VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

10.9.2013 | Marek Bednář | 2 příspěvky

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.

Po včerejším představení elektrického městského supermini e-up! a ranním užitkovým e-load up! přinášíme také více informací a obrázků o elektrickém Golfu. Ten by z těchto aut mohl dávat největší smysl, jenže... nedává.

Jak jsme psali před nedávnem, e-Golf nabídne elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. To by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,4 s a elektronicky omezenou maximálku 140 km/h. Spotřebu elektřiny by měly dále snižovat LED světla všude, kde to jen bude možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka. V bohaté standardní výbavě najdeme i automatickou klimatizaci, navigaci, LED denní svícení nebo vyhřívání čelního okna.

Lithium-iontové baterie o kapacitě 24,2 kWh mají e-Golfu při spotřebě 12,7 kWh/100 km stačit na dojezd 190 km. Vzhledem k tomu, že taková zásoba elektřiny odpovídá zhruba sedmi litrům nafty v nádrži Golfu TDI, ujet na ně takovou porci kilometrů pravděpodobně nebude vůbec snadné, zejména ne v městském provozu, kam jak e-Golf, tak e-up! míří především. Rozhodně zapomeňte na klimatizaci, navigaci, poslech hudby nebo třeba jen otevřená okna, která zvyšují odpor vzduchu.

K co největšímu dojezdu mají pomoct jízdní režimy Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde budou patrně omezovat, resp. vypínat klimatizaci a znatelně snižovat výkon motoru. Dojezd pomáhá prodloužit i čtyřstupňová rekuperace energie. Při nejvyšším stupni bude kromě kol vyrábět energii a tak nabíjet baterie i samotný motor, čímž bude brzdný účinek samozřejmě největší.

Nabíjení baterie pravděpodobně potrvá lehce déle, než u e-upu, tedy něco přes 9h v případě použití standardní 230V zásuvky. Technologie kombinovaného dobíjení CCS však za pomoci stejnosměrného proudu zvládne baterii nabít na 80 % za půlhodinu, jenže to nepůjde zdaleka všude.

Zejména zmíněné vyhřívané čelní okno asi nebude úplná nezbytnost, ale budiž. Berme to jako snahu o ospravedlnění určitě nijak nízké ceny. Známa ještě není, avšak když za malý e-up! VW chce 680 tisíc Kč, kolik asi bude stát o dvě třídy výš umístěný e-Golf? Milion?

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013,, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 1 - VW e-Golf 2014 zive 01VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 2 - VW e-Golf 2014 zive 02VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 3 - VW e-Golf 2014 zive 03VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 4 - VW e-Golf 2014 zive 04VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 5 - VW e-Golf 2014 zive 05
Živé fotky e-Golfu z IAA 2013

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 6 - volkswagen e-golf 2014 nove 01VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 7 - volkswagen e-golf 2014 nove 02VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 8 - volkswagen e-golf 2014 nove 03VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 9 - volkswagen e-golf 2014 nove 04VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 10 - volkswagen e-golf 2014 nove 05VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 11 - volkswagen e-golf 2014 nove 06
Volkswagen e-Golf má mít větší dojezd než e-up!, ale vyšší bude jistě i cena

Marek Bednář

Diskuze 2 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše