Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů
19.4.2023 | Petr Prokopec
Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.
Pokud patříte mezi dříve narozené, možná si vzpomenete na slova, že v Rusku je možné úplně všechno. Co bylo spojováno jen se sovětskou érou, platí zjevně i dnes, jak ukazují imperiální touhy Kremlu. Odpovědí na jejich aktuální projevy jsou ekonomické sankce, jež přišly v několika kolech. Již to první pak měly za následek konec oficiálního dovozu a prodejů mnoha evropských, amerických či asijských aut v zemi.
Na ruský trh kvůli tomu již přes rok pronikají v hojném počtu čínské značky, posledním přírůstkem je ale značka italská, konkrétně SWM. I tu budou pamatovat hlavně dříve narození, vznikla v roce 1971 v italském Milánu jako SV.VM. Zakladatelé Piero Sironi a Fausto Vergani se od začátku až do konce v roce 1984, kdy jim došly peníze, věnovali pouze motocyklům. Stejný nápad pak měl o třicet let později Ampelio Macchi, který se pokusil značku oživit.
Bývalý technik, jenž pracoval pro Cagivu, Aprilii či Husqvarnu, ale s SWM díru do světa také neudělal. V roce 2015 tak práva na tuto značku prodal čínské společnosti Shineray Group, která se o rok později rozhodla, že jednostopé dopravní prostředky doplní dvoustopými. Designové centrum zůstalo v Miláně, takže faktická vazba na Itálii zůstává. Samotná výroba motorek a aut ale probíhá v čínském Čchung-čchingu.
Nově ale bude tato značka vyrábět své vozy i v ruském Kaliningradu. Společnost Shineray Group se totiž v loňském roce stala po automobilkách Kaiyi a BAIC již třetím čínským partnerem Avtotoru. Spolupráci přitom obě strany uzavřely přinejmenším do roku 2032, o krátkodobý projekt se tedy nejedná ani omylem. A vše začalo pěkně od podlahy.
Rusové již v závěru minulého týdne spustili montáž hned trojice modelů G01, G01F a G05 Pro. Postupem času by nicméně měla být navýšena lokalizace produktů, načež se od sešroubování čínských komponentů přejde k plnohodnotnější výrobě. Start prodeje je naplánován na letošní červen, kdy také budou oznámeny ceny a skladba jednotlivých výbav. O technice ale můžeme poreferovat už teď.
Každý ze tří modelů totiž může pohánět přeplňovaný 1,5litrový motor, jenž ve své domovině produkuje 156 koní. Do Ruska ale nejspíše tento agregát dorazí s výkonem pod 150 koní kvůli nižší daňové zátěži. Doprovázet jej pak bude šestistupňový manuál nebo automat. Obě převodovky nicméně motor u každého SUV propojují pouze s pohonem předních kol. G05 Pro je pak ještě k mání s atmosférickým dvoulitrem.
G01 dlouhé 4,6 metru počítá pouze se dvěma řadami sedadel, přičemž varianta F slouží jako její sportovní derivát. Výkon se u ní však nemění, místo toho zde máme pouze přeprofilovanou čelní masku či jiné nárazníky. G05 je pak o deset centimetrů delší a hostit zvládá až sedm cestujících. Označení Pro odkazuje na facelift, kterým tento vůz představený v roce 2019 prošel před dvěma lety.





Rusové spustili výrobu aut italské značky SWM, vozy samotné ale mají čínský původ, třebaže jejich design vzniká v Miláně. Foto: Avtotor
Na fotkách čínských specifikací si můžeme lépe prohlédnout modely G01, G01F i G05 Pro. Foto: SWM
Zdroj: Avtotor
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
dnesLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinami„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 6 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 7 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 9 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva