Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas

(+ živé foto) GTI, GTD a třetím do party je GTE. Plug-in hybridní Golf s 1,4 TSI a elektromotorem nabídne 204 koní a nereálnou spotřebu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas

20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) GTI, GTD a třetím do party je GTE. Plug-in hybridní Golf s 1,4 TSI a elektromotorem nabídne 204 koní a nereálnou spotřebu.

Nedávné spekulace o chystané sportovnější variantě Golfu s elektromotorem se právě potvrdily. Z předběžné kombinované spotřeby 1,5 litru je sice o něco horších 1,8 litru, ale hodnota to bude stále jen vysněná. Volkswagen si je hybridním Golfem natolik jistý, že jej plánuje prodávat i jako ostrou verzi. Pojmenoval ji jednoduše GTE, aby bylo jasné, že to je sourozenec GTI a GTD a ukáže nám ji už v Ženevě.

O pohon hybridu se postará benzinový čtyřválec 1,4 TSI s turbodmychadlem a výkonem 150 koní, kterému v lepší udílené dynamice pomůže elektromotor s dalšími 102 koníky. Ve výsledku tedy GTE disponuje kombinovaným výkonem 204 koní a maximálním točivým momentem 349 Nm. Podle výrobce je tak vůz schopný v případě potřeby akcelerovat z klidu na stovku za 7,6 sekundy a „zakotvit“ až ve chvíli kdy tacho ukazuje 217 km/h.

V čistě elektrickém módu, kdy se o pohyb stará jen elektrická jednotka, dokáže vůz urazit teoreticky za optimálních podmínek až 50 kilometrů. Pokud se k tomu přidá potenciál spalovacího motoru a palivové nádrže, dojezd se navyšuje na 940 kilometrů. Plug-in hybridní režim, tedy spolupráce obou jednotek znamená na papíře jen zmíněných 1,8 litru na sto kilometrů a emise CO2 35 gramů/kilometr. Samozřejmě, že není reálná, ale na přetvářku jsme u plug-in hybridů ostatně tak nějak zvyklí.

Pokud se zaměříme na design, GTE vypadá vlastně jako klasický Golf s lehce pozměněnou přídí. Ta se nese částečně v duchu plně elektrické verze e-Golf a částečně si bere něco z GTI. Například ten typický proužek táhnoucí se od světel přes celou masku je zde modrý a ty přední světlomety bychom tipovali na plně leddiodové. Pomyslné hokejky na předním nárazníku jsou také novinkou. Jediné, v co doufáme je, aby nedostal pneumatiky se sníženým valivým odporem, protože ta charakteristická kola se nám zrovna příliš velká nezdají.

Podobnou změnou je i záměna červených detailů za modré v interiéru, což se týká i sedadel s károvaným vzorem. Ve standardní výbavě je podle očekávání audiosystém Composition Media s 6,5palcovým dotykovým displejem, za příplatek ho bude možné vyměnit za variantu nazvanou Discover Pro s navigací.

Plug-in hybridní derivát přijde také s další řadou doplňků a funkcí, kterými se vozy tohoto typu běžně vyznačují. Na mysli máme například zobrazení dojezdu a energetických toků na displeji, dále třeba statistiku jízdy s nulovými emisemi nebo takzvaný „e-manager“, který zjevně bude ukazovat, co ta „zelená“ soustava zrovna provádí a co by měl pro nejnižší spotřebu udělat řidič. Volitelný navigační systém přidá do výbavy také kameru se záběrem kompletního okolí v úhlu 360 stupňů a možnost stažení aplikace k ovládání některých funkcí a přístupu k informacím na dálku (zřejmě přes chytrý mobilní telefon).

Podle dřívějších zpráv je elektromotor napájen z akumulátorů, které jsou umístěny pod zadními sedadly a jejich kapacita činí 8,8 kWh. Na další informace o celé soustavě, ceně a také o datu, kdy půjde GTE do prodejů musíme ještě počkat. Zatím víme jen to, že plně elektrická verze by se měla na trh podívat už v létě tohoto roku a to s cenovkou kolem milionu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 1 - VW Golf GTE 2014 zive 01Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 2 - VW Golf GTE 2014 zive 02Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 3 - VW Golf GTE 2014 zive 03Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 4 - VW Golf GTE 2014 zive 04Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 5 - VW Golf GTE 2014 zive 05Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 6 - VW Golf GTE 2014 zive 06Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 7 - VW Golf GTE 2014 zive 07
Hybridní skoro-sportovec nemohl v Ženevě chybět

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 8 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 1Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 9 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 2Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 10 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 3Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 11 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 4Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 12 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 5Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 13 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 6Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 14 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 7Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 15 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 8Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 16 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 9Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid: na stovku za 7,6 s, k benzínce prý jen občas - 17 - VW Golf GTE 2014 oficialni foto 10
Nový Golf GTE bude mít něco z elektrické verze e-Golf a něco z GTI. Podle označení by ale nemusel být jízdě tak špatný, jak jsme u hybridů zvyklí, nechme se překvapit

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.