Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen e-Golf 2013: elektrický Golf VII je na světě
20.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tohle je produkční elektromobil vytvořený na základech sedmé generace Volkswagenu Golf. Představí se v Ženevě a prodávat se začne koncem roku.
Nepředpokládáme, že by se Volkswagen nedokázal poučit z problémů Nissanu Leaf, dotace z veřejných prostředků na elektromobily jsou však v některých státech pořád nadmíru lákavě vysoké a pokuty za emise CO2 v EU příliš velké, aby si automobilky mohly dovolit tuto oblast ignorovat. To jsou asi hlavní důvody, proč se koncem letošního roku objeví u prodejců Volkswagenu elektrický Golf VII.
Vůz ponese jméno e-Golf a základní technické parametry máme vzhledem jeho chystané ženevské premiéře k dispozici již nyní. Přední kola nového konkurenta Leafu bude pohánět elektromotor o výkonu 115 koní a nejvyšším točivém momentu 270 newtonmetrů. Tato sestava bude podle výrobce stačit na nejvyšší (limitovanou) rychlost 135 km/h, čas akcelerace na stovku činí 11,8 sekundy.
O napájení wolfsburgského elektromobilu se postará paket lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 26,5 kWh, což podle Volkswagenu bude stačit na akční rádius 175 kilometrů. Pokud ale zvážíme, že se jedná o přibližný ekvivalent jen asi deset litrů benzínu, bude se muset řidič sakra snažit (a raději nesahat na klimatizaci či rádio), aby něco takového skutečně zvládl. Nabíjení z domácí zásuvky má trvat pět hodin, při zvážení výkonu té skutečně obvyklé to ale spíše vychází minimálně na sedm hodin.
Zajímavé přitom je, že při testech této techniky pod kabátem Golfu šesté generace automobilka uváděla identické výkony i kapacitu, dojezd ale poněkud reálnějších 150 km. Ale to jen na okraj, změny v aerodynamice či snížení hmotnosti se o takovou změnu reálné postarat mohly.
Abyste e-Golf rozpoznali v provozu, nebude nutné naslouchat jeho jistě tichému bzučení. Auto dostane přepracovaný nárazník snižující odpor vzduchu a zezadu jej bude možné identifikovat podle pozměněného designu světel. Interiér zůstane také téměř stejný, upraven byl akorát přístrojový panel a v menu multimediálního rozhraní přibyla nová grafika zobrazující momentální dění kolem pohonu.
Řidič bude mít možnost vybrat si jeden ze tří dostupných módů označených Normal, Eco a Range, přičemž první z nich do základního nastavení nezasahuje. Druhý režim vám ukrojí výkon na 95 koní a sníží nejvyšší možnou rychlost na 120 km/h a třetí „Dojezd“ dokonce jen na 95 km/h a odpojí i klimatizační jednotku.
Ačkoli se konstruktérům Volkswagenu podařilo vměstnat akumulátory do středového tunelu a pod zadní sedadla tak, aby co nejméně omezovaly zavazadlový prostor (zmenšil se jen o 35 litrů), řidič bude muset počítat s navýšením hmotnosti ve srovnání s konvenčním Golfem o 250 kg.
Přesné datum spuštění prodeje Volkswagenu e-Golf a jeho cena momentálně známé nejsou, předpokládáme ale, že koncern řekne více už v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.







e-Golf podle očekávání směřuje primárně na trhy EU a do Spojených států
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 15:38 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB