V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě

Nevíme, jestli se vám bude líbit, určitě to není šálek kávy pro každého, na rozdíl od některých čínských aut ale tomuto vozu nelze upřít nápaditost. Cena v Číně je skoro pohádková, ty evropské jsou a budou vyšší, ale i tak zůstávají bezpečně pod škodovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě

12.10.2022 | Petr Miler

V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě

/

Foto: Chery

Nevíme, jestli se vám bude líbit, určitě to není šálek kávy pro každého, na rozdíl od některých čínských aut ale tomuto vozu nelze upřít nápaditost. Cena v Číně je skoro pohádková, ty evropské jsou a budou vyšší, ale i tak zůstávají bezpečně pod škodovkou.

Nezmíníme poprvé, že první výpad čínských automobilek za hranice své domoviny nedopadl podle jejich očekávání. Výrobci z Říše středu byli z jakkoli náročnějších trhů vypráskáni podobně jako sedláci od Chlumce. Z tohoto nezdaru se nicméně poučili a napodruhé nemíní šlápnout vedle. Napomáhá jim také řada okolností, v prvé řadě umělé zdražování evropských aut, které podrývá jejich konkurenceschopnost per se, v té poslední pak i konflikt na Ukrajině, v jejímž důsledku se řada evropských značek stáhla z ruského trhu. Ten obsazují právě Číňané (už jej mají skoro třetinu) a posíleni tamními úspěchy snáze míří do dalších zemí.

Poslední velkou čínskou novinkou pro celý svět je Omoda C5, za kterou stojí státní automobilka Chery. Ta své SUV považuje za vůbec první vlaštovku zcela nové řady vyvinuté v souladu s designovým jazykem zvaným Art in Motion. Vůz tak má být jakými pojízdným uměleckým dílem, což jen potvrzuje jeho název. Písmeno „O“ totiž má představovat inovace, slovo „Moda“ pak jistě osvětlení či překlad ani nepotřebuje. Jak je nicméně patrné ze snímků, závisí hlavně na úhlu, podle nás by si auto mohlo říkat spíše „O-odvaha“, neboť na zákazníky zkouší zapůsobit vskutku nevšedním pojetím.

Zhodnocení vzhledu ale necháme na vás a raději se přesuneme k dalším parametrům. Začneme u rozměrů, kdy délka činí 4 400 milimetrů, šířka 1 830 mm, výška 1 585 mm a rozvor 2 630 mm. Jde tedy o přímého konkurenta Škody Karoq, který škodovku překonává ve všech ohledech kromě výšky. A českého soka navíc snadno pokoří i technicky.

Auto začíná svou evropskou anabázi na ruském trhu, kde je Omoda C5 k dispozici s přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu výkonu 147 koní a točivém momentu 210 Nm, o jejichž přenos na přední kola se stará bezestupňový automat. V Číně je auto nabízeno také s motorem 1,6 turbo s 197 koňmi a 290 Nm, kdy tatáž kola zaměstnává sedmistupňová dvouspojková převodovka. Také tato varianta se později má objevit v prodeji na starém kontinentu.

Dynamicky zvládá základní provedení stovku za 9,9 sekundy a rozjede se až na 195 km/h. Kombinovaná spotřeba 7,1 litru benzinu na 100 km je spíše reflexí ruských norem, dle těch evropských bude nižší. Přesné číslo ale zatím neznáme. V případě provedení bude vůz exportován pouze s černým nebo hnědým koženým interiérem. Standardem jsou i elektrické sedačky ovládané v případě řidiče v šesti směrech, u spolujezdce lze počítat se čtyřmi směry. Na palubní desce se pak nachází dvojice 10,25palcových displejů s úlohou přístrojové desky a výstupu infotainmentu.

Základní výbava dále zahrnuje tzv. zimní paket s vyhřívanými okny vpředu a vzadu, zpětnými zrcátky, tryskami ostřikovačů a volantem i sedadly. Rozsáhlá je pak i bezpečnostní výbava, což jen koresponduje s globálními ambicemi značky. Chery už působí v Evropě pod značkou DR Automobiles, jako Omoda má vstoupit nejen sem, ale také do Austrálie a na Nový Zéland. To je ale pořád jen první sled, mezi léty 2023 až 2024 má proběhnout skutečně globální expanze.

Omoda C5 s ohledem na svou techniku a výbavu nepůsobí jako levné auto, přesto ve své domovině startuje na pouhých 92 900 CNY, tedy asi 327 tisících Kč. To je opravdu málo, téměř polovina ceny Karoqu, který navíc v základu nemá zdaleka motor 1,5 turbo s výkonem okolo 150 koní. V Rusku vůz začíná na 2 429 900 RUB, což je přepočtem nesmysl (955 tisíc Kč), srovnání s Karoqem (v Rusku od 2 716 000 RUB) ale naznačuje českou cenu začínající okolo 570 tisíc korun. To nezní špatně, uvážíme-li, že stejně výbavově i technicky disponovaný Karoq stojí o statisíce víc. Zájem o tento vůz ale ukáže jen čas, zejména onen design může být darem i prokletím...


V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 1 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 01V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 2 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 02V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 3 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 03V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 4 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 04V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 5 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 05V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 6 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 06V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě - 7 - Chery Omoda C5 2022 prvni sada 07
Chery Omoda C5 vypadá opravdu svérázně, se svou výbavou, technikou a cenou ale má šanci v Evropě prorazit. Foto: Chery

Zdroj: Chery

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.