Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat 2014: osmá generace bude lehčí, lépe vybavená i hybridní
3.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern VW již pilně pracuje na příští generaci Passatu označené jako B8. Objeví se v roce 2014 a bude postavená na zcela nové platformě MQB.
Plány o budoucí světovládě Škody řízené z Wolfsburgu jsme si představili před pár dny, a protože se v nich pojednává o sdílení koncernové techniky, je zřejmé, že se tyto informace velmi úzce dotýkají rovněž Volkswagenu. Potvrzují to také první podrobnosti o připravovaném Passatu osmé generace.
Mohlo by se zdát, že po předloňském představení sedmé generace této německé stálice je na podobné spekulace ještě brzy, ale znalí již vědí, jak se věci mají doopravdy. Údajně „nový” Passat je pouze výrazněji faceliftovanou šestou generací (přesvědčit se o tom můžete i v našem loňském testu) a se skutečně novým modelem tak bude muset automobilka vyrukovat mnohem dříve, než za dalších sedm let. Proto již nyní začínají navenek prosakovat informace o tom, co další generace nabídne.
Nový Passat, stejně jako spousta dalších koncernových vozů, bude postaven na nové platformě MQB s příčně uloženými motory (Modularer Querbaukasten). Tyto detaily přinesl německý magazín Auto Straßenverkehr, který dále uvádí, že novou šasi letos dostane jako první Audi A3, chystá se Golf sedmé generace a na jaře roku 2014 se objeví zmiňovaný Passat.
Ačkoli Volkswagen hodně ušetří spoustu nákladů na vývoj, zákazníci prý nemůžou počítat se snižováním cen. Místo toho VW nabídne bohatší základní výbavu. Německý časopis tvrdí, že se ve standardu objeví kupříkladu velký barevný displej pro navigaci, stop-start (zde ovšem nelze hovořit zrovna o vítané výbavě...) a k samozřejmostem bez příplatku by mělo patřit také připojení pro mobilní telefony přes rozhraní bluetooth a konektivita pro přehrávače MP3.
Navzdory bohatší výbavě se tato nemá negativně projevit na hmotnosti. Právě naopak, osmá generace Passatu bude v průměru o 50 kg lehčí než jeho předchůdce a základní verze by se měla dostat na hodnotu 1 400 kg. Hotovou věcí je prý také plug-in hybridní varianta (tedy ta s možností dobíjet akumulátory vozu i před cestou) s výkonem kolem 170 koní, která podle zdrojů uvnitř automobilky zdolá čistě na baterky 50 kilometrů. Zajímavé přitom je, že hybrid má být jen o 100 kg těžší než výchozí benzínový model.
Informátoři rovněž potvrdili, že všechny dieselové motory dostanou nové oxidační NOx-katalyzátory, které agregátům zajistí snadné splnění emisní normy EU6. K nižší spotřebě benzínových pohonných jednotek TSI zase přispěje systém vypínání válců, který jsme si již představili. Vzhledem k regulacím EU nelze počítat s použitím objemnějších motorů - u benzinových by mělo být vrcholem dvoulitrový turbo čtyřválec TSI s výkonem okolo 250 koní, mezi diesely pak nový, dvakrát přeplňovaný dvoulitr s 204 koňmi. S objemnějšími než dvoulitrovými motory počítat nelze, jestli se na opačné straně spektra VW zastaví u objemu 1,4, nebo půjde až k 1,2, je zatím otázkou.
A jak bude osmá generace Passatu vypadat? Zde zatím nemáme mnoho věrohodných vodítek třeba v podobě špionážních fotek (k vidění jsou zatím jen testovací muly), většina kreslířů se ale zatím shoduje na tom, že z vnějšku si vůz ponechá základní linie dnešního „pašíka”. Ty by se měly jen lehce přiostřit v podobném duchu, v jakém se v posledních letech proměnily tvary nových Audi a přidat světla více spoléhající na LED, jak je v poslední době zvykem. Jde zatím pouze o spekulace, ale u tak konzervativního auta jistě nelze očekávat žádný designový veletoč. Pokud nějaká část vozu přijde s úplně jiným designovým přístupem, pak to bude interiér, kde se sice Volkswagen též vždy držel zkrátka, samotnou architekturu se ale mezi generacemi nebál výrazně pozměnit.


























Oproti současnému Passatu by se ten nový vizuálně dramaticky odlišovat neměl. Zdroje hovoří pouze o dynamičtějším pojetí, které dále přiostří již předloni přibroušené linie
Zdroj: Auto Straßenverkehr přes autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1