Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo C30 se nevrátí, pro značku teď život začíná až se „čtyřicítkou“
30.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové se s „třicítkovým“ hatchbackem spálili. Nově cílí pouze na globální úspěch, s kupé či kabrioletem navíc v této dekádě již nepřijdou.
Od hatchbacku C30 si Volvo svého času dozajista slibovalo úspěch. Základní fakta to ostatně jen naznačovala, neboť za celoproskleným zadním víkem se po sklopení dvou zadních sedadel skrýval nemalý zavazadlový prostor. Pokud jste jej nepotřebovali, měli jste k dispozici vcelku plnohodnotná čtyři místa pro cestující, jenž byla zabalena do zajímavého balení. Vše pak mohl umocnit 2,5litrový pětiválec naladěný na 220 koní, se kterým bylo možné spřáhnout i šestistupňový manuál.
Během osmiletého životního cyklu se ovšem vyrobilo jen něco okolo 200 tisíc vozů, což za působivé registrace můžeme označit jen stěží. Není proto divu, že Volvo C30 zůstalo pouze součástí historie. Od roku 2013, kdy došlo k ukončení výroby, se ovšem svět změnil a popularita malých prémiových vozů na některých trzích roste. Značka se však do stejných vod již vracet nehodlá.
„Očividně míříme do segmentů, ve kterých můžeme prodávat auta po celém světě,“ uvedl k expanzi značky její šéf Hakan Samuelsson. Zároveň přitom dodal, že ve třídě, kde se pohybovalo Volvo C30, je „velmi těžké vydělat peníze... samozřejmě bychom mohli jít cestou zmenšování (platformy CMA, jenž bude podepírat chystané modely V40 a XC40), ale to není v plánu.“
Jinými slovy, Volvo se s modelem C30 výrazně spálilo a svou chybu minimálně v nejbližší budoucnosti nehodlá zopakovat. Pro značku tedy život evidentně začíná se „čtyřicítkou“. Šéf vývoje automobilky Peter Mertens navíc dodal, že „emotivní“ modely budou součástí portfolia až ve chvíli, kdy aktuálně nové XC90 bude nejstarším vozem v nabídce.
Dá se tedy předpokládat, že v příštích čtyřech letech se od značky dočkáme pouze sedanů, kombíků, crossoverů a SUV. Cokoliv s pouze jedním párem dveří se ovšem dříve než na počátku příští dekády neukáže. Je ovšem třeba dodat, že Mertensova slova neplatí na verze Polestar, kterých by mělo v příštích letech dorazit více než v těch minulých.
Volvo C30 vzešlo z konceptu SCC, který se dočkal velmi příznivého ohlasu. Sériové provedení však veškerá očekávání nenaplnilo, jeho znovuzrození tak již Švédové nechystají
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 2 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 4 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 5 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 7 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva