Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota už i v Evropě odmítá dogmatické nařizování a zakazování aut, povede k desetkrát většímu zdražení
18.6.2023 | Petr Prokopec
Toyota se v posledních letech profiluje jako jedna z mála racionálně uvažujících mainstreamových automobilek, která otevřeně bojuje proti nesmyslným nařízením. V Evropě se ale dosud držela spíše zkrátka, teď už to nedělá.
Pokud chce Evropská unie skutečně bojovat proti šíření dezinformací, měla by v prvé řadě začít sama u sebe. EU totiž od chvíle, kdy přišla s kontroverzním návrhem emisní normy Euro 7, tvrdí, že dané opatření zvedne cenu jen o chlup. Konkrétně o 184 Eur (cca 4 400 Kč) v případě benzinových aut a o 446 Eur (10 650 Kč) u těch dieselových. Automobilky ale říkají, že reálně půjde snadno o více jak 100 tisíc Kč a i studie Frontier Economics hovoří o tom, že průměrný nárůst cen bude v nejlepším desetinásobný. Nově technologie a plnění nových požadavků by totiž zvedlo ceny o 1 862 a 2 629 Eur (44 300 a 62 550 Kč) na každý vůz.
Politikům tak skutečně nelze věřit ani nos mezi očima, zjevně se míchají do věcí, kterým vůbec nerozumí. Proti jejich manipulativním krokům se nyní vymezil i Matt Harrison, šéf evropského zastoupení Toyoty. Dle jeho slov totiž z nové emisní normy „nebude profitovat nikdo“. Navíc dodává, že nedává smysl zatěžovat výrobce dalšími náklady, neboť EU již stanovila jiný emisní cíl, a sice onen faktický zákaz spalovacích aut, se kterým se počítá v roce 2035.
Harrison zmiňuje, že normu Euro 7 by klidně podpořil, ovšem jen ve chvíli, kdy politici zaujmou mnohem realističtější přístup. To je ovšem totéž, jako když při setkání s hladovým medvědem zkusíte rozzuřenou šelmu přesvědčit, aby se stala veganem. Přesto je pořád možné, že loňské znění návrhu skončí v koši. Proti němu se totiž postavila nejen Toyota, ale také koncerny Volkswagen a Stellantis či Mercedes-Benz. Odmítá jej ovšem také osm členských zemí Unie včetně České republiky.
EU chce návrh schválit do konce příštího roku, platit pak má od 1. července 2025. I to jen ukazuje, kterak europolitici zcela přišli o kontakt s realitou. Pokud totiž chtějí zásadním způsobem změnit způsob, jakým se nová auta vyvíjí i homologují, pak musí dát výrobcům podstatně větší prostor na adaptaci. Za pár měsíců či let nezměníte na už existujícím autě za rozumných nákladů prakticky nic.



Aygo X dnes patří k nejlevnějším vozům v Evropě, pořídit ho lze od 342 tisíc korun. Pokud by přitom prošel návrh EU, cena by skočila někam ke 400 tisícům Kč. V té chvíli by zájem o vůz logicky dále opadl, životní prostředí by se však nezlepšilo ani v nejmenším. Foto: Toyota
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Vrcholná verze „Bugatti pro chudé” zašlapává do země prakticky jakoukoli konkurenci, jde o jedno z nejrychlejších aut světa
včeraKia se prý oficiálně vrací zpátky do Ruska. Už proběhla schůzka s dealery, venku jsou data, ceny i další detaily
včeraNové Audi RS6 dorazí ve hned dvou verzích, nadšence ani rozumné lidi ale nepotěší jediná
včeraViceprezident Kie nečekaně otevřeně popsal, jak se dnes dělá automobilový byznys v EU, uměle škrtí prodeje všeho
včeraLewis Hamilton se rozplývá nad novým vrcholným Ferrari, zákazníci to ale obvykle vidí docela jinak
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.21. 02:15 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 06.20. 14:08 - pavproch
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus