Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už i v Evropě. Autopůjčovna Sixt začala levně rozprodávat nechtěné Tesly, na stovkách aut jde ušetřit statisíce
30.1.2024 | Petr Miler
Kousek od hranic s Českem si můžete i osobně vybrat některý ze stovek vozů, s nimiž Sixt po loňském fiasku už nechce mít nic společného. Nejsou to až tak levné nabídky jako v případě amerického Hertzu, i tak ale těžko hledají konkurenci.
„Proti elektromobilům se zvedá vlna odporu,” řekl zkraje letošního roku asi největší evropský automobilový expert. A jako jeden z projevů toho vývoje uvedl odklon od nich ze strany největších světových autopůjčoven, které pro ně dříve hořely jasným plamenem. Jejich výprodej ze strany obřího amerického Hertzu už se stal notoricky známým, ještě o měsíc dřív ale obdobný krok oznámil německý Sixt.
Obě firmy si v zásadě notovaly v důvodech, Sixt k tomu výslovně uvedl: „Poptávka po elektromobilech je u Sixtu stále jasně nižší než poptávka po spalovacích vozech,“ stálo tehdy v oznámení o ukončení pronajímání Tesel, nešlo ale o jediný důvod. Firma zmínila také „nižší zůstatkové hodnoty elektromobilů, vyšší katalogové ceny a vyšší náklady na opravy”. Na rozdíl od Hertzu Sixt neukazuje záda elektromobilům paušálně, jde mu hlavně o Tesly, neboť v jejich případě automobilka odmítla půjčovně vozy poskytnout s garancí výše pozdější výkupní ceny. To je riziko, do kterého Sixt znovu nepůjde, poprvé ho ale podstoupil. Auta si tedy - stejně jako Hertz - musel koupit. A když se jich chce zbavit, musí je také prodat.
Nyní proto v návaznosti na dříve oznámené rozjel v Německu přes web Sixtcarsales.de velký výprodej, v jehož rámci nabízí stovky exemplářů zejména Modelu 3 od prakticky nových aut po asi rok a půl staré vozy. Fyzicky stojí nejčastěji v Garchingu u Mnichova, tedy nedaleko od hranic s Českem, a byť ceny nejsou tak lákavé jako v případě Hertzu, jsou pořád zajímavé. Ostatně Hertz sice (právě teď) nabízí Modely 3 od nějakých 470 tisíc Kč v přepočtu, jde ale o tříletá auta s nájezdem okolo 140 tisíc km. Vozy Sixtu jsou vedle toho zánovní.
Například Model 3 Dual Motor AWD Long Range z prosince 2022 je k mání za 37 880 Eur, tedy asi 940 tisíc Kč, navíc s možností odpočtu DPH. To zní jako velmi dobrá koupě, alespoň na místní poměry cen Tesel s nájezdem okolo 30 tisíc km. Úspora proti ceně nového vozu činí víc jak 30 procent, relativně se lze ale dostat ještě k lepším obchodům, zvlášť kdyby vám až „tak moc” jetý kousek nevoněl. Znovu dvoumotorová verze AWD Long Range modelového roku 2023 za 42 440 Eur s DPH (asi 1 050 000 Kč) zní jako horší nabídka, dokud ale nezjistíme, že takový vůz by dnes jako nový stál 58 070 Eur (1 440 000 Kč). Sleva přes 27 procent při nájezdu pouhých 5 354 zní skoro jako terno.
Stejně jako v případě aut od Hertzu ale musíme upozornit na rizika spojená se specificky těmito vozy, byť na kousky s nájezdem v řádu jednotek tisíc km je lze vztáhnout jen v omezené míře. Může jít o vozy více vizuálně opotřebené kvůli měnícím se uživatelům, všímat si je třeba také záruk, zejména na baterie. Ta není omezena jen věkem, ale i kilometrovým nájezdem (v závislosti na verzi), takže více ojeté vozy (v případě Sixtu až skoro 50 tisíc km) nemusí mít od konce záruky tak daleko, jak se na první pohled může zdát.
Stejně jako dříve je ale krok Sixtu víc než coby soubor konkrétních nabídek zajímavější jako symbol odklonu této části trhu od elektrických vozů. Ty jsou z dlouhodobé perspektivy zejména kvůli omezenému zájmu zákazníků a rychlé ztrátě hodnoty pro půjčovny nezajímavé. V tomto kontextu je ovšem třeba se ptát, proč by z hlediska dlouhodobého vlastnictví měly být zajímavé pro kohokoli jiného - je to pořád stejná matematika.
Dodejme, že na rozdíl od Hertzu to s elektromobily bude Sixt ve větší míře zkoušet dál zejména díky dohodě s čínským BYD, které je ochotno si zůstatkovou hodnotu vozů vzít na své triko, což část rizik odstraní. Ale s nezájmem klientů to stěží pohne. A bez něj bude Sixt s takovými vozy v nabídce prosperovat jen stěží.



Nezájem lidí, vysoké náklady vlastnictví a vysoké provozní náklady (zejména na opravy), to jsou hlavní důvody, proč se Sixt zbavuje všech Tesel. Nyní fakticky zahájil jejich výprodej a jsou to relativně zajímavé nabídky. Foto: Tesla
Zdroje: Sixt, Sixtcarsales.de
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 5 hodinami
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 47 minutami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 2 hodinami
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 3 hodinami
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před 5 hodinami
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 10:23 - Truck Daškam
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
- Politický koutek 10.25. 16:09 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.25. 09:25 - Snowman000
- Policejní kontroly a měření 10.24. 09:17 - řidičBOB
- pavprochovo brečítko 10.23. 18:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 10:42 - řidičBOB
