Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen T1 Revival dává nový život legendě, jak se vám líbí?
15.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) T1 Revival potěší příznivce Bulliho, ale ve výrobě ho nečekejte, Volkswagen už dělá na jiné dodávce. Ta ale není zdaleka tak retro.
Není těžké patřit k obdivovatelům prvního Volkswagenu Transporter T1, u nás občas nazývaného „busík”, Němci nejčastěji „Bulli”. Pro svět dodávek tento vůz znamená něco jako VW Golf ve světě osobních aut a leckomu může přijít smutné, že se i přes různé spekulace koncept Bulli z roku 2011 pravděpodobně nebude vyrábět, nebo aspoň ne ve formě, v jaké se tehdy ukázal. Volkswagen plánuje vyrábět elektrověc s názvem Budd-E - nebo to alespoň tvrdí -, ale ta uspokojí fanoušky původního Bulliho dost těžko, protože je retro asi tolik jako hodinky od Applu.
Pro ty, kteří by chtěli něco, co připomíná dekády starou dodávku víc, nabízí alespoň vizuální řešení designér David Obendorfer. Jeho vůz, nazvaný T1 Revival Concept, má sice na nose logo Volkswagenu, s automobilkou ale není nijak spojen. Je to podobný případ jako u několika konceptů z jeho pera, které jsme vám ukázali před pár týdny a které už dokázaly, že umí učarovat.
Koncept T1 Revival je nový a snaží se zachytit ducha původního Bulliho a reinterpretovat ho do moderní doby, stojí na webu autora. Podobně to Volkswagen udělal s aktuálním Beetlem a docela se to povedlo. S tímto vozem T1 Revival Concept nesdílí technicky nic, ale Obendorfer si vypůjčil ideu palubní desky v barvě exteriéru. Vidíme také dvoubarevné lakování i s klínem na přídi vozu, charakteristickým pro T1.
Po technické stránce nečekejte nic překvapivého, tato teoretická novinka je založena na aktuálním Transporteru T6 s rozvorem delším o 7 cm. To by v realitě znamenalo motor vpředu napříč, pochopitelně, ale klidně také pohon všech kol v nabídce a třeba 204 koní z dvoulitrového TDI nebo TSI, jak odhalí rychlý pohled do nabídky skutečného Transporteru T6.
To znamená, že řidič nebude sedět před přední nápravou. Má to výhodu v tom, že deformační zóna při čelním nárazu nejsou nohy řidiče, ale nevýhodou může být, že proporce vozu jsou oproti původnímu vozu úplně jinde. A při pohledu na zdvojený A-sloupek odhadujeme, že tato konstrukce bude dost překážet při výhledu.
Tohle všechno je nicméně zcela nepodstatné, protože Volkswagen téměř jistě nebude T1 Revival vyrábět. Ne že bychom chtěli zbytečně srážet Obendorferův zápal pro věc - na jeho výtvory je alespoň podle nás radost pohledět -, ale pokud VW pracuje na vlastní skoro-retro dodávce, jen stěží se pustí do dalšího takového projektu, který by navíc byl pravděpodobně ztrátový. I kdyby existovala skříňová verze a i kdyby jich Coca Cola nakoupila několik tisíc kusů na celém světě, jak naznačuje jedna z ilustrací. Přesto stojí za otázku: líbil by se vám návrat takového busíku?






















T1 Revival Concept stojí na platformě Transporteru T6, což je na něm vidět, ale designér se s motorem vpředu popral zdatně
Zdroj: David Obendorfer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 3 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 4 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 6 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
před 7 hodinamiLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis