Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Utrápená silniční Formule 1 Mercedesu si vylepšuje reputaci, na kontě má úchvatný okruhový rekord
6.4.2023 | Petr Prokopec
Auto, které dorazilo léta poté, co dorazilo mělo, navíc s dost rozporuplným projevem, zatím nebylo zdrojem nadšení. U podobných strojů je ale nakonec klíčová rychlost. A ta Mercedesu-AMG One opravdu nechybí.
Přiznejme si na rovinu, že Mercedes-AMG One dosud doprovázelo spíš trápení než nadšení. Německá automobilka dlouho protahovala vývoj, neboť měla problém adaptovat motor z Formule 1 pro silniční využití. Když pak nakonec v loňském roce hybridní supersport představila, okořenila debut opravdu ledovou sprchou. Vůbec poprvé totiž zaznělo, že zákazníci v USA mají smůlu, a to přesto, že je značka předtím donutila ke koupi aut, které nikdo z nich primárně nechtěl.
Na podzim si nicméně silniční F1 trochu spravila reputaci, neboť závodní jezdec a ambasador divize AMG Maro Engel s vozem zajel rekord Ringu. Takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužil za pouhých 6 minut a 35,183 sekundy, což působivý výsledek. Jakkoli video dokumentující samotnou jízdu již tak impozantní nebylo. Engel ostatně dodal, že musel hodně laborovat s využitím elektrické energie a nemohl permanentně využívat plný potenciál vozu.
Jestli nás ovšem historie něčemu naučila, pak tomu, že detaily jsou často nepodstatné. Ostatně dnes si jen málokdo vzpomene na to, že Toyota v roce 2018 opanovala závod 24 hodin Le Mans jen proto, že šlo o jediný tovární tým. Nejinak tomu bylo i v dalších dvou letech, první opravdu nezpochybnitelné vítězství Japonců tak přišlo až v předloňském roce, kdy již ve startovním poli figurovala značka Alpine. To jsme ale odbočili, proto rychle zpátky k Mercedesu.
Hybridní supersport má totiž na kontě další významný počin, neboť tentokrát Engel zajel v rekordním čase jedno kolo na Monze. Italský okruh zvládl za 1:43,902, díky čemuž je o takřka deset sekund rychlejší než upravený Nissan GT-R R35 (1:52,09). Ferrari LaFerrari (1:59,00) pak dokonce překonává o parník. Nicméně na této trati sériová auta působivé časy nezajíždí, je tak daleko vhodnější srovnání se závodními prototypy.
Mercedes je totiž rychlejší než Ligier JS P320, tedy speciál skupiny LMP3. Zároveň jen o pár desetinek zaostává za Dallarou 320, což je 575 kilo vážící otevřený monopost série Euroformula Open. Ve srovnání se skutečnou Formulí 1 nicméně AMG tahá za výrazně kratší kus provazu. V roce 2020 Lewis Hamilton během kvalifikace zajel s W11 okruh za 1 minutu a 18,89 sekundy. Tehdy dosáhl průměrné rychlosti 264 km/h.
Lze už jen dodat, že stejně jako na Ringu i na Monze zvolil Engel jízdní režim Race Plus, který odemyká přístup k plnému potenciálu hybridního ústrojí. To je složeno z 1,6litrového šestiválce a čtyř elektromotorů, přičemž produkuje 1 063 koní. Automobilka vyrobila pouze 275 kusů. Zda pak některý nakonec zamířil do USA díky výjimkám z pravidel, zatím není známo.

Silniční F1 Mercedesu má na kontě další rekord, trať v Monze totiž Maro Engel obkroužil za 1 minutu a 43,902 sekundy. Automobilka k tomu zatím uvolnila jen jednu fotku a samotnou informaci, na video si musíme počkat. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 3 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Audi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 2 hodinamiMuž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 3 hodinamiAmeričané stvořili monstrum. Jejich „Bugatti pro chudé” má teď 1 267 koní a 4x4, skutečné Bugatti pokoří za dvacetinu ceny
před 4 hodinamiČíňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4
před 6 hodinamiO elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 12:06 - Brus
- Policejní kontroly a měření 06.18. 09:59 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch