Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
16.6.2025 | Petr Prokopec
Jít o absolutní rekord, je to samozřejmě k chlubení, jít o rekord mezi silničními auty, pak též. K chlubení by byl i rekord mezi ostrými kompakty nebo aspoň předokolkami, žádný z nich si ale Golf GTI Edition 50 nepřipsal.
Rekordy jsou tu od toho, aby se překonávaly, platí odpradávna. A ještě víc to platí na Severní smyčce Nürburgringu, která už takřka sto let představuje asi největší výzvu pro výrobce aut i jejich piloty. Od svého dokončení v roce 1927 prošel mnoha úpravami, přičemž většina závodních aktivit se přesunula na nově vybudovanou Grand Prix Strecke. Původní Südschleife se pak stala minulostí, Nordschleife ale dál láká krom nadšenců také automobilky, které se následně chlubí časy, které zde jejich novinky zajely.
Nově se přitom o slovo přihlásil Volkswagen, který letos slaví padesátiny Pola. Stejného jubilea se příští rok dožije i Golf GTI, a tak Němci přichází s oslavnou edicí, která bude naplno odhalena tento pátek 20. června u příležitosti dalšího ročníku závodu 24 hodin Nürburgringu. Tuto trať si novinka projela předem, přičemž v cíli dosáhla času 7 minut a 46,13 sekundy. To je na předokolku, tedy vůz s omezenou trakcí, velmi působivý výsledek, se kterým VW překonal předchozí Golf GTI Clubsport S (7:49,21) a výroční Golf R 20 Years (7:47,31).
Oba starší časy jsou navíc spojené se zkrácenou verzí okruhu (20 632 m), zatímco Golf GTI Edition 50 jej obkroužil celý od startu až do cíle (20 832 m). Jeho náskok je tedy o poznání větší, VW ale vše prezentuje jako rekord, který vlastně rekordem není. Je to spíš reklama na Hondu, jejíž Civic Type-R s časem 7 minut a 44,481 sekundy Ringu dál vládne. Zapomněl VW? Ne, ví to moc dobře, novinka je prý rekordní v tom smyslu, že jde o „nejrychlejší Volkswagen na Nordschleife”. O existenci takového rekordu asi ví jen jeho autoři, nikoho jiného nemá valný důvod zajímat.
Jak už bylo zmíněno, na úplné odhalení novinky si musíme ještě chvíli počkat. Je tak otázkou, jakým výkonem u ní disponuje přeplňovaný dvoulitr pod kapotou. VW zatím jen uvedl, že předprodukční exemplář, se kterým závodní jezdec Benny Leuchter vyrazil na okruh, byl osazen odlehčenými 19palcovými koly. Ty jsou součástí paketu Performance Package, který je zaměřen především na podvozek. Kromě toho došlo také na příchod semi-slicků Bridgestone Potenza Race, které byly vyvinuty speciálně pro nové provedení Golfu GTI.
Automobilka pak mluví o nejsilnějším provedení, jaké kdy opustilo Wolfsburg, přičemž veškeré koně a newtonmetry dostane na povel dvouspojková převodovka, která je ostatně pro GTI bohužel už jen jedinou volbou bez ohledu na verzi i zájem zákazníků. Do prodeje jubilejní edice zamíří příští rok, a to nejspíš za pořádný ranec. Už standardní hot hatch s 265 koňmi je dnes k mání od ne zrovna lidových 1 084 900 Kč. Pokud pak zatoužíte po variantě Clubsport poháněné 300 kobylami, již potřebujete 1 173 900 Kč. Edition 50 tedy jako nejrychlejší VW na Nordschleife snadno zamíří někam k 1,5 milionu korun.





Golf GTI Edition 50 je nejrychlejším VW na Nordschleife, to je jeho rekord. S časem 7 minut a 46,13 sekundy totiž stále nedokázal překonat dva roky starý zápis Hondy Civic Type-R pro předokolky. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 10 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.15. 23:11 - mafel
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.15. 21:56 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch
- Výběr navigace do auta 10.15. 08:55 - Betim1986