Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S60 Cross Country na nových fotkách, i v ČR je k mání s pětiválci
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédský „terénní sedan“ dorazil na tuzemský trh jako předokolka s motory Drive-E. K mání je ale kupodivu také s objemnějšími agregáty.
Volvo v loňském roce představilo novou verzi kombíku V60, která kupodivu do hry vrátila benzinový pětiválec. Zpočátku se přitom zdálo, že tato pohonná jednotka zůstane vyhrazena jen americkému trhu a do Evropy zamíří pouze dvoulitrové agregáty Drive-E. Díky tomu bychom zároveň přišli také o pohon všech kol, neboť čtyřválce jsou spřaženy pouze s pohonem přední nápravy, alespoň prozatím. Nicméně nakonec Švédové učinili překvapivý krok a objemné motory přivezli rovněž na Starý kontinent, a to dokonce v benzinovém i dieselovém provedení.
Obdobnou taktiku nyní značka zvolila také v případě Volva S60 Cross Country, které je de facto jediným aktuálně nabízeným „terénním sedanem“ na světě - i když nebyl první. Sáhnout po něm můžete i v České republice, kde ceny startují na 1 078 000 Kč, tedy o trochu výše než v případě praktičtějšího modelu. Důvodem je ten fakt, že zatímco kombi V60 Cross Country je možné spojit s motorizací D3 o výkonu 150 koní, u sedanu je nejméně potentní verzí model D4 naladěný na 190 koní.
Toto provedení v kombinaci se šestistupňovým manuálem zvládne stovku za 7,7 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Přitom si řekne v průměru o 4,2 litru paliva na 100 kilometrů, u osmistupňového automatu, se kterým je vůz k mání od 1 134 000 Kč, však žíznivost narůstá o čtyři deci. Jízdní dynamika je ale naprosto identická. Oproti standardnímu sedanu S60 jde přitom o lehčí zhoršení, za nímž stojí kupříkladu o 65 milimetrů zvýšený podvozek.
Kromě vyšší světlé výšky se verze Cross Country liší rovněž unikátní čelní maskou, ochrannými lemy blatníků, stříbrně lakovanými pláty vpředu i vzadu a ozdobnějšími bočními prahy. Mimo to dorazila také černě lakovaná zpětná zrcátka, jediná v ČR nabízená výbava Summum pak standardně zahrnuje ještě 18palcová litá kola Neso Diamond Cut, unikátní kožené čalounění Sport s kontrastními švy nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Se stejnými prvky jsou spjaty také v úvodu zmiňované pětiválce, kdy ten 2,4litrový dieselový dává k dobru stejných 190 koní jako čtyřválec Drive-E. Počítat pak sice můžete s vyšším točivým momentem (420 Nm versus 400 Nm), nicméně s ohledem na archaický šestistupňový automat se sprint z klidu na stovku uskuteční až za 8,8 sekundy, spotřeba pak činí 5,7 l/100 km. Vše pak rámuje cena 1 172 900 Kč.
Přesunout se můžeme k vrcholu nabídky, tedy k 2,5litrovému benzinovému modelu T5, který do vínku dostal 254 koní a 360 Nm. S tímto výkonem vůz zvládne stovku za rovných 7 sekund a maximálně se rozjede na 210 km/h daných zřejmě elektronickým omezovačem. Podle norem si přitom řekne o 8,5 litru paliva na sto kilometrů, cena pro český trh pak byla stanovena na 1 201 500 Kč.
Řeč byla dosud pouze o částkách souvisejících se standardní výbavou, ve všech případech ovšem můžete sáhnout také po nesčetných doplňcích. S těmi vás nejlépe seznámí oficiální ceník (PDF 8 MB), my vypíchneme snad jen 19palcové černě lakované ráfky Bor oceněné na 22 400 Kč.






















Volvo S60 Cross Country je k mání i na českém trhu s dieselovým nebo benzinovým pětiválcem. V obou případech lze přitom počítat také s pohonem všech kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 10 hodinamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 5 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 7 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
před 8 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 10 hodinamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva