Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagenu ani přes 10 SUV v nabídce nestačí, únik odhalil další stylový model
13.2.2020 | Petr Prokopec
Němci sice několikrát naznačili, že počítají s koncem éry SUV spíše dříve než později, ale než se tak stane, jejich nabídku budou rozšiřovat. Dalším pánem na holení je Tayron X, jehož obrázky unikly přes čínský patentový úřad.
Pro Volkswagen, stejně jako pro většinu automobilek, je Čína stěžejním trhem. Německá automobilka zde ve spolupráci s lokálními partnery loni prodala 4,23 milionu aut, což představuje nárůst o 0,6 procenta. Nad tím bychom běžně asi netleskali, nicméně celý trh se už dva roky potýká s poklesem zájmu. Němci však dokázali pravý opak, před čímž je třeba smeknout klobouk. Růst mají na kontě hlavně SUV, kterých bylo loni prodáno 812 500 kusů, tedy o 81,6 procenta více než v roce 2018.
Při pohledu na tyto skutečnosti tedy není až tak podivné, že se VW rozhodl rozšířit svou čínskou nabídku aut se zvýšeným podvozkem a stavbou karoserie. A to přesto, že již jeho stávající portfolio nejen v Číně je neskutečně květnaté, neboť zákazníkům jsou k dispozici mimo jiné modely Tacqua, T-Cross, T-Roc, Tharu, Tayron, Tiguan, Tiguan L/Allspace, Teramont/Atlas, Teramont X a Touareg. Mohlo by se tedy zdát, že Němci již nyní mají připravený produkt vykrývající jakýkoliv požadavek kupujících. Jenže vedení VW si to očividně nemyslelo.
Momentálně si tedy můžeme díky úniku materiálů z čínského patentového úřadu představit Tayron X, který není ničím jiným, než stylovější variantou již prodávaného Tiguanu resp. Tiguanu Allspace. I tentokráte se o jeho výrobu Volkswagen zasadí společně se značkou FAW, na export ale nesázejme. Mnohem zajímavější otázkou ovšem je, kdy a kde bude Tayron X představen. Původně se mluvilo o dubnovém autosalonu v Pekingu, ten ale zřejmě bude zrušen kvůli koronaviru. Nová infekční nákaza tedy automobilový průmysl ohrožuje ve všech ohledech.
Jelikož nikdo neví, kdy přesně se epidemii povede potlačit, Volkswagen nejspíše ukáže svou novinku během separátní akce. Vůči základní verzi modelu Tayron se přitom „iksko“ liší snížením střešní linie o 25 milimetrů. Zároveň došlo k seseknutí zádě a koncových sloupků, jež se dočkaly unikátních světel. Nový je pak i nárazník s typickým moderním nešvarem, tedy falešnými koncovkami výfuku.
Po stránce motorické se ovšem žádného odklonu nedočkáme, k dispozici tak opětovně bude jen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 180 nebo 220 koní. Primárně přitom veškerý výkon půjde skrze automatickou převodovku na přední kola, za příplatek ovšem bude k mání také systém 4x4. Digitální přístrojový štít uvnitř je však již jako novodobá klasika Volkswagenu opět součástí standardní výbavy.





Provedení X se vůči již nabízenému Volkswagenu Tayron dočká snížení střešní linie a seseknuté zádě
Zdroj: PC Auto
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva