Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba prvotiny „zrádců Tesly“, podívejte se na Atievu Atvus
14.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrický sedan dostane do vínku baterie o kapacitě 87 kWh a dva elektromotory, s nimiž stovku dá pod 3 s. Na trh ale hned tak nedorazí.
S výrobci elektromobilů se v poslední době roztrhl pytel. Jedním z nováčků je i firma Atieva, o které jsme se zmínili v polovině července. Tehdy se značka z Kalifornie vytasila s prototypem dodávky, jenž v akceleraci „smázla“ Ferrari California i Teslu Model S. To ve výsledku nebylo až tak překvapivé, neboť kreace zvaná Edna založená na bázi Mercedesu Vito disponovala výkonem 900 koní.
Atieva, za kterou stojí lidé dříve pracující pro Teslu včetně „vysokých šarží”, v daný moment také uvedla, že do výroby dodávka nezamíří. Místo toho slouží jako testovací stolice pro skutečnou firemní prvotinu, jíž bude přímá konkurence pro Model S. Nově odhalená designový nákres pro patentový úřad přitom naznačuje, že očekávat máme pětidveřový sedan s velmi krátkými převisy vpředu i vzadu.
Mimo to si můžeme povšimnout rozšířeného zadního blatníku, který částečně zakrývá i kolo. Tento prvek má přitom napomoci snížit odpor vzduchu a je vždy zdrojem kontroverzí. Stejným směrem nejspíše cílí i absence klik dveří, finální podoba to ale být nemusí - údajně máme tu čest jen s předprodukčním konceptem, který se naplno ukáže na počátku prosince.
Stran designu, který Tesle může konkurovat jen stěží, bychom pod kapotou sedanu nazvaného Atvus měli očekávat stejnou techniku, jaká poháněla i výše zmiňovanou dodávku. Počítat lze tedy s lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 87 kWh a dvěma elektromotory o výkonu 900 koní, jenž umožní sprint na stovku pod 3 sekundy.
Kromě toho na palubu zamíří také jistá forma autonomního řízení, byť prozatím je otázkou, co přesně máme očekávat. Automobilka totiž hodlá se sériovým modelem vyrukovat v roce 2018, a to s nemalými ambicemi. V prvním roce by totiž mělo vzniknout 20 tisíc kusů, posléze pak má výroba čítat až 130 000 exemplářů ročně.



Atieva Atvus se ukázala na uniklé patentové ilustraci, předprodukční máme čekat již letos v prosinci
Zdroj: Recode
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 31 minutamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
před 28 minutamiJames May ukázal své nové auto. Je tak prťavé, že mu sahá někam k pasu, i když nejde o žádný supersport
před hodinouBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 2 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva