Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vauxhall VXR8 Tourer 2013: je libo kufr dodávky a motor Corvette v jednom?
28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Australský hot rod maskovaný za kombík sice stojí na základech starší techniky, skrze 430 koní za jeden a půl milionu se ale špatnou nabídkou nejeví.
Pod pojmem rychlé kombíky máme povětšinou zafixované stroje německé luxusní trojky a občas nějaký ten policejní Passat, v jednom z nejzápadnějších koutů Evropy však bude už brzy možné pořídit hodně zajímavou exotiku až od protinožců. Protože má volant vpravo, jinde než v Británii jej oficiálně nekoupíte, sami ale dost možná uznáte, že je to škoda.
Vauxhall VXR8 Tourer stojí na základech výběhového australského modelu Holden Commodore HSV R8, jeho specialitou je však pohonná jednotka z rovněž končícího Chevroletu Corvette, small blocku LS3 o objemu 6,2 litru. Navzdory jeho brzkému nahrazení V8 LT1 o stejném objemu má i starší agregát pořád co nabídnout.
Rodinně se tvářícímu vozu dodává 431 koní, které na kola zadní nápravy přenáší buď šestistupňový manuál MM10 anebo automat, v obou případech však skrze mechanický samosvorný diferenciál. Dáte-li přednost verzi se spojkou a umíte ji nespálit, můžete se z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) katapultovat za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h.
Majitele vozů divizí AMG, Quattro nebo M podobná čísla ohromí jen stěží, nicméně budoucímu majiteli drsného australského kombíku bude k nákupu stačit v přepočtu pouze 1,5 milionu korun. Za to dostane ohromný zavazadelník o objemu 895, respektive 2 000 litrů, sportovní sedačky v kůži, pětipalcový displej zobrazující kromě přetížení také maximální úhel vybočení zádi v driftu, dvacetipalcová kola či záruku na 160 tisíc kilometrů. Za 431 koní a kufrem skoro dodávkovým vůbec ne špatná volba, co říkáte?














Integrovaný akcelerometr vám může na požádání měřit velikost úhlu v driftu, milé
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
před 2 hodinami„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
před 3 hodinamiHonda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
před 5 hodinamiStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
před 6 hodinamiVW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva