Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Evropě se začala prodávat velmi odvážně střižená, levná čínská novinka, zavařit má i Škodě
12.10.2022 | Petr Miler
Nevíme, jestli se vám bude líbit, určitě to není šálek kávy pro každého, na rozdíl od některých čínských aut ale tomuto vozu nelze upřít nápaditost. Cena v Číně je skoro pohádková, ty evropské jsou a budou vyšší, ale i tak zůstávají bezpečně pod škodovkou.
Nezmíníme poprvé, že první výpad čínských automobilek za hranice své domoviny nedopadl podle jejich očekávání. Výrobci z Říše středu byli z jakkoli náročnějších trhů vypráskáni podobně jako sedláci od Chlumce. Z tohoto nezdaru se nicméně poučili a napodruhé nemíní šlápnout vedle. Napomáhá jim také řada okolností, v prvé řadě umělé zdražování evropských aut, které podrývá jejich konkurenceschopnost per se, v té poslední pak i konflikt na Ukrajině, v jejímž důsledku se řada evropských značek stáhla z ruského trhu. Ten obsazují právě Číňané (už jej mají skoro třetinu) a posíleni tamními úspěchy snáze míří do dalších zemí.
Poslední velkou čínskou novinkou pro celý svět je Omoda C5, za kterou stojí státní automobilka Chery. Ta své SUV považuje za vůbec první vlaštovku zcela nové řady vyvinuté v souladu s designovým jazykem zvaným Art in Motion. Vůz tak má být jakými pojízdným uměleckým dílem, což jen potvrzuje jeho název. Písmeno „O“ totiž má představovat inovace, slovo „Moda“ pak jistě osvětlení či překlad ani nepotřebuje. Jak je nicméně patrné ze snímků, závisí hlavně na úhlu, podle nás by si auto mohlo říkat spíše „O-odvaha“, neboť na zákazníky zkouší zapůsobit vskutku nevšedním pojetím.
Zhodnocení vzhledu ale necháme na vás a raději se přesuneme k dalším parametrům. Začneme u rozměrů, kdy délka činí 4 400 milimetrů, šířka 1 830 mm, výška 1 585 mm a rozvor 2 630 mm. Jde tedy o přímého konkurenta Škody Karoq, který škodovku překonává ve všech ohledech kromě výšky. A českého soka navíc snadno pokoří i technicky.
Auto začíná svou evropskou anabázi na ruském trhu, kde je Omoda C5 k dispozici s přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu výkonu 147 koní a točivém momentu 210 Nm, o jejichž přenos na přední kola se stará bezestupňový automat. V Číně je auto nabízeno také s motorem 1,6 turbo s 197 koňmi a 290 Nm, kdy tatáž kola zaměstnává sedmistupňová dvouspojková převodovka. Také tato varianta se později má objevit v prodeji na starém kontinentu.
Dynamicky zvládá základní provedení stovku za 9,9 sekundy a rozjede se až na 195 km/h. Kombinovaná spotřeba 7,1 litru benzinu na 100 km je spíše reflexí ruských norem, dle těch evropských bude nižší. Přesné číslo ale zatím neznáme. V případě provedení bude vůz exportován pouze s černým nebo hnědým koženým interiérem. Standardem jsou i elektrické sedačky ovládané v případě řidiče v šesti směrech, u spolujezdce lze počítat se čtyřmi směry. Na palubní desce se pak nachází dvojice 10,25palcových displejů s úlohou přístrojové desky a výstupu infotainmentu.
Základní výbava dále zahrnuje tzv. zimní paket s vyhřívanými okny vpředu a vzadu, zpětnými zrcátky, tryskami ostřikovačů a volantem i sedadly. Rozsáhlá je pak i bezpečnostní výbava, což jen koresponduje s globálními ambicemi značky. Chery už působí v Evropě pod značkou DR Automobiles, jako Omoda má vstoupit nejen sem, ale také do Austrálie a na Nový Zéland. To je ale pořád jen první sled, mezi léty 2023 až 2024 má proběhnout skutečně globální expanze.
Omoda C5 s ohledem na svou techniku a výbavu nepůsobí jako levné auto, přesto ve své domovině startuje na pouhých 92 900 CNY, tedy asi 327 tisících Kč. To je opravdu málo, téměř polovina ceny Karoqu, který navíc v základu nemá zdaleka motor 1,5 turbo s výkonem okolo 150 koní. V Rusku vůz začíná na 2 429 900 RUB, což je přepočtem nesmysl (955 tisíc Kč), srovnání s Karoqem (v Rusku od 2 716 000 RUB) ale naznačuje českou cenu začínající okolo 570 tisíc korun. To nezní špatně, uvážíme-li, že stejně výbavově i technicky disponovaný Karoq stojí o statisíce víc. Zájem o tento vůz ale ukáže jen čas, zejména onen design může být darem i prokletím...







Chery Omoda C5 vypadá opravdu svérázně, se svou výbavou, technikou a cenou ale má šanci v Evropě prorazit. Foto: Chery
Zdroj: Chery
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva