Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen GTI Roadster: specialitka pro Wörthersee má VR6 s 503 koňmi
23.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový koncept sice do výroby nemíří, budoucí modely značky však prý ovlivní. Navíc dostal zcela nový třílitrový motor VR6, který již do prodeje dorazí.
S blížícím se datem zahájení již 33. ročníku tuningového srazu GTI se začíná rojit stále více novinek koncernu VW Group, které budou u rakouského jezera Wörthersee představeny. Včera jsme vám tak mohli přinést první fotky tuzemského kabrioletu Škoda CitiJet, dnes se pro změnu vydáme sundavat střechu do Německa. Volkswagen totiž pustil do světa ilustrace dlouho očekávaného konceptu GTI Roadster. Tento vůz měl přitom původně vzniknout jen jako virtuální speciál pro hru Gran Turismo - zájem fanoušků však nakonec přiměl značku, aby postavila reálný exemplář.
V designovém centru ve Wolfsburgu se tak zrodil dvoumístný roadster, na jehož karoserii prý najdeme spoustu křivek, jež ovlivní budoucí modely značky, a to včetně okruhové verze Golfu sedmé generace. Je však otázkou, co přesně tím Němci myslí - v tomto směru totiž koncept nabízí kupříkladu výrazné chladicí otvory, téměř položené čelní okno, masivní zadní křídlo či pořádně velká litá kola.
Zatímco po stránce stylistické můžeme jen tápat, co se nakonec dostane do výroby, pod kapotou najdeme naprostou produkční realitu. Tedy zcela nový třílitr VR6 s přímým vstřikováním a twin-turbem, který momentálně prochází posledním stádiem vývoje pod taktovkou šéfa divize motorů Fritze Eichlera a tím pádem do série zamíří zcela určitě.
Sporný je ovšem výkon, neboť v případě konceptu míří na všechna čtyři kola skrze sedmistupňový dvouspojkový automat (je tedy zřejmé, že jde jen o nepojízdný koncept, pro funkční Golf R 400 VW takový automat nemá) 503 koní a 666 Nm točivého momentu. Tedy síla, která by vozu měla bez problémů stačit na sprint z klidu na stovku za nějaké čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost pak zřejmě nebude omezena číslovkou 250, v obou směrech však VW zatím nic nepotvrdil.
Dodat tak již můžeme pouze tolik, že GTI Roadster dostane 20palcová litá kola obutá v pneumatikách o rozměru 235/35 vpředu a 275/30 vzadu. Za nimi se pak budou skrývat karbon-keramické brzdy, které zaměstnávají 380milimetrové kotouče na přední nápravě a 356milimetrové na zadní. To je ale skutečně vše, sériovou výrobu tohoto konkrétního provedení přitom Volkswagen odmítá.














Volkswagen GTI Roadster se prozatím představil jen ve formě ilustrací
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 10 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 11 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 23:33 - abgx1
- BMW Divize 12.18. 20:52 - denis
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
