Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vencer Sarthe 2015: holandský sporťák jde do sériové výroby, dostal 622 koní
19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dlouhá doba uplynula od chvíle, kdy Holaňdané poprvé ukázali koncept jejich představy o supersportu nejvyšší kategorie. Sarthe je nyní hotové a rychlost rozhodně nepostrádá.
Sen nové, tudíž jen velmi málo známé holandské automobilky se po čtyřech letech usilovné práce stává skutečností. Vencer by se svým modelem Sarthe, který nám dříve už několikrát ukázal v podobě předprodukčních verzí, očividně rád zamíchal kartami exkluzivních supersportů zavedených značek, neboť jeho výkon nebude ani v nemenším nízký a cena zase naopak nedosáhne astronomických výšin. O potřebnou exkluzivitu se postará velmi omezená produkce, která počítá od příštího roku s výrobou jednoho kusu každý měsíc. První kus si však odveze zákazník ještě letos na Vánoce.
Produkční model je od předchoho konceptu vystaveného v minulém roce na exhibici v Monaku rozdílný asi ve stovce dílů. Nejdůležitější zpráva pro nás pramení z použití jiné jednotky než dříve avizovaného osmiválce LS3 od GM, který poháněl Corvette v generaci C6. V útrobách Sarthe se za dvoumístnou kabinou objevil o decilitr větší agregát, který spolu s řádnými úpravami dostal do vínku přeplňování.
Výsledný výkon dosahuje přesně na 622 koní při 6 500 otáčkách a tvůrci se u motoru kasají maximálním točivým momentem 838 Nm (při čtyřech tísících) a také rychlejší odezvou na sešlápnutí plynového pedálu. Z továrny u města Vriezenveen bude ve výsledku vyjíždět dvoumístný vůz s pohonem zadních kol, diferenciálem s omezeným prokluzem a šestistupňovou manuální převodovkou spojenom s motorem prostřednictvím dvoukotoučové spojky.
Díky hmotnosti dosahující s provozními kapalinami na 1 390 kilogramů bude schopen holandský bolid zrychlovat z klidu na stovku za 3,6 sekundy a rozjet se až na 338 km/h. Zajímavostí je údajně hybridní prostorový rám vyrobený z vysokopevnostní oceli a pomocními bezpečnostními rámy z chrom-molybdenu, přičemž podlahová plošina vznikne z hliníku. Panely karoserie zase využívají služeb karbonových vláken, což ve výsledku poskytlo možnost vůz ideálně vyvážit - 45 procent hmotnosti připadá přední a 55 zadní nápravě.
Sarthe s rozvorem 2 791 milimetrů je dlouhý 4,515 metru, široký bezmála dva metry, avšak na výšku mu naměříme pouze 1 190 milimetrů. Pro ideální vedení stopou byl jeho podvozek obdarován dvojitými lichoběžníky na obou nápravách a také karosérií s vypiplanou aerodynamikou. Na té se podílí mimo jiné automatický zadní spoiler, který se vysune, jakmile překročíte rychlost 100 km/h.
Minimalistický interiér adoptoval ty nejlehčí materiály, kterým dominuje karbon použitý v kombinaci s kůží a alcantarou. Pokud se vám zdá kabina na snímcích příliš ponurá, pak vězte, že Vencer zákazníkům nabízí různé barevné odstíny. Všichni ale dostanou velký středový digitální barevný displej sloužící zobrazování všech jízdních dat (rozhraní Central Inforamtion System) i tabletoidní obrazovku v nejnižší části palubky k obsluze všech palubních systémů. Jistě vás zaujal také vysoký středový tunel a kovová páka převodovky, stejně tak i parádní zpracování dovedené takřka k dokonalosti.
Vencer nám tvrdí, že i přes ono výhradně sportovní zaměření se jedná o vůz schopný každodenního transportu, k jehož zpříjemnění je tu adaptivní podovozek schopný zvyšování světlé výšky. Startovací cena byla stanovena na 270 882 Euro (cca 7,47 milionu korun) bez daně, což na jednu stranu není málo, ale pokud chcete prohánět koníky z Maranella v něčem opravdu mimořádném, pak se na toto numero lze koukat rázem jinou optikou. Automobilka se s prvním modelem chystá nejen do Evropy ale také do Číny.









Vencer dovedl model Sarthe konečně do produkční podoby. Za 7,5 milionu bez daně bude vyrábět od příštího roku každý měsíc jen jeden kus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
