V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

19.4.2023 | Petr Prokopec

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

/

Foto: Avtotor

Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.

Pokud patříte mezi dříve narozené, možná si vzpomenete na slova, že v Rusku je možné úplně všechno. Co bylo spojováno jen se sovětskou érou, platí zjevně i dnes, jak ukazují imperiální touhy Kremlu. Odpovědí na jejich aktuální projevy jsou ekonomické sankce, jež přišly v několika kolech. Již to první pak měly za následek konec oficiálního dovozu a prodejů mnoha evropských, amerických či asijských aut v zemi.

Na ruský trh kvůli tomu již přes rok pronikají v hojném počtu čínské značky, posledním přírůstkem je ale značka italská, konkrétně SWM. I tu budou pamatovat hlavně dříve narození, vznikla v roce 1971 v italském Milánu jako SV.VM. Zakladatelé Piero Sironi a Fausto Vergani se od začátku až do konce v roce 1984, kdy jim došly peníze, věnovali pouze motocyklům. Stejný nápad pak měl o třicet let později Ampelio Macchi, který se pokusil značku oživit.

Bývalý technik, jenž pracoval pro Cagivu, Aprilii či Husqvarnu, ale s SWM díru do světa také neudělal. V roce 2015 tak práva na tuto značku prodal čínské společnosti Shineray Group, která se o rok později rozhodla, že jednostopé dopravní prostředky doplní dvoustopými. Designové centrum zůstalo v Miláně, takže faktická vazba na Itálii zůstává. Samotná výroba motorek a aut ale probíhá v čínském Čchung-čchingu.

Nově ale bude tato značka vyrábět své vozy i v ruském Kaliningradu. Společnost Shineray Group se totiž v loňském roce stala po automobilkách Kaiyi a BAIC již třetím čínským partnerem Avtotoru. Spolupráci přitom obě strany uzavřely přinejmenším do roku 2032, o krátkodobý projekt se tedy nejedná ani omylem. A vše začalo pěkně od podlahy.

Rusové již v závěru minulého týdne spustili montáž hned trojice modelů G01, G01F a G05 Pro. Postupem času by nicméně měla být navýšena lokalizace produktů, načež se od sešroubování čínských komponentů přejde k plnohodnotnější výrobě. Start prodeje je naplánován na letošní červen, kdy také budou oznámeny ceny a skladba jednotlivých výbav. O technice ale můžeme poreferovat už teď.

Každý ze tří modelů totiž může pohánět přeplňovaný 1,5litrový motor, jenž ve své domovině produkuje 156 koní. Do Ruska ale nejspíše tento agregát dorazí s výkonem pod 150 koní kvůli nižší daňové zátěži. Doprovázet jej pak bude šestistupňový manuál nebo automat. Obě převodovky nicméně motor u každého SUV propojují pouze s pohonem předních kol. G05 Pro je pak ještě k mání s atmosférickým dvoulitrem.

G01 dlouhé 4,6 metru počítá pouze se dvěma řadami sedadel, přičemž varianta F slouží jako její sportovní derivát. Výkon se u ní však nemění, místo toho zde máme pouze přeprofilovanou čelní masku či jiné nárazníky. G05 je pak o deset centimetrů delší a hostit zvládá až sedm cestujících. Označení Pro odkazuje na facelift, kterým tento vůz představený v roce 2019 prošel před dvěma lety.


V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 1 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 01V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 2 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 02V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 3 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 03V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 4 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 04V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 5 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 05
Rusové spustili výrobu aut italské značky SWM, vozy samotné ale mají čínský původ, třebaže jejich design vzniká v Miláně. Foto: Avtotor

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 6 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 06V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 7 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 08V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 8 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 09V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 9 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 10V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 10 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 12V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 11 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 13V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 12 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 14V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 13 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 16V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 14 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 17
Na fotkách čínských specifikací si můžeme lépe prohlédnout modely G01, G01F i G05 Pro. Foto: SWM

Zdroj: Avtotor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.