Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Vitz GRMN Turbo: 152 koní jde do výroby, okusí je jen 200 šťastlivců
8.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonských hatchback dostal vyšší výkon, sportovnější podvozek a účinnější brzdy. Kromě toho nechybí ani modifikace exteriéru a interiéru.
O vrcholné verzi Toyoty Yaris jsme se zmiňovali již v době premiéry konceptu na autosalonu v Tokiu. Od té doby tuningová divize Gazoo Racing učinila patřičné kroky, aby se třídveřový hatchback dostal do výroby. Ta byla zahájena právě nyní, přičemž vzniknout má pouze 200 kusů, které navíc zůstanou jen v rodném Japonsku. Je to docela smutná zpráva, na rozdíl třeba od takového Subaru BRZ tS byl totiž model zvaný Vitz GRMN Turbo poladěn od střechy až po podvozek a stranou nezůstal ani motorový prostor.
Zatímco tak v České republice dostanete z modelu Yaris maximálně 99 koní produkovaných 1,33litrovou pohonnou jednotkou, japonský motorový prostor hostí přeplňovanou jedna-pětku 1NZ-FE naladěnou na 152 koní a 206 Nm. Jízdní parametry bohužel neznáme, v kombinaci s pětistupňovým manuálem se zkrácenými drahami řazení by ovšem nemusel být problémem sprint na stovku za nějakých osm až devět sekund.
Veškerá síla zamíří na přední 17palcová kola, která dodalo BBS. Na výběr přitom bude provedení v černé (Black Mica) nebo bílé (Super White II) barvě. Opomenuto nebylo sportovní naladění podvozku, zatímco účinnější brzdy používají čtyřpístkových třmenů. Nové jsou pak i nárazníky, boční prahy nebo zadní křídlo, v paketu ovšem nechybí také zatmavená okna či chromová koncovka výfuku.
Uvnitř jsou již změny střízlivější, počítat tak lze „pouze“ se sportovními sedadly, novým přístrojovým štítem a tříramenným volantem. Polokožený interiér se pak dále chlubí kontrastními červenými švy, sadou hliníkových pedálů a speciálními koberečky, tím ale odklon od standardní Toyoty Yaris končí.
Cena tohoto modelu činí 2 700 000 yenů (cca 545 tisíc korun), přičemž daných 200 exemplářů bude mezi zákazníky rozděleno stylem „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. U japonských showroomů se tak dají očekávat stejné fronty, jako kdysi v českém Tuzexu na Škodu Favorit...

























Sportovní divize Gazoo Racing proměnila Toyotu Yaris na model Vitz GRMN Turbo, který se pyšní vyšším výkonem i modifikacemi exteriéru a interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
před hodinouUž i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
včeraNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
včeraVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva