Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota už i v Evropě odmítá dogmatické nařizování a zakazování aut, povede k desetkrát většímu zdražení
18.6.2023 | Petr Prokopec
Toyota se v posledních letech profiluje jako jedna z mála racionálně uvažujících mainstreamových automobilek, která otevřeně bojuje proti nesmyslným nařízením. V Evropě se ale dosud držela spíše zkrátka, teď už to nedělá.
Pokud chce Evropská unie skutečně bojovat proti šíření dezinformací, měla by v prvé řadě začít sama u sebe. EU totiž od chvíle, kdy přišla s kontroverzním návrhem emisní normy Euro 7, tvrdí, že dané opatření zvedne cenu jen o chlup. Konkrétně o 184 Eur (cca 4 400 Kč) v případě benzinových aut a o 446 Eur (10 650 Kč) u těch dieselových. Automobilky ale říkají, že reálně půjde snadno o více jak 100 tisíc Kč a i studie Frontier Economics hovoří o tom, že průměrný nárůst cen bude v nejlepším desetinásobný. Nově technologie a plnění nových požadavků by totiž zvedlo ceny o 1 862 a 2 629 Eur (44 300 a 62 550 Kč) na každý vůz.
Politikům tak skutečně nelze věřit ani nos mezi očima, zjevně se míchají do věcí, kterým vůbec nerozumí. Proti jejich manipulativním krokům se nyní vymezil i Matt Harrison, šéf evropského zastoupení Toyoty. Dle jeho slov totiž z nové emisní normy „nebude profitovat nikdo“. Navíc dodává, že nedává smysl zatěžovat výrobce dalšími náklady, neboť EU již stanovila jiný emisní cíl, a sice onen faktický zákaz spalovacích aut, se kterým se počítá v roce 2035.
Harrison zmiňuje, že normu Euro 7 by klidně podpořil, ovšem jen ve chvíli, kdy politici zaujmou mnohem realističtější přístup. To je ovšem totéž, jako když při setkání s hladovým medvědem zkusíte rozzuřenou šelmu přesvědčit, aby se stala veganem. Přesto je pořád možné, že loňské znění návrhu skončí v koši. Proti němu se totiž postavila nejen Toyota, ale také koncerny Volkswagen a Stellantis či Mercedes-Benz. Odmítá jej ovšem také osm členských zemí Unie včetně České republiky.
EU chce návrh schválit do konce příštího roku, platit pak má od 1. července 2025. I to jen ukazuje, kterak europolitici zcela přišli o kontakt s realitou. Pokud totiž chtějí zásadním způsobem změnit způsob, jakým se nová auta vyvíjí i homologují, pak musí dát výrobcům podstatně větší prostor na adaptaci. Za pár měsíců či let nezměníte na už existujícím autě za rozumných nákladů prakticky nic.



Aygo X dnes patří k nejlevnějším vozům v Evropě, pořídit ho lze od 342 tisíc korun. Pokud by přitom prošel návrh EU, cena by skočila někam ke 400 tisícům Kč. V té chvíli by zájem o vůz logicky dále opadl, životní prostředí by se však nezlepšilo ani v nejmenším. Foto: Toyota
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 7 hodinamiČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda ADV350 2026: ve čtyřech nových barvách 08:17
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
Nejnovější články
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, může stát i přes půl miliardy, zlomit všechny rekordy
před hodinouKoupil si tři roky starý elektromobil původně za miliony jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Teď se ho radši zbavuje
před 3 hodinamiMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před 4 hodinamiZ nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
před 6 hodinamiVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva