Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba nové generace nejrozpačitějšího BMW, je to další přírůstek do sbírky bobrů
4.10.2021 | Petr Miler
Dodnes jsme úplně nepochopili, proč BMW tohle auto vůbec nabídlo, natož proč se jej rozhodlo nabídnout znovu, když samo přiznalo jeho obchodní neúspěch. Nicméně stalo se a jeho podoba už není tajemstvím.
Nemáme nic proti tomu, když se nějaká firma pokouší rozšiřovat svůj záběr ve snaze oslovit nové zákazníky, je to jedna z relevantních cest, jak rozvíjet podnikání. Jsme ale přesvědčeni, že by při tom měla zůstat věrná hodnotám, na kterých vyrostla, které ji definují. Jinak jen parazituje - a tím devastuje - image značky, kterou po dekády budovala docela jinými produkty a krátkodobý úspěch se z dlouhodobého hlediska snadno může obrátit proti ní.
Za příklad, jak to lze dělat, si dovolíme označit Porsche. Automobilka proslulá primárně sportovními modely, nejvíce pak 911, vsadila počátkem milénia na SUV a později i velké sedany. Nepůsobí to na papíře dobře, když si ale sjedete s takovým Macanem nebo Panamerou, zjistíte, že jde pořád o Porsche. Ne, nejsou to žádné sporťáky v jiné formě, udělat dvoutunové - a nebo dvoumetrové - auto takového ražení nejde. Ale je to zkrátka jiná liga. Macan je řidičsky jednoznačně nejzajímavější SUV na trhu a mezi vozy stejné třídy exceluje i kvalitou. Panamera, navzdory snaze konkurovat luxusním modelům nejvyšší třídy, pořád přináší o třídu záživnější svezení než třeba BMW 7, které přitom v tomto směru vůbec není špatné.
Přesto je to právě BMW, které výše zmíněnou myšlenku opakovaně chytilo za úplně špatný konec. Zejména menší modely s pohonem předních kol si dovolíme označit za tragické, řidičsky spíše odrazující odvary toho, čím se kdy bavorská značka snažila být. Současná řada 1 je jako špatný vtip, nekonkurenceschopná i vedle Golfu, natož pak vedle svých předchůdců s pohonem zadních kol. Jak to pak asi může dopadnout, když na stejných základech zkusíte postavit MPV?
Dobře ne, a tak to ani dobře nedopadlo. Pokus o řady 2 Active a Gran Tourer považujeme za naprostý omyl, ať už se na něj podíváme jakkoli. Nemusí to být nutně špatná auta, ale nejsou to dobrá BMW - dnes upadající třída obecně neatraktivních rodinných stěhováků postavená na základech rozpačité jedničkové řady s motory klidně o třech válcích je něco, co nikdy nemělo dostat kulaté logo s modrými a bílými poli. Chvíli se zdálo, že to pochopilo i samo BMW, však prodeje těchto modelů jsou pro firmu zajímavé snad leda v Německu. Pak se ale ukázalo, že z dvojky podivných dvojek skončí jen ta podivnější, tedy větší Gran Tourer. Nový Active Tourer dorazit měl a teď je tady.
Oficiálně zatím odhalen nebyl, automobilce ale unikl záběr z propagačních materiálů, který to nejdůležitější ukazuje předem. O překvapení nemůže být řeč, na záběru vidíme variaci na pojetí současných bavoráků zabalenou do hávu kompaktního MPV. Někteří čekali, že se z novinky vyklube něco ošklivějšího, názor si udělejte sami, nám pro jasné „ne” stačí krom všeho výše zmíněného pohled na ohromnou masku chladiče, která vypadá nepatřičně i na řadách 7, X5 či X7, natož pak zde.
Na další detaily si musíme počkat, z uniklého materiálu je ale patrné, že vůz dostane zkraje jen dvě verze - benzinovou 223i a plug-in hybridní 230e xDrive. Ryze spalovací 223i by měla dostat dvoulitrové turbo s výkonem 149 kW (203 koní), 230e xDrive pak kombinaci 1,5litrového tříválce s elektromotorem o celkovém výkonu možná až 201 kW (273 koní). To zní slibně, ale jen do chvíle, než poznáte, že elektromotor nikdy nefunguje nad hranicí 130 km/h a vypne v tu chvíli i během předjíždění. Pak už jste odkázání jen na tříválcový spalovací motor, který zrychlení omezí na minimum.
Další varianty 218i, 220i, 223i a 220d dorazí později, apetit na toto BMW ale povzbudí jen stěží. S ohledem na únik je možné, že oficiální představení se odehraje v řádů hodin či dnů, a tak si počkejme, co nám k novince řekne přímo automobilka.
Bobříku, ukaž zoubky! Nová generace řady 2 Active Tourer... Foto: BMW
...je má o poznání větší než předchůdce. Foto: BMW
Alespoň s větším Gran Tourerem je amen. Foto: BMW
Zdroj: Cochespias
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis