárůstem oproti necelým 400 tisícům Kč vč. DPH, na nichž startuje „pravý” Peugeot Expert.















Nová Toyota ProAce je upraveným Peugeotem Expert. Do prodeje zamíří příští rok na jaře v několika variantách, pod kapotou vždy nabídne turbodiesel spřažený s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva