Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Venku je jedna z jistě posledních silničních dieselových střel, ohromí kombinací dynamiky a spotřeby
21.6.2022 | Petr Prokopec
Při dnešních cenách pohonných hmot by diesely měly být vynášeny do nebes, jenže nejsou, naopak jsou dále zaháněny do kouta politickými tlaky. O to více je třeba si vážit podobných aut, kombinace naftového pohonu a tachometru do 340 km/h se moc nevidí.
Dle některých patří do kamen a ne do aut. Jsme zvědavi, zda tento názor budou zastávat i ve chvíli, kdy dieselové náklaďáky a dodávky budou nahrazeny benzinovými, plug-in hybridními či elektrickými vozy. V takové chvíli totiž spotřeba půjde nahoru, i kdyby to podle technických údajů mělo být naopak. Je přitom jedno, zda budete v tu chvíli stát pár minut u čerpací stanice či desítky minut u dobíjecího stojanu, mnohem vyšší provozní náklady lze čekat stůj co stůj. S těmi pak dorazí další vlna zdražování.
Je opravdu zarážející, jakým způsobem jsou diesely démonizovány a zatlačovány do kouta, aniž by za ně existovala adekvátní náhrada. Zvláště dnes, kdy ceny pohonných hmot jsou na rekordních hodnotách. Pokud tedy nepatříte mezi onu sortu zastávající výše zmíněný názor, pak možná nákup nového dieselového vozu neodkládejte. Nikdy totiž nevíte, kdy s nimi ten či onen výrobce skončí. Dokládá to i pohled zejména na segmenty mini a malých aut, kde o varianty osazené dieselovým ústrojím již ani nezavadíte.
Ve výše položených obchodních třídách je nicméně stále ještě z čeho vybírat, přičemž Alpina dokonce momentálně vyrukovala s velmi zajímavou novinkou. Technici v Buchloe přepracovali BMW 4 Gran Coupe, kterému dodali poladěný třílitrový šestiválcový diesel doplněný dvěma turby a mild-hybridní technikou. Výkon tak oproti výchozímu provedení vzrostl z 335 na 355 koní, točivý moment pak ze 700 na 730 Nm. Stovku tak Alpina D4S zdolá za 4,8 sekundy, zatímco maximálka činí 270 km/h.
Z pohledu dálkového cestování je zajímavá i spotřeba, která byla vypočítána na 6,9 l/100 km. Této hodnoty nicméně bude možné dosáhnout jen s lehčí nohou na plynovém pedálu, při využití veškerého potenciálu pohonné jednotky přeci jen odteče každou stovku kilometrů z nádrže více paliva. Pro vaši peněženku to ovšem stále nebude taková pohroma jako třeba v případě Alpiny B4, která sice stovku zvládá o sekundu rychleji a pokoří i třístovku, ovšem při spotřebě vyšší o 40 procent.
Vizuálně se dieselové provedení od svého benzinového příbuzného nikterak neliší. Máme tu tedy 20palcová kola v klasickém vícepaprskovém designu, jež vpředu obouvají pneumatiky Pirelli o rozměru 255/35, vzadu pak o rozměru 285/30. S nimi lze přitom spárovat exkluzivní zelenou či modrou metalickou barvu, stejně jako přední a zadní spoiler. Uvnitř se pak objevuje plaketka, která vám bude dennodenně dávat najevo vaši výjimečnost. Stejně jako specifický přístrojový štít.
Alpinu D4S lze objednávat okamžitě, a to za cenu startující na německém trhu na 79 700 Eurech (cca 1 970 000 Kč). O láci se pochopitelně nejedná, zákazníci nicméně mohou kromě již zmíněného počítat také s posíleným brzdovým ústrojím. Stejně jako třeba po kůži Lavalino uvnitř. Na dodávky prvních aut pak musí vyčkat do září letošního roku. Tedy pokud na ně budou čipy.






























Dieselová Alpina D4S se od benzinové verze B4 vizuálně neliší. Hlavní rozdíl leží pod kapotou, kde v tomto případě najdeme třílitrový přeplňovaný mild-hybridní turbodiesel naladěný na 355 koní. S nimi přitom Gran Coupe pokoří stovku za 4,8 sekundy a maximálně zvládne 270 km/h. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva