Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen T1 Revival dává nový život legendě, jak se vám líbí?
15.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) T1 Revival potěší příznivce Bulliho, ale ve výrobě ho nečekejte, Volkswagen už dělá na jiné dodávce. Ta ale není zdaleka tak retro.
Není těžké patřit k obdivovatelům prvního Volkswagenu Transporter T1, u nás občas nazývaného „busík”, Němci nejčastěji „Bulli”. Pro svět dodávek tento vůz znamená něco jako VW Golf ve světě osobních aut a leckomu může přijít smutné, že se i přes různé spekulace koncept Bulli z roku 2011 pravděpodobně nebude vyrábět, nebo aspoň ne ve formě, v jaké se tehdy ukázal. Volkswagen plánuje vyrábět elektrověc s názvem Budd-E - nebo to alespoň tvrdí -, ale ta uspokojí fanoušky původního Bulliho dost těžko, protože je retro asi tolik jako hodinky od Applu.
Pro ty, kteří by chtěli něco, co připomíná dekády starou dodávku víc, nabízí alespoň vizuální řešení designér David Obendorfer. Jeho vůz, nazvaný T1 Revival Concept, má sice na nose logo Volkswagenu, s automobilkou ale není nijak spojen. Je to podobný případ jako u několika konceptů z jeho pera, které jsme vám ukázali před pár týdny a které už dokázaly, že umí učarovat.
Koncept T1 Revival je nový a snaží se zachytit ducha původního Bulliho a reinterpretovat ho do moderní doby, stojí na webu autora. Podobně to Volkswagen udělal s aktuálním Beetlem a docela se to povedlo. S tímto vozem T1 Revival Concept nesdílí technicky nic, ale Obendorfer si vypůjčil ideu palubní desky v barvě exteriéru. Vidíme také dvoubarevné lakování i s klínem na přídi vozu, charakteristickým pro T1.
Po technické stránce nečekejte nic překvapivého, tato teoretická novinka je založena na aktuálním Transporteru T6 s rozvorem delším o 7 cm. To by v realitě znamenalo motor vpředu napříč, pochopitelně, ale klidně také pohon všech kol v nabídce a třeba 204 koní z dvoulitrového TDI nebo TSI, jak odhalí rychlý pohled do nabídky skutečného Transporteru T6.
To znamená, že řidič nebude sedět před přední nápravou. Má to výhodu v tom, že deformační zóna při čelním nárazu nejsou nohy řidiče, ale nevýhodou může být, že proporce vozu jsou oproti původnímu vozu úplně jinde. A při pohledu na zdvojený A-sloupek odhadujeme, že tato konstrukce bude dost překážet při výhledu.
Tohle všechno je nicméně zcela nepodstatné, protože Volkswagen téměř jistě nebude T1 Revival vyrábět. Ne že bychom chtěli zbytečně srážet Obendorferův zápal pro věc - na jeho výtvory je alespoň podle nás radost pohledět -, ale pokud VW pracuje na vlastní skoro-retro dodávce, jen stěží se pustí do dalšího takového projektu, který by navíc byl pravděpodobně ztrátový. I kdyby existovala skříňová verze a i kdyby jich Coca Cola nakoupila několik tisíc kusů na celém světě, jak naznačuje jedna z ilustrací. Přesto stojí za otázku: líbil by se vám návrat takového busíku?






















T1 Revival Concept stojí na platformě Transporteru T6, což je na něm vidět, ale designér se s motorem vpředu popral zdatně
Zdroj: David Obendorfer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
včeraSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejnovější články
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
před 2 hodinamiNejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
před 3 hodinamiNejnovější Lamborghini je tak uřvané, až si ho prý lidé spletou se zemětřesením
před 5 hodinamiBMW chce nahradit svůj největší propadák dalším kontroverzním modelem, bez opory v tradici má chystat soka Géčka a Defenderu
před 6 hodinamiŠkoda ukázala víc z nové Octavie. Podstatě se radši úplně vyhýbá, tragikomicky říká, že jde ve stopách první generace
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva