Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV

Třetí model značky má na rozdíl od předchozích dvou disponovat praktičností a pohodlím. Hybridní ústrojí ale kvůli kilům navíc nedostane.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV

13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třetí model značky má na rozdíl od předchozích dvou disponovat praktičností a pohodlím. Hybridní ústrojí ale kvůli kilům navíc nedostane.

O třetím modelu Lamborghini se mluví již roky. Teprve letos v létě však bylo oficiálně potvrzeno, že se jím stane SUV Urus, který tak dostal přednost před produkční verzí sedanu Estoque nebo hybridem Asterion. Do výroby dorazí v roce 2018, přičemž společně s Bentley Bentayga a dosud nepojmenovanou novinkou Rolls-Royce bude tvořit ultraprémiovou ligu. Ačkoliv přitom bude nosit logo rozzuřeného býka, vůči Aventadoru a Huracánu půjde o trochu jiný druh vozu.

„Naše supersporty nemají být automobily pro každý den. Ačkoliv každodenní provoz zvládnou, není to jejich poslání. Urus je pak sice vozem, který pojede opravdu rychle, nicméně důraz neklade na nejvyšší rychlost nebo akceleraci. Je to vůz, který má být pohodlný a který má při každodenním provozu zvládat i delší vzdálenosti. To bude klíčem k jeho úspěchu,“ upřesňuje charakter SUV šéf italské automobilky Stephan Winkelmann.

CEO značky zároveň dodává, že „jde o zásadní krok pro Lamborghini, neboť s ním takřka zdvojnásobíme velikost naší společnosti. Když máte v nabídce deset modelů a jeden přidáte, vyžádá si to velké úsilí, ale není to tak náročné v porovnání s tím, co děláme my.“ I proto Winkelmann věří, že Urus by mohl mít na značku stejný efekt jako Cayenne na Porsche. Tento model totiž nyní tvoří 60 procent amerických prodejů.

Jakkoliv ovšem šéf Lamborghini spatřuje v příchodu SUV klady, hybridům či elektromobilům nefandí, za čímž stojí jejich hmotnost. „Můžete s nimi jet rychle, ale nájezdy a výjezdy ze zatáček působivé nejsou. Poměr koní a kil je jedním z klíčových elementů našich vozů. Jet rychle již nestačí. V minulosti byl důraz kladen na maximálku, poté na akceleraci a ovladatelnost. Akcelerace je stále č. 2, nejvyšší rychlost a ovladatelnost si však vyměnily místo.“

Vyjma výše řečeného se Winkelmann vyjádřil také k porovnávání s Ferrari, které je dle něj zcela odlišnou automobilkou. „My jsme již od počátku vyráběli vozy GT, měli jsme Espadu s konfigurací 2+2 a postavili jsme také SUV LM002. Nejsme tedy automobilkou upnutou pouze na supersporty a na to jsme se v posledních deseti letech soustředili.“ Nový Urus tedy de facto jen naváže na firemní kořeny.


Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 1 - Lamborghini Urus unik 01Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 2 - Lamborghini Urus unik 02Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 3 - Lamborghini Urus unik 03Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 4 - Lamborghini Urus unik 04Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 5 - Lamborghini Urus unik 05Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 6 - Lamborghini Urus unik 06Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 7 - Lamborghini Urus unik 07Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV - 8 - Lamborghini Urus unik 08
Lamborghini Urus se na rozdíl od sportovních modelů značky má zaměřit na každodenní použití, praktičnost a pohodlí. Stále však bude rychlý

Zdroj: Business Insider

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.