Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V klání ostrých aut střední třídy nejvíc zářilo to nejstarší, nejlevnější a bez turba
30.3.2020 | Petr Miler
Absolutní vítěz to není, ale uvážíme-li, že jde o daleko nejstarší vůz z klání za zlomek cen jeho moderních souputníků, pak je třeba obdivovat, že se vůbec zvládl prosadit.
Řada lidí s obdivem vzhlíží k předchozím generacím současných aut. Jsou podle nich kvalitnější, řidičsky více vtahující do děje, díky omezenému používání přeplňovaných motorů pravděpodobně trvanlivější a ze stejného důvodu i znělejší nebo úspornější při ostré jízdě. V neposlední řadě stojí pak jako ojetá o mnoho méně. S tím vším lze souhlasit, obvykle je tu ale minimálně jeden faktor, který novinky činí přitažlivější - bývají o mnoho rychlejší.
I když se motory aut vesměs zmenšily, díky nástupu přeplňování, modernějším převodovkám či efektivnější elektronice bývá dynamika moderních aut jako takových v jiné dimenzi. Pro příklady nemusíme chodit daleko, nejlepší hot hatche s motory objemu okolo dvou litrů mohou snadno soupeřit i s Ferrari z minulé dekády. Ne vždy ale vývoj kráčí stejným směrem a poslední velký sprint uspořádaný britským Carwow to krásně ukazuje.
Sešly se v něm tři více či méně aktuální ostré modely střední třídy - Lexus RC F s motorem 5,0 V8 bez turba a 480 koňmi, BMW M4 s motorem 3,0 R6 se dvěma turby a 431 koňmi a Mercedes-AMG C63 S Coupe W205 s 4,0 V8 opět s dvojicí turb a 510 koňmi. Aby v tom RC nebyl bez přeplňování sám, do party přibyl i Mercedes C63 AMG Sedan předchozí generace W204 s motorem 6,2 V8 s 460 koňmi a předchozí BMW M3 E90 s 4,0 V8 s 420 koňmi. Karty byly rozdány jasně: Nové Céčko vypálí všechny rybníky v okolí, M4 bude těsně sekundovat díky citelně nižší hmotnosti a RC F tak leda ukáže ostatním, že evoluce bez turba též přináší ovoce. Jenže tak to nedopadlo.
Ve sprintu z místa na 400 metrů si nejlépe vedla M4 s časem 12,6 sekundy, které by zřejmě byl s to sekundovat novější C63, to by se mu ale musel povést alespoň jeden start. Už poněkolikáté vidíme ostré AMG - ať už s pohonem zadních nebo všech kol - jak se trápí při rozjezdu navzdory použití funkce launch control. Druhý tak dojel starší Mercedes C63 od AMG se ztrátou jen 0,2 sekundy, třetí RC F ztratil další desetinu, až pak dojelo novější AMG o další desetinu později a předchozí M3 E90 uzavírala řadu s časem 13,0 s. Ta - můžeme předem říci - neměla šanci v žádném dynamickém klání a předpoklady o dynamické mizérii nepřeplňovaných modelů zcela naplnila. Starší Mercedes C63 AMG ale ani trochu.
Právě on je nejpříjemnějším překvapením celého klání, a to přesto, že je s pořizovací cenou v přepočtu okolo 580 tisíc Kč jasně nejlevnější, s kořeny v roce 2007 ještě o rok starší než M3 E90 a o přeplňování si pochopitelně může nechat jen zdát. Jeho osmiválcový motor byl ale zkrátka příliš velký na to, aby jej novější turbo-konkurence nechávala vzadu, však díky objemu 6,2 litru má i 600 Nm točivého momentu - novější AMG má v motoru 4,0 V8 biturbo jen o 100 Nm víc.
Při pružném zrychlení z 80 km/h v režimu D tak byl nejstarší účastník klání opět druhý nejrychlejší tentokrát za svým novějším bratrem a při startu s předem zařazenou rychlostí byl dokonce nejlepší, protože na rozpohybování atmosféricky plněného motoru není nutné čekat. Pravá hvězda tohoto klání pak byla druhá nejlepší i v testu decelerace. Slušný výkon na auto z minulé dekády za asi třetinu ceny současného modelu, podívejte se na jeho představení sami.
Čistě technicky současný Mercedes-AMG C63 spolu s BMW M4 obhájili své pozice nejrychlejších aut, největší hvězdou klání bylo ale o mnoho levnější, více jak 10 let staré Céčko od AMG ještě s motorem 6?2 V8 bez turba
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 5 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23