Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Gol a Voyage 2012: brazilský PoloGolf ještě podrobněji
24.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jihoamerické zastoupení VW se na nedostatek zájmu o své vozy ztěžovat nemůže. Prodejům navíc letos pomůže facelift stěžejních modelů Gol a Voyage.
Statistika čtenosti jednotlivých článků nám ukazuje, že vám nejsou jihoamerický Volkswagen Gol a jeho čtyřdveřová verze Voyage zdaleka tak lhostejné, jak by si někdo mohl - zejména s ohledem na původ a místo určení těchto modelů - myslet. Také proto se na v Brazílii vyráběné VW podíváme ještě jednou, máme totiž k dispozici pár nových obrázků a něco doplňujících informací.
To nejdůležitější o těchto modelech už vám stihli říci. Víme, že Gol vyráběný od roku 2008 prodělal pouze facelift inspirovaný evropskými modely, že technicky kombinuje platformu Volkswagenu Polo PQ24 a Škody Fabia PQ24 a že je poháněný výlučně atmosférickými benzínovými čtyřválci o objemu 1,0 a výkonu až 76 koní nebo 1,6 litru s výkonem maximálně 106 koní, vždy se schopností spalovat bezolovnatý benzín nebo etanol. Nově navíc víme, že základní výbava obou vozů opravdu není nijak bohatá a třeba i posilovač řízení je u nejlevnějšího provedení za příplatek.
Rozšířena ovšem byla paleta příplatkových prvků, která nyní zahrnuje třeba i parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo možnost volby odolnějšího čalounění interiéru. K dispozici bude nově také úsporná varianta Bluemotion spojená se slabším motorem 1,0, která nabídne - podobně jako u nás - upravenou aerodynamiku, 14" kola s pneumatikami 175/70 se sníženým valivým odporem nebo ukazatel optimálního zařazeného rychlostního stupně pro úspornou jízdu v tom kterém režimu.
Provedené změny by měly oběma malým Volkswagenům pomoci být nadále tak úspěšné jako dosud. Za prvních šest měsíců letošního roku prodala brazilská pobočka německého koncernu téměř 127 tisíc hatchbacků a necelých 43 tisíc sedanů. Čísla přitom zahrnují Brazílii, Argentinu, Chile, Mexiko a Kolumbii a to znamená, že celková čísla pro Jižní Ameriku budou ještě o cosi vyšší. A to jsme v minulém článku ještě zmiňovali, že vlivem masivního daňového zatížení spadly celkové prodeje nových aut (podle Brazilského národního sdružení automobilových výrobců) o téměř pět procent.
Pokud se ptáte, proč Volkswagen neprodává Gol a možná i Voyage také v Evropě jako mezistupeň mezi modely up! a Polo, odpověď je nasnadě - nechce si kazit reputaci. Přestože by na ně Němci asi dokázali dál nízké cenovky, lidé, kteří mají s brazilskými VW zkušenosti, tvrdí, že kabiny těchto aut ani zdaleka nesplňují ty kvalitativní standardy, na které jsou Evropané zvyklí. Kvůli stejnému problému v EU pohořel třeba model Fox a to znamená, že se nových brazilských Volkswagenů tak brzy nedočkáme. Leda by si u VW vymysleli nějakou novou „lowcostovou” značku, jakou je nyní třeba Dacie u Renaultu.







Že Volkswagen Gol...






...a Voyage jsou dvojčata se opravdu nezapře.






































Pro úplnost i již dříve publikované snímky obou jihoamerických Volkswagenů. Za první půlrok jich Němci prodali na trzích Jižní Ameriky více než 170 tisíc těchto aut
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 5 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 11 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
