Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volvo S60 2010: nová limuzína v detailech
14.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přestože do úplného odhalení nové S60 sice zbývá ještě několik týdnů, Volvo se rozhodlo zveřejnit kompletní podrobnosti o její technice a designu. Konečně víme detaily nejen o motorech, ale i o bezpečnostních prvcích a výbavách.
Zažíváme dou, kdy automobilky předefinovávají svou image. Zatímco BMW opouští linii sportovních sedanů a vrhá se na SUV kombinované s ekovozítky, Volvo chce nalákat zájemce právě o ony sportovně laděné sedany. Nová S60 má být nejsportovnějším modelem v historii značky. Známe ale Volvo, sportovnost je až na druhém místě, na prvním byla, je a vždy bude bezpečnost jak posádky, tak dnes už i chodců.
Bezpečnost
S60-ka rozhodně nevybočuje z řady a k již zažitým prvkům přidává zase něco navíc. Novinkou je „Pedestrian Detection System”, tedy systém detekující chodce ve vozovce (a jiné překážky). Ten v případě, že se před autem vyskytne chodec, upozorní řidiče a pokud ten nezareaguje, začne naplno brzdit. Až do rychlosti 35 km/h má být tento systém schopen zabránit srážce zcela, při vyšších rychlostech se samozřejmě snaží minimalizovat rychlost nárazu.
Aktivní bezpečnost je podpořena systémem Advanced Stability Control (ASC - systém pokročilé kontroly stability). Ten pomocí dodatečných senzorů zachycuje tendenci auta jít do smyku, což mu umožňuje vydat dříve pokyn k zásahu. O ten se stará Dynamic Stability and Traction Control (DSTC - systém kontroly dynamické stability a trakce). Ten je navíc doplněn systémem Corner Traction Control (kontrola trakce v zatáčkách), který nastavuje množství přenášeného momentu na jednotlivá kola tak, aby auto šlo lépe do zatáčky. Děje se tak přibržďováním vnitřních kol.
Podvozek
Bezpečné a sportovní auto samozřejmě musí kvalitní podvozek. Celosvětově budou v nabídce dva druhy - dynamický a komfortní. V Evorpě bude standardem ten dynamický, v Severní Americe a Asii zase komfortní. Lišit se budou naladěním tlumičů a kinematiky předního a zadního pomocného rámu. Vzhledem k tomu, že komfortní režim má primárně být určen pro horší silnice, nechápu, proč v Evropě nebude k dostání. Snad alespoň pomůže vylepšený systém FOUR-C.
Jak už je u Volv zvykem, k dispozici budou jak verze s pohonem předních, tak všech kol. Ke slovu opět přijde Haldex a standardem bude u verze T6, u D6 za příplatek.
Karoserie a interiér
Na závěr jsem si ponechal kapitolu pojednávající o designu. Volvo S60 má být nejdynamičtějším modelem a nutno uznat, že konzervativní linie jsou přítomny jen v náznacích. I zde přišla ke slovu móda maskovat sedany za kupé, jen to není tak výrazné jako třeba u VW Passat CC.
V interiéru se taková revoluce nekonala, kombinuje tvar palubní desky z předchozí S60 se středovou konzolí menší S40. Zásadní novinkou je použití nového zábavně-informačního systému, který kombinuje navigaci, audio, mobilní telefon a další přídavné funkce. Jeho součástí je pěti nebo sedmi palcový displej. Na rozdíl od konkurenčních systémů je plně ovládán z volantu, nemá žádný středový ovladač jako např. iDrive od BMW či MMi od Audi.
Pohonné jednotky
Motory dodávané od začátku prodeje
|
Benzínové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
|
T6 |
3.0 |
R6 |
304 k |
440 N.m |
|
2.0T |
2.0 |
R4 |
203 k |
300 N.m |
|
Naftové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
|
D5 |
2.4 |
R5 |
205 k |
420 N.m |
|
D3 |
2.0 |
R5 |
163 k |
400 N.m |
|
Benzínové motory |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
Max. rychlost [km/h] |
Prům. spotřeba [l/100 km] |
|
T6 |
6,5 |
250 |
10,2 |
|
2.0T |
7,7 (aut. 8,2) |
235 (aut. 230) |
7,9 |
|
Naftové motory |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
Max. rychlost [km/h] |
Prům. spotřeba [l/100 km] |
|
D5 |
7,8 |
235 (aut. 230) |
5,9 |
|
D3 |
9,2 |
220 (aut. 215) |
5,2 |
Motory přidané po prvním roce produkce:
|
Benzínové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
|
T5 |
2.0 |
R4 |
240 k |
320 N.m |
|
T4 |
1.6 |
R4 |
180 k |
240 N.m |
|
T3 |
1.6 |
R4 |
150 k |
240 N.m |
|
Naftové motory |
Objem |
Uspořádání |
Výkon |
Točivý moment |
|
1.6 D DRIVe |
1.6 |
R4 |
115 k |
270 N.m |
















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
