Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025 | Petr Prokopec
Také u nás to bylo po léta populární auto s velmi loajálními zákazníky, Honda si ale nedokázala udržet pozornost dostatečně širokého publika a nakonec musela opustit scénu. V Asii nebo v Americe ale s Accordem dál boduje, tohle teď nabízí.
Zmínku o Hondě Accord budou mnozí Evropané považovat jen za dozvuk minulosti. Tento model střední třídy tu navzdory řadě let dřívějšího úspěšného působení opustil starý kontinent před 10 roky jak totální propadák a nikdy se na něj nevrátil. Takový dojem je ale mylný. Accord ve skutečnosti žije dál a už v listopadu 2022 byl představen ve své jedenácté generaci.
Na trhu si vede stále dobře, zvlášť pak ve Spojených státech, kde loni skončil mezi pětadvacítkou nejprodávanějších modelů. Přitom pro Američany nemá zrovna přitažlivý pohon, volit je mohou jen mezi přeplňovanou jedna-pětkou a hybridním dvoulitrem. Manuál pak již v nabídce nefiguruje vůbec, byť zrovna to v tomto segmentu kšefty moc nekazí. I když totiž zájem o tři pedály v USA vytrvale roste, děje se tak hlavně u sportovních aut, mezi která se Accord se zmíněnou technikou neřadí.
Vůz se ovšem neprodává pouze v USA, ale i na řadě dalších míst světa, mimo jiné v Číně. Tamní klientela může volit dokonce z většího množství variant, neboť Honda na jeho výrobě spolupracuje se značkami GAC a Dongfeng. Jakkoli se ale nemění technika, mírně odlišný je vnější design. V případě druhého zmíněného výrobce pak není používán název Accord, nýbrž Inspire. Do prodeje se toto provedení dostalo v červenci 2023, tedy dva a půl měsíce poté, co byla představena varianta od GAC.
Právě na čínský Accord se dnes při snaze připomenout jeho přetrvávající existenci zaměříme, toto provedení totiž v březnu bude oficiálně odhaleno v modernizovaném hávu. Vozy po faceliftu se ale už začínají objevovat u firemních showroomů, jak ukazují kolegové z Carscoops, načež máme i o letošních změnách jasno předem. Ty největší jsou spojené s předním nárazníkem, který byl ve spodních partiích lehce přeprofilován a dostal do vínku také více černých kontrastních prvků. Tvar čelní masky pak zůstává shodný, odlišná je ale její výplň.
Zmínit lze ještě protažení pásu diod pro denní svícení, zatímco koncové lampy mají nyní o trochu tmavší sklo. Zvětšil se pak i firemní emblém, zatímco do palety barev přibyla modrá Venetian Blue. To je ale vše a nikoli jen v rámci zevnějšku. Interiér totiž podle všeho zůstává u původní architektury, materiálů a barev, a stejně tak je na tom i motorový prostor. Pod kapotou se přitom čínská dvoulitrová verze od americké liší v tom, že je plug-in hybridní.
Zda se podobných úprav dočká i Accord od Dongfengu, tedy Honda Inspire, je ve hvězdách. Stejně jako lze spekulovat také o americkém faceliftu. Jelikož ale Accord modelového roku 2025 byl již v USA představen, přičemž oproti loňskému provedení se liší jen menším růstem cen, dá se předpokládat, že před létam další žádné novinky nedorazí. Až tak ale změny „světových” variant pitvat nechceme, chtěli jsme vám hlavně současný Accord ukázat a vzpomenout na něj. Tohle auto jsme mnohokrát testovali a nebylo nám nesympatické, škoda, že už „není”.











Toto je stávající, už jedenáctá generace Hondy Accord. Vypadá docela šik, i když hlavně předek se relativně rychle okoukal. I proto dostane menší facelift, který se zaměří právě na tyto partie. To podstatné můžete vidět níže. Foto: Honda
2026 Honda Accord Gets A Subtle Facelift In China #car #auto #cars https://t.co/MZzCg2kcGX pic.twitter.com/zzyeflWFAu
— Carscoops (@Carscoop) February 22, 2025
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha