Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu

Volkswagen rozšiřuje nabídku vozů o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují přímé vstřikování s přeplňováním u motoru upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu. Hlavní předností je samozřejmě hospodárnost a nízká úroveň emisí CO2 (české ceny).
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu

26.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen rozšiřuje nabídku vozů o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují přímé vstřikování s přeplňováním u motoru upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu. Hlavní předností je samozřejmě hospodárnost a nízká úroveň emisí CO2 (české ceny).

Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.

Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje výkon 150 koní (110 kW) při 5500 1/min a točivý moment 220 N.m v rozpětí otáček od 1500 do 4500 1/min. Výkon umožní řidiči dosáhnout nejvyšší rychlosti 210 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.

Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty s označením TSI EcoFuel k výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.

Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, zároveň se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit hranici emisí CO2 120 g/km.

Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.

V Čechách se model Passat EcoFuel prodává výhradně ve výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.


Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 1 - vw_passat_ekofuel_2009_08Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 2 - vw_passat_ekofuel_2009_10Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 3 - vw_passat_ekofuel_2009_13Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 4 - vw_passat_ekofuel_2009_14Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 5 - vw_passat_ekofuel_2009_12Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 6 - vw_passat_ekofuel_2008_01Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 7 - vw_passat_ekofuel_2009_02Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 8 - vw_passat_ekofuel_2009_03Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 9 - vw_passat_ekofuel_2008_06Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu - 10 - vw_passat_ekofuel_2008_07

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.