Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Rusku se začínají prodávat auta tradiční italské značky, toto chce parazitovat na slávě VW Golf
10.11.2023 | Petr Prokopec
Je to příběh, který byste nevymysleli, nakonec ale vlastně docela zapadá do směru, kterým se ubírá vývoj automobilového světa. Značka SWM je sice italská, ale koupili ji Číňané. A ti nemají problém nabídnout auto, jehož jméno připomíná plagiáty typu Reedok či Adibas.
Již dvacet měsíců si kladu otázku, jak přesně odchod Škody z Ruska ublížil právě této zemi a prospěl té naší, odpověď ale ne a ne najít. Na otázku, komu sankce podobného charakteru skutečně prospěly, se ale hledá odpověď snadno - jeden z největších automobilových trhů Evropy od loňského března zaplavili Číňané, kteří si z Ruska udělali druhou domovinu. A navíc do jisté míry odrazový můstek, ze kterého mohou doskočit kamkoli v rámci celé Evropy.
Aktuálně na ruský vstupuje další čínská firma, která se ale netváří jako čínská. Písmena SWM jsou novou stylizací označení SV.VM, které odkazovalo na firmu Sironi Vergani Vimercate Milano. Tedy italskou společnost, která od roku 1971 vyráběla motocykly. Po třinácti letech ale zamířila do likvidace, což vedlo k zastavení produkce. V roce 2014 pak značku koupila čínská firma Shineray Group, která s ní pracuje od roku 2016.
S dostatečným kapitálem jednak znovu spustila výrobu motocyklů, které používají převážně motory od Husqvarny, jednak z jejích montážních v čínském Čchung-čchingu sjíždějí také automobily. Ty působí nadmíru evropsky, což není náhoda - designové centrum SWM se nachází v italském Miláně a firemním šéfdesignérem je Sotiris Kovos, který dříve navrhoval auta pro Toyotu či Lexus, stejně jako pro Audi. A její auta se evropsky tváří i jinak.
Nejpatrnější je to na modelu G01F, jehož označení na zádi budete z fleku číst jako Golf. Do Ruska vstupuje i tento vůz, vedle něj pak SWM nabídne modely G01 (G01F z něj vychází) a G05 Pro. „Falešné Golfy” používají ke svému pohonu přeplňovanou jedna-pětku, která produkuje 139 koní. Výchozí verze G01 přitom měří 4 610 milimetrů a počítá s rozvorem 2 750 mm, který je vlastní i provedení G01F. To je ovšem koncipováno jako stylovější a sportovnější, proto mimo jiné dostalo přepracovanou příď s výraznějším nárazníkem, který délku natáhl na 4 670 mm.
SWM G05 Pro je s 4 750 mm delší než jeho sourozenci, i když ani v tomto případě se rozvor nemění. A stejně tak ne ani technika, pod kapotou lze tedy znovu najít přeplňovanou jedna-pětku, kterou znovu doprovází sedmistupňový automat. Zatímco u prvních dvou zmíněných SUV jsou k dispozici pouze dvě řady sedadel, G05 je k mání v pětimístné i sedmimístné konfiguraci. Celé toto portfolio pak bude vyrábět ruský Avtotor v Kaliningradu.
Tento krok vedl k poměrně příznivým cenám, G01 totiž startuje na 2 438 000 rublech (cca 609 tisíc korun). Za stylovější G01F pak musí Rusové zaplatit minimálně 2 588 000 RUB (asi 646 tisíc Kč), zatímco pětimístné G05 Pro je k mání od 2 626 000 RUB (cca 655 tisíc Kč) a sedmimístné od 2 733 000 RUB (asi 682 tisíc Kč). To jsou přitom částky, jaké by Rusům nestačily pomalu ani na základní Karoq, ten už se ale v Rusku oficiálně neprodává. A pokud ano, tak jen z posledních zbylých zásob.




Do Ruska se chystá nejen základní SUV G01... Foto: SWM
...ale také jeho stylovější verze Golf, pardon G01F. Foto: SWM
Třetím do party je pak model G05 Pro, který bude k mání v pěti- a sedmimístné verzi. Foto: SWM
Zdroj: SWM
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
První nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před hodinouBentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 2 hodinamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva