Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volha se skutečně vrátí, potvrdili Rusové i s termínem, po Moskviči je to další svérázný comeback
5.6.2023 | Petr Prokopec
Už to vypadalo, že se za těmito spíše nechvalně proslulými legendami definitivně zavřela voda, válka ale nakonec všechno změnila. Další slavná ruská značka se dočká znovuzrození, a to podobným způsobem jako Moskvič.
Volha u nás nemá zrovna dobrou pověst, neboť většina lidí, která se v tomto ruském sedanu svezla, za to velmi draze zaplatila. Pokud se jednalo o taxi, pak naštěstí jen penězi. V případě služebních aut Veřejné bezpečnosti nebo Státní bezpečnosti se ale nezřídka jednalo o svobodu či budoucnost. Ve finále tak nejspíše jen velmi málo lidí uronilo slzu, když někdejší šéf automobilky GAZ Bo Andersson ještě před svým odchodem do AvtoVAZu rozhodl o ukončení produkce. V roce 2010 ostatně již ani nešlo o někdejší komunistický produkt, nýbrž o americký Chrysler Sebring vyráběný v licenci s jiným logem.
Přestože to vypadalo jako úplný konec, k tuto smutnou novodobou historii GAZ hodlá zopakovat trochu jiným způsobem. O čem se spekuluje již nějaký ten pátek, aktuálně potvrdil ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Ten oznámil, že Volha se vrátí a první nový model by mohl být představen již v létě příštího roku. S největší pravděpodobností se tak stane stejným způsobem, jako došlo ke znovuzrození Moskviče. Znamená to tedy, že emblém jelena, který je symbolem Nižgorodské oblasti, kde se nachází sídlo značky, bude přilepen na některé z čínských aut, jehož výroba se přesune do Ruska.
„Kolegové říkají, že připravit nový model zabere zhruba osm až devět měsíců. Nicméně my si vezmeme nějaký ten čas navíc - plánujeme totiž, že v nejbližší budoucnosti rozhodneme, kdo se stane naším partnerem. Takže řekněme, že vše zabere rok. Myslím, že vše se odehraje do příštího léta,“ uvedl Manturov. Z jeho slov vyplývá, že Rusové zatím ještě s Číňany nic definitivně nevyjednali. Ve srovnání s Moskvičem pak návrat Volhy na scénu může být poněkud problematičtější, a to nepřekvapivě kvůli mezinárodním sankcím.
Majitelem značky GAZ je totiž oligarcha Oleg Děripaska, který se stal terčem odvetných opatření USA a EU již po krymské anabázi v roce 2014. Protože ale tato automobilka byla partnerem Volkswagenu, docházelo na neustálé odklady. I přesto Děripaska v roce 2019 požádal ruskou vládu o obrovskou finanční dotaci s tím, že mu sankce způsobily nemalé problémy. Ve stejnou dobu pak zaměstnanci GAZu stávkovali před americkou ambasádou, neboť se obávali, že kvůli možnému bankrotu přijdou o práci.
V mezičase na mezinárodní scéně jen přituhlo. Může se zdát, že čínské automobilky toho bez skrupulí využívají, jednají ale spíše opatrně. Jejich cílem totiž není pouze Rusko, expandovat chtějí do celého světa. Něco takového by jim nicméně paktování se s veřejným nepřítelem číslo jedna mohlo znesnadnit. I když hlavně Brusel zatím svým konáním naznačuje, že vše je v pořádku. EU totiž stále bez potíží mohutně nepřímo dotuje elektromobily i těch čínských značek, které ve velkém podnikají právě v Rusku.
Dá se tedy předpokládat, že nová Volha v příštím roce skutečně dorazí. Přičemž v následujících měsících se dozvíme více o partnerské značce. Nejvíce by Volze slušelo partnerství s Hongqi, tedy nejluxusnějším čínským výrobcem, spolupráce s ní ale může být problematická nejen kvůli výše zmíněnému. „Rudá zástava“ již dříve ohlásila svůj vlastní útok na ruský trh a je otázkou, zda bude ochotna nechat pozornost publika tříštit mezi dvé značky nabízející téměř totožné vozy.
Volha se vrátí na scénu v příštím roce, o ruská auta vyvinutá pod vlastní střechou ale již nepůjde. Místo toho bude emblém jelena přilepen na některý z čínských vozů. Foto: GAZ
Zdroj: Auto Mail.ru
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva