Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
TVR se skutečně vrací ze záhrobí, ukázalo první obrázek nového sporťáku
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka nechystá elektrický model, nýbrž klasiku s benzinovým osmiválcem. O nízkou hmotnost se postará šasí autora McLarenu F1.
S britskou značkou TVR to bylo ještě před dvěma lety opravdu nahnuté. Poté ovšem vstoupil do hry nový majitel Les Edgar, který jakožto velký fanoušek automobilky dával ostatním příznivcům nemalé naděje. Až dosud se ovšem mohlo zdát, že zůstalo pouze u řečí a skutek utekl. Nicméně pár dní před koncem roku TVR pustilo do světa první oficiální ilustraci chystaného nového modelu, jehož debut je naplánován na rok 2017. A jak bylo již dříve oznámeno, čekat rozhodně nemáme elektrický sporťák parazitující na dobrotě daňových poplatníků.
Místo toho dorazí skutečné TVR, tedy klasický britský sportovní vůz s protaženou kapotou a dozadu posunutou kabinou se svažující se zádí. V motorovém prostoru se objeví vidlicový osmiválec od Cosworthu, jehož výkon prozatím ještě nebyl potvrzen. Nicméně dle předchozích náznaků bychom měli čekat zhruba 450 až 500 koní v závislosti na zvolené verzi. K dispozici totiž nebude pouze silniční model, ale rovněž i ten okruhový a dorazit má dokonce speciál navržený konkrétně pro závodní sérii Le Mans.
Edgar již potvrdil, že technici mají k dispozici první plně funkční agregát, který na motorové brzdě vykázal výkonovou křivku velmi blízkou interním cílům. Tím však oficiální zmínky o pohonném ústrojí končí, více bychom se měli dozvědět v průběhu příštího roku, kdy TVR pustí do světa finální data nejen o výkonu, ale také o točivém momentu, zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlosti. Mimo to budou k dispozici také finální tvary vozu, neboť prozatímní ilustrace je jen vodítkem k nim.
V tomto ohledu Edgar prozradil pouze tolik, že na její návrh byl použit jak nejnovější CAD, tak klasický designérský postup. Tedy skici, po kterých následoval hliněný model. Je tedy zjevné, že TVR je v dobrých rukou a jeho návrat ze záhrobí by nemusel zklamáním. Zvláště když automobilka spolupracuje s autorem McLarenu F1 Gordonem Murrayem, jehož společnost stojí za karbonovým šasí iStream zaručujícím nízkou hmotnost a vysokou tuhost.
Nový model TVR se ukázal na oficiální ilustraci, jeho tvary se ale dost možná ještě trochu změní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 11 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
včera
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
