Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
EU chce vyhnat auta ze silnic do roku 2050, Paříž to možná zvládne o 30 let dříve
19.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je plán mít ve Francii 2 miliony elektromobilů do roku 2020 nereálný? Chystaný zákaz vjezdu starších aut do Paříže je cestou, jak ho zkusit realizovat.
Francie poslední dobou velmi úspěšně zvelebuje svůj socialistický a totalitní kredit omezováním individuální automobilové dopravy na všech frontách. K nejvynalézavějším myšlenkám patří (zatím) neschválený návrh permanentního dohledu nad řidiči prostřednictvím automatických omezovačů rychlosti, již zrealizovaný absolutní zákaz varování před blížícím se měřením rychlosti, mohutné dotování a zvýhodňování (nejen) elektromobilů a snaha mít jich během sedmi let na silnicích alespoň dva miliony, i když je skoro nikdo nechce a nově také snaha dostat z ulic Paříže všechna starší auta. Poslední dva body mají možná dokonce přímou souvislost.
Trochu to připomíná iniciativu evropských úředníků snažících se EU zregulovat trh s neoriginálními náhradními díly z druhovýroby, tohle ale vypadá na (přes svou lokální povahu) přeci jen komplexnější odstranění „politicky nevhodných“ automobilů. „Návrh, který hodlá od září 2014 postavit mimo zákon používání osobních a užitkových automobilů starších sedmnácti let a vykázat z ulic nákladní vozy a autobusy starších osmnácti let, předložil městské řadě socialistický starosta Bertrand Delanoë,“ píše britský The Telegraph a dodává: „Motocykly vyrobené před rokem 2004 budou také zakázány, protože jsou hlučné a znečišťují vzduch.“
Myšlenky občana Delanoëa jsou pokrokové především tím, že jako správný socialista jistě myslel i na to, jak se s novým direktivním opatřením vypořádá především nejnižší příjmová skupina, která na nic jiného, než třeba Peugeoty 205, Renaulty 5 či Citroëny 2CV, nemá prostředky, nebo novější vůz prostě nechce. Tímto totiž budou muset chtít.
Vzhledem k dosavadnímu vývoji můžeme směle předpokládat, že právě těmto motoristům bude okázale doporučen program státní podpory ve výši 7 000 Eur (téměř 180 tisíc korun) na nákup nového elektromobilu anebo 4 000 Eur (přes 100 tisíc) na hybrid, případně další nemalé dotace vyobrazené v tabulce pod článkem, která zároveň vysvětluje, kde se na to v rámci Francie bude brát. Za pozornost stojí například „pokuta“ za automobil s emisemi nad 201 g CO2/km, což reflektuje spotřebu benzinu cirka 8,3 l/100 km - majitel takového vozu bude nucen od roku 2013 zaplatit poplatek ve výši šest tisíc Eur, v přepočtu cirka 150 tisíc Kč.
Zdá se vám takový plán nepravděpodobný nebo přímo absurdní třeba proto, že spousta lidí nemusí mít na drahý hybrid nebo elektromobil ani při čerpání podobné subvence? Opak je pravdou. Levice v Paříži vysloveně říká, že toto „sociální opatření pomůže rodinám i soukromým společnostem obměnit vozový park“. Kdo to zaplatí v době finančních škrtů, obecného zadlužování a dotování Řecka i dalších států unie, není těžké odhadnout. Samozřejmě všichni, a to včetně těch, kterým jsou slibovány ony sociální výhody.
Zapovězenou pařížskou zónu má ohraničovat vnější městský obchvat A86, což radním vnuklo další skvělou myšlenku - postavit před Paříží mýtné brány pro kamiony a dost možná i některé osobní automobily, aby bylo možné vybírat „eko“ poplatky za vjezd do města. Těžká vozidla přitom mají být šmírovaná kamerovými systémy rozpoznávajícími espézetky, případně rovnou satelitním sledováním. K osobním automobilům se tímto identická technika (zmiňovaná na úvod) přiblíží už jen na krůček. Do budoucnosti se totiž s nákladními vozy „postupně a ve vzájemné shodě“ v blízkosti Paříže nebo přímo v centru nepočítá, takže „jak bychom asi tak mohli využít ty zbylé mýtné brány“, že?
Návrat do počátků automobilismu a další „zklidňování“ dopravy pak v Paříži zařídí snížení rychlosti na vnějších obchvatech na 70 km/h, zatímco počet zón s rychlostí 30 km/h se v roce 2013 zdvojnásobí. K tomu opět další příspěvky na zřizování firem pronajímajících elektromobily a kola, pěší zóny, dotované MHD. Vzpomenete si, jak na první pohled šíleně vypadal plán EU vyhnat do roku 2050 auta ze silnic? Paříž to dost možná dokáže s třicetiletým předstihem...
Některá auta v Paříži příště už asi neuvidíte, kdo tuto obměnu vozového parku zaplatí, ukazuje tabulka
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva