Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už se ví, kdo si koupil první Putinovu limuzínu, zvěsti o korupci se dalece nepotvrdily
25.11.2020 | Petr Miler
Tohle auto čekalo roky na chvíli, než si jej převezme první zákazník, který není politikem. Čekalo se tak, že prvním takovým kupcem bude někdo z kremelských kruhů, realita ale nemůže být odlišnější.
Teprve před pár dny jsme psali o tom, že Aurus Senat neboli tzv. Putinovu limuzínu, protože jde o projekt vzniklý z jeho popudu, si nejspíše koupil první soukromý zákazník. Svědčila o tom registrace prvního VIN sériového vozu u ruského Rosstandartu, což je neklamným znakem toho, že auto vstoupilo do sériové výroby a konečně si jej bude moci pořídit někdo mimo vrcholné politiky Ruské federace.
Pozoruhodné to bylo už tím, že se tak stalo rok a čtvrt poté, co automobilka otevřela svůj první showroom, jinými slovy: rok a čtvrt nabízela auto, které si stejně nikdo nemohl reálně koupit. První sériový kus byl tedy tak trochu předurčen k tomu stát se předmětem pokoutných praktik a sami Rusové předpokládali, že bude „přidělen” někomu z kremelských kruhů, třeba některému ze šéfů kontroverzních firem napojených na stát. Nic co by šlo nazvat korupcí či klientelismem se ale kupodivu nestalo.
Auto s VIN XKN0A1000L1000003 bylo v pondělí přihlášeno do běžného provozu, čímž byl odhalen i jeho kupec. Jde o ruskou leasingovou firmu SOLT, která poskytuje auta primárně pro provozovatele taxislužeb, a to i těch prestižních. Jinými slovy - první sériový Aurus Senat bude nejspíše sloužit v nějaké z firem zaměřených na luxusní přepravu osob. Nudnějšího kupce si snad ani nešlo představit, třebaže lze předpokládat, že vůz bude náležitě marketingově využit - pro Rusy to bude chvíli podobný tahák, jako kdysi pro Čechy první Octavie.
Firma SOLT už v mezičase stihla říci, že auto bylo úplně normálně objednáno u dealera, kterým bylo také dodáno. Žádný úplatek komukoli blízkému státní moci z toho tedy není, úplně normální objednávka to ale také být nemusela. SOLT je částečně kapitálově propojen se společností Avilon, která provozuje jedno ze dvou oficiálních dealerů Aurusu v Rusku. V takovém případě se ale dá pochopit, že úplně první vyrobené auto putuje k firmě, do které investují stejní lidé, na tom není nic nekalého.


Databáze Rosstandartu ukazuje detaily k prvnímu sériovému Aurusu Senat pro soukromého zákazníka. Zdroj: Rosstandart
Luxusní limuzína kupodivu nemíří za nikým z Putinových podporovatelů, ale za leasingovou firmou specializovanou na zajišťování aut taxikářským společnostem. Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
před 2 hodinamiPopulární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včera