Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 | Petr Prokopec
Od nové em-pětky se obecně očekávalo, že bude na jednu stranu extrémně silná, na tu druhu ale bude vážit víc než kdy dřív. Že ale hmotnost mezigeneračně vzroste i o víc než půl tuny, nevěřil snad ani ten největší skeptik.
Před třemi lety BMW odhalilo model M5 CS. Šlo o vůbec první takovou verzi, jaká se kdy v historii pětkové řady objevila, přičemž se zdálo, že mnichovští s její pomocí tak trochu vrátili čas. Hmotnost 1 825 kg je sice nominálně vysoká, ovšem v době, kdy téměř to samé číslo ukáže na vahách novější generace menší M3, je to úspěch. Auto tak dokázalo dokonale prodat výkon 4,4litrového osmiválce, který se posunul až k 635 koním. M5 CS tedy zvládalo zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy a dosahovalo nejvyšší rychlosti 305 km/h.
Letos nicméně můžeme očekávat příchod nové generace M5, přičemž automobilka již potvrdila, že sedan se začne vyrábět v červenci a kombík v listopadu. Po čase tak znovu dorazí dvě karosářské varianty, stejně jako můžeme počítat také s návratem osmiválce. Navzdory 4,4litrovému objemu však nejde o stejný agregát, jaký se nacházel pod kapotou výše zmíněné verze CS. Místo toho jde o jednotku S68, kterou BMW napěchovalo do motorového prostoru SUV XM. A to, jak je dobře známo, pracuje s plug-in hybridní technikou.
Kombinace spalovací a elektrické jednotky se nevyhne ani M5, přičemž uniklá data zveřejněná obvykle dobře informovaným zdrojem na Bimmerpostu nevěští nic dobrého. Osmiválcová jednotka má totiž produkovat „pouze“ 585 koní výkonu a 750 Nm točivého momentu. To jistě není málo, ovšem v porovnání s vrcholem předchozí generace tu zkrátka máme propad. Kompenzovat jej má elektromotor, který přihazuje dalších 197 koní a 280 Nm. Celkově by pak soustava měla nabídnout 728 koní, což by bylo historicky jasně nejvíc.
I když jde nicméně o 93koňovou vzpruhu oproti verzi CS, se kterou nejspíše bude spojena spojena lepší akcelerace, baterie s využitelnou kapacitou 18,6 kWh nevydrží při sportovní jízdě věčně. Poté vám ovšem zůstane už jen 585 koní, jež si budou muset poradit s opravdu šílenou hmotností. Plug-in hybridní ústrojí totiž zvedlo hmotnost vozu až na 2 435 kg, což je o tunu více, než kolik mělo na kontě první BMW M5 E28, skoro o půl tun víc než u standardní M5 G80 a o 610 kg víc než u verze CS. Obrovské zklamání, jinak to nelze shrnout.
Nepochybujeme ani moc o tom, že auto nebude dávat svou hmotnost ve většině situací znát, v krajností jí ale zkrátka nemůže popřít. Výkonový posun o 93 koní bude navíc negován půltunou stálé zátěže i jindy, a tak bude zajímavé sledovat, jak si novinka v porovnání s předchůdcem povede třeba na Nordschleife. A rovněž v servisech, neboť šílená hmotnost se podepíše na brzdách, zavěšení i pneumatikách. Sada o rozměrech 28ř/40 R20 vpředu a 295/35 R21 vzadu přitom bude nemalé sousto už i pro ty nejbohatší.
Aby těch špatných zpráv nebylo málo, lze ještě připomenout, že Mercedes-AMG GT63 S E-Performance taktéž počítá se zhruba 2,5tunovou hmotností. Za ní též stojí osmiválcové plug-in hybridní ústrojí, to však dává k dobru 843 koní a 1 470 Nm. Výkon elektromotoru je pak sice o trochu vyšší (204 koní), nicméně baterie mají kapacitu jen 6,1 kWh. Znamená to tedy, že vůz sebou vozí nižší mrtvou hmotnost, o níž se přitom může postarat 639 spalovacích koní. GT63 tak má na kontě 2,9sekundový sprint a maximálku 316 km/h.
Jsme zvědavi na kompletní finální data, pozitivní překvapení z toho ale být už asi nemůže. Dodejme, že nová generace M5 by měla ve srovnání s tou předchozí lehce narůst v rámci rozvoru, zatímco rozchod kol se rozšířil o 70 milimetrů. Ani to mrštnosti auta dvakrát nepomůže.



V případě stávajícího provedení M5 CS dokázala mnichovská automobilka skoro zázraky a přišla s relativně lehkým osmiválcovým supersedanem. Jeho nástupce aspoň ve standardní podobě bude pravým opakem. Foto: BMW
Zdroj: Bimmerpost
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
