Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů
19.4.2023 | Petr Prokopec
Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.
Pokud patříte mezi dříve narozené, možná si vzpomenete na slova, že v Rusku je možné úplně všechno. Co bylo spojováno jen se sovětskou érou, platí zjevně i dnes, jak ukazují imperiální touhy Kremlu. Odpovědí na jejich aktuální projevy jsou ekonomické sankce, jež přišly v několika kolech. Již to první pak měly za následek konec oficiálního dovozu a prodejů mnoha evropských, amerických či asijských aut v zemi.
Na ruský trh kvůli tomu již přes rok pronikají v hojném počtu čínské značky, posledním přírůstkem je ale značka italská, konkrétně SWM. I tu budou pamatovat hlavně dříve narození, vznikla v roce 1971 v italském Milánu jako SV.VM. Zakladatelé Piero Sironi a Fausto Vergani se od začátku až do konce v roce 1984, kdy jim došly peníze, věnovali pouze motocyklům. Stejný nápad pak měl o třicet let později Ampelio Macchi, který se pokusil značku oživit.
Bývalý technik, jenž pracoval pro Cagivu, Aprilii či Husqvarnu, ale s SWM díru do světa také neudělal. V roce 2015 tak práva na tuto značku prodal čínské společnosti Shineray Group, která se o rok později rozhodla, že jednostopé dopravní prostředky doplní dvoustopými. Designové centrum zůstalo v Miláně, takže faktická vazba na Itálii zůstává. Samotná výroba motorek a aut ale probíhá v čínském Čchung-čchingu.
Nově ale bude tato značka vyrábět své vozy i v ruském Kaliningradu. Společnost Shineray Group se totiž v loňském roce stala po automobilkách Kaiyi a BAIC již třetím čínským partnerem Avtotoru. Spolupráci přitom obě strany uzavřely přinejmenším do roku 2032, o krátkodobý projekt se tedy nejedná ani omylem. A vše začalo pěkně od podlahy.
Rusové již v závěru minulého týdne spustili montáž hned trojice modelů G01, G01F a G05 Pro. Postupem času by nicméně měla být navýšena lokalizace produktů, načež se od sešroubování čínských komponentů přejde k plnohodnotnější výrobě. Start prodeje je naplánován na letošní červen, kdy také budou oznámeny ceny a skladba jednotlivých výbav. O technice ale můžeme poreferovat už teď.
Každý ze tří modelů totiž může pohánět přeplňovaný 1,5litrový motor, jenž ve své domovině produkuje 156 koní. Do Ruska ale nejspíše tento agregát dorazí s výkonem pod 150 koní kvůli nižší daňové zátěži. Doprovázet jej pak bude šestistupňový manuál nebo automat. Obě převodovky nicméně motor u každého SUV propojují pouze s pohonem předních kol. G05 Pro je pak ještě k mání s atmosférickým dvoulitrem.
G01 dlouhé 4,6 metru počítá pouze se dvěma řadami sedadel, přičemž varianta F slouží jako její sportovní derivát. Výkon se u ní však nemění, místo toho zde máme pouze přeprofilovanou čelní masku či jiné nárazníky. G05 je pak o deset centimetrů delší a hostit zvládá až sedm cestujících. Označení Pro odkazuje na facelift, kterým tento vůz představený v roce 2019 prošel před dvěma lety.





Rusové spustili výrobu aut italské značky SWM, vozy samotné ale mají čínský původ, třebaže jejich design vzniká v Miláně. Foto: Avtotor









Na fotkách čínských specifikací si můžeme lépe prohlédnout modely G01, G01F i G05 Pro. Foto: SWM
Zdroj: Avtotor
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejnovější články
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před hodinou
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před 3 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
