Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trident Iceni 2014: nejrychlejší dieselový sporťák světa dá stovku za 3,7 s
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský roadster, fastback či kombík na zadní kola posílají neskutečných 669 koní. Udávaný dojezd 3 218 km zní ale poněkud nereálně.
Ještě před pár lety bychom sportovní vůz osazený dieselovým motorem považovali za špatný vtip, a to jak kvůli omezenému výkonu, tak s ohledem na zvuk. Traktorové chrchlání totiž za volantem nadchne snad jen zapřisáhlého zemědělce, vývoj „naftožroutů“ ale ušel velký kus kupředu, díky čemuž dnes máme tu čest s mnohem výkonnějšími a kultivovanějšími pohonnými jednotkami. Se zvukem to pořád není tak žhavé, jsou tu ale zvukové generátory, které dovedou vykouzlit libozvučné tóny prakticky z jakéhokoliv agregátu.
Nově se tak na vlně mohutného točivého momentu veze britská značka Trident, která představila hned trojici modelů Iceni - základní provedení, verzi fastback zvanou Magna a kombík pojmenovaný Venturer (jeho snímky prozatím chybí). Všechny tři přitom mají stejné srdce, a to 6,6litrový dieselový osmiválec naladěný standardně na 400 koní a 952 Nm točivého momentu. S tímto stádem přitom sprint na stovku (resp. na 96 km/h) zvládne za 3,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak vrcholí na 306 km/h.
Kromě této konfigurace ovšem můžete sáhnout po čtyřech dodatečných paketech, z nichž Premium a Luxury se zaměřují hlavně na výbavu a přicházejí se standardním výkonem. U sady Performance však již dostáváte pod pravou nohu 436 koní a 1 292 Nm, s paketem Track pak výkon vyskočí dokonce na 669 koní a točivý moment na 1 428 Nm. Bohužel v těchto případech zůstává jízdní dynamika neznámá.
Vystačit si tak musíme s prohlášením Tridentu, že rychlejší dieselový sporťák na celém světě nenajdete. Mimo to se ovšem Iceni -vybavené ve všech verzích šestistupňovým automatem - chlubí také extrémně nízkou spotřebou. Při načepování bionafty byste totiž měli jezdit za průměrných 4,1 l/100 km, díky čemuž má dojezd na jednu nádrž neskutečných 3 218 km.
Tohoto výkonu by prý mělo být dosaženo optimálním zpřevodováním, při rychlosti 110 km/h totiž Trident Iceni točí pouhých 980 ot./min. I přesto se nám ovšem zmiňovaný dojezd zdá být údajem z říše fantazie - zvláště když Britové nezveřejnili ani objem palivové nádrže, ani hmotnost vozu. Místo toho se rozepisují o bohaté výbavě, která bude do značné míry negovat použití kompozitních prvků.
Standardem se totiž stává třeba výškově i podélně stavitelný volant, elektricky ovládaná okna, klimatizace, audio systém s přehrávačem CD a MP3, čalounění v kombinaci kůže a Alcantary nebo sportovní sedadla Konig K5000 G4. V rámci zmiňovaných paketů však klidně dále dostanete třeba sadu 4 zakázkových kufrů, třídílná litá kola nebo závodní spojku a keramické brzdy.
Základní cena otevřeného modelu Iceni pak startuje na sumě 96 000 GBP (cca 3 168 000 Kč), s plnou výbavou ovšem z vašeho účtu zmizí 126 000 liber (4,158 mil. Kč). Verze Magna se zadním oknem připomínajícím klasickou Corvette pak stojí ještě více, o kombíku, který by potěšil rychlé zelináře, ale bohužel nemáme žádné zprávy.









Zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy lze britskému Tridentu věřit, dojezd 3 218 ale považujeme za nereálný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 4 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 5 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 5 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 8 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 20:34 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB