Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu

Volkswagen Passat se zapsal do automobilové historie úspěšnou kariérou. Od počátku výroby v roce 1973 se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Nyní je tu jeho další inkarnace, které se i na českém trhu objeví koncem listopadu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu

30.9.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen Passat se zapsal do automobilové historie úspěšnou kariérou. Od počátku výroby v roce 1973 se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Nyní je tu jeho další inkarnace, které se i na českém trhu objeví koncem listopadu.

Design novinky s Volfsburgu je zcela nový a jeho přední partie se podobají modernizovanému Phaetonu, který byl představen v polovině letošního roku. Technika vozu ale až tak nová není a ačkoli jej automobilka nazývá sedmou generací, je to spíše velký facelift té šesté - z technického hlediska je změn minimum.

Volkswagen Passat B7 nabízený ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline chce nabízet díky optimalizované výbavě logicky ještě výhodnější poměr výkon/cena než tomu bylo doposud. K sériové výbavě již základních verzí Trendline poháněných vznětovým motorem patří například systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také všechny zážehové motory spalující benzin nebo zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. Všech deset nabízených motorů (77 kW až 220 kW alias 1,6 TDI až 3,6 V6 FSI) vykazuje podle slov výrobce nižší spotřebu paliva, a to až o 19 procent. Základní turbodiesel (1,6 TDI se 77 kW a 250 N.m) spotřebuje pouhých 4,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 109 g/km. Podobně je na tom zážehový benjamínek 1,4 TSI (90 kW), který ve verzi BlueMotion vystačí průměrně s 5,8 l/100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 138 g/km.

Také ve výbavě nového Volkswagenu Passat nalezneme mnoho novinek. Tak třeba funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Dále na palubě vozu může být systém rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světlometů s označením Dynamic Light Assist, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, systém Lane Assist pro udržování vozu v jízdním pruhu a Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu.

Další informace vám přimeseme při prvním setkání s německou novinkou, které se daří zejména ve fleetových prodejích.


Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu - 1 - passat20103Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu - 2 - passat20102Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu - 3 - passat20104Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu - 4 - passat20105

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek