Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Více než 20 let stará auta začaly vykupovat od lidí i běžné značky, nemají moc na výběr
20.1.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli může zní neuvěřitelně, že by od vás automobilka vykoupila zpět nějaký vůz po 20 letech ježdění s ním, přesně to se nyní ve stále větší míře děje. Po BMW a Audi se do toho pustily další.
Kauza vadných airbagů společnosti Takata je vůbec nejrozsáhlejší v historii a prozatím nebere konce. Před několika měsíci BMW urgentně žádalo majitele některých aut, aby se svými vozy okamžitě přestali jezdit, neboť jim potenciálně hrozí i smrtelné zranění. Po této výzvě se pak celou situaci rozhodlo řešit dost neobvyklým způsobem - vozy, které mají na palubě problematické komponenty, už neopravuje a od majitelů je i po 20 letech hromadně vykupuje. Stejně se záhy zachovalo také a další značky se začaly přidávat.
Nyní tutéž volbu své klientele nabízí už i běžné značky, konkrétně Honda a Mitsubishi. I ty tedy začínají přebírat praktiku prémiových výrobců, neboť nemají moc na výběr - odpovědnost z nich nikdo nesejme a oprava podle nich už ani nepřichází v úvahu. Pro první zmíněnou se jedná o rozsáhlejší akci než v případě Audi a BMW dohromady, neboť do servisů musí 33 289 vozů. Konkrétně jde o modely Accord, CR-V a Legend, jež byly vyrobeny v období od května 1996 do února 2000. Řidičům stejně jako v předchozích případech hrozí nesprávné nafouknutí airbagu či případná exploze a vmetení šrapnelu hlavně do hlavy.
Též Honda přitom žádá své klienty, aby auta okamžitě odstavili a přestali používat. Souběžně s tím mají kontaktovat místní dealery, kteří jim případně mohou zajistit odtah zdarma. Následně pak dostanou k bezplatnému užívání náhradní vozy, a to až do chvíle, kdy bude uskutečněn výkup jejich vozu osazeného airbagem firmy Takata.
V případě Mitsubishi je řeč o menším množství aut, problémy jsou hlášeny s 8 081 kusy modelových řad Mirage, Lancer, Pajero, Express a Starwagon. Konkrétně pak s těmi, jež byly vyrobeny v období od 31. května 1996 do 30. září 1999 a prodány mezi 22. červencem 1996 a 5. červencem 2001. Také tato automobilka pomůže zákazníkům s odvozem aut do servisů a zároveň zabezpečí jejich přepravu do ukončení výkupního procesu.
Nové kolo kauzy již zasáhlo také Toyotu, Mazdu, Suzuki a Ford. Celkově se jen v Austrálii jedná v případě těchto osmi výrobců o zhruba 80 tisíc aut. Nejlépe je na tom zatím modrý ovál, který zpět do servisů povolal pouze 216 kusů modelu Courier. Nejhůře pak z celé záležitosti vychází Honda, na kterou připadá necelá polovina postižených aut a BMW, s nímž je spojená více než šestina vozů. Jak se tytéž automobilky zachovají u týchž vozů určených pro zbytek světa, je zatím nezodpovězenou otázkou.
Hned polovina aut postižených novou vlnou problémů s airbagy Takata připadá na Hondu
Konkrétně jde o modely Legend, Accord a CR-V z let 1996 až 2 000. Majitelé těchto vozů jsou žádání, aby zanechali ježdění s nimi, automobilka je od nich pak i po takové době vykoupí zpět
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024 - Tesly Model Y jako by najednou nikdo nechtěl, německý novinář natočil neskutečné množství neprodaných aut na bývalém vojenském letišti
11.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Záblesk naděje: Aktuální informace o stavu Mii Rusthen včera 20:24
- Míří Toprak za titulem? včera 15:47
- Dámskou premiéru vyhrála Herrera; 13. Ouředníčková včera 15:30
- Huertas vítězem supersportů, 19. Vostatek včera 15:00
- Vítězství Kawasaki, hodně pádů včetně Svobody včera 14:00
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Octavia s top motorem, 4x4, výbavou a po 1. majiteli může být vaše za cenu obyčejné Fabie
před 6 hodinami - Úleva i pro české řidiče, nová pravidla zavedená italskou vládou znamenají konec většiny stacionárních radarů
před 8 hodinami - BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
před 9 hodinami - Evropské aktivity Fordu se dál hroutí. Padáka dostalo dalších 1 600 lidí, za poslední dobu je jich už přes 6 tisíc
před 11 hodinami - Řidič si spletl volič převodovky auta s ovládáním hlasitosti a naboural, ukázal tím na větší problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva