Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911
9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přepracovaný hybrid XL1 má zdolat stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 305 km/h. Se spotřebou 4 l/100 by přitom byl úspornější než Golf TDI.
Není tomu dávno, co mezi nejdůležitější parametry sportovních vozů patřil jen výkon, zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlost. Případně pak ještě zvládané přetížení v zatáčkách a schopnost zastavit na co nejkratší vzdálenosti. S ohledem na ekologii vynucovanou těmi či oněmi zákonodárci ovšem i u této sorty automobilů začíná na vážnosti získávat spotřeba, samozřejmě co nejnižší. Jenže ta jen stěží může jít ruku v ruce se zběsilou akcelerací nebo útokem na maximálku, ať se nám již výrobci snaží nabulíkovat cokoliv.
Tím rozhodně nechceme naznačit, že s lehkou nohou na plynu nebude možné s údajně plánovaným Volkswagenem XR1 jezdit za udávané 4 litry na 100 kilometrů. Pokud ovšem budete chtít pokořit standardní Porsche 911 a dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy a nejvyššího tempa 305 km/h, bude od vás přepracovaný hybridní model XL1 chtít paliva dozajista více. A to navzdory karbonové karoserii slibující nízkou hmotnost.
Úvahou o žíznivosti jsme ovšem tak trochu přeskočili samotný fakt, o kterém aktuálně informují kolegové z magazínu Car. Tedy že Volkswagen prý plánuje představení nového modelu XR1, který na základech už zmíněného dieselového hybridu postavil sportovní kupé s dvoulitrovým turbem pod kapotou. Oficiálně sice projekt ještě nedostal zelenou, vedení koncernu však na dvoudveřový a dvoumístný sporťáček prý pěje jen samou chválu. A to by již výrobu alespoň v limitovaném počtu naznačovat mohlo, za což bychom značce byli vděčni.
I přes zkreslovanou spotřebu se totiž XR1 zdá být opravdu zajímavým počinem. Volkswagen by totiž při jeho výrobě využil zkušeností s pečením karbonu, ze kterého je XL1. Na jeho základech by navíc sportovní verze stála, s ohledem na plánované středové uložení přeplňovaného dvoulitru a automatu DSG z Golfu VII GTI je ovšem nutností prodloužení a rozšíření platformy i karoserie.
Tyto změny by přinesly nějaká ta kila navíc, XR1 ovšem přes palubu hodí elektromotor a baterie. Celkově tak hmotnost poklesne o 100 kg. Vzhůru výklopné dveře přitom mají být zachovány, stejně jako kamery suplující zpětná zrcátka. Zadní 17palcová kola (vpředu jsou šestnáctky) ale přijdou o kryt a na jejich výrobu VW kvůli ceně nevyužije magnesium, nýbrž hliník.
Ze stejného důvodu pak zmizí i karbon-keramické brzdy, ty by ovšem Volkswagen mohl nabídnout za příplatek. Tedy za předpokladu, že vůz s cenovkou okolo 46 000 Eur (cca 1,2 milionu korun) nakonec opravdu schválí do sériové výroby. Chcete jej? My rozhodně ano.


Svým vzhledem a především výkony by Volkswagen XR1 zapůsobil mnohem příznivěji než hybridní XL1. Jeho výroba však nebyla oficiálně potvrzena
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 6 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva