Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen up! 5D: sériové pětidvířko je tu, crossover to není
23.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedávný únik patentových obrázků Volkswagenu up! naznačoval, že by sériová podoba pětidvéřové mohla být automaticky crossoverem. Nebude.
Nedá se říci, že bychom představením pětidvéřového VW up! byli jakkoli překvapeni. Že vznikne naznačovaly už frankfurtské koncepty automobilky a až nedávný únik patentových obrázků pětidvířka položil otázku, jestli Volkswagen tuto verzi představí jako výchozí model s vícero dveřmi, nebo rovnou sáhne po trochu specifičtějším provedení hrajícím si na jakýsi allroad. Dnes už máme jasno - pětidvéřové provedení si na nic hrát nebude a „terénně” laděné verze se dočkáme až později.
Svědčí o tom prvotní snímky a informace, které dnes VW uvolnil. Vůz si tak nemusíme nikterak složitě představovat, neboť je zkrátka už dávno představeným upem s dvojicí dveří navíc. Vnější rozměry vozu se kvůli této modifikaci nezměnily vůbec, v případě těch vnitřních platí, že prostor pro zavazadla má kapacitu 251 litrů a se sklopenými zadními sedadly 951 litrů. Prostor pro hlavu (tedy ten mezi sedákem a střechou) je v případě předních sedadel 993 mm, u zadních pak 947 mm. Místo pro nohy cestujících vzadu (tedy to mezi opěradly předních a zadních sedadel) je 789 mm.
Tím výčet zajímavých dat víceméně končí, neboť z technického hlediska se jinak nemění vůbec nic. O pohon tohoto provedení se budou nadále starat dva litrové tříválcové motory, stejná bude nabídka výbav i příplatkových prvků. Všechny další detaily tak najdete v našem předchozím představení VW up!.
Výše příplatku za dvojici „vrátek” na českém trhu zatím není známa, soudě dle již známého rozdílu v cenách na západních trzích ale můžeme usuzovat na cifru okolo 12 000 Kč. Připlatíte si? Pokud zatím s odpovědí váháte, můžete ještě chvíli přemýšlet, u dealerů by se tato novinka měla objevit až začátkem léta.












Pětidvéřový VW up! je prostě... pětidvéřový VW up!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub