Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S80 2012: velký Švéd přistižen s dalším malým faceliftem
15.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Druhá generace S80 není na trhu až tak dlouho, letos v červnu tomu bude šest let. Přesto zřejmě ještě do té doby stihne podstoupit již druhý facelift.
„Es-osmdesátka” od Volva je nesporně autem pro velmi konzervativní klientelu, a tak od žádné z jejích designových změn nelze očekávat žádnou revoluci. Nestalo se to při prvním faceliftu v roce 2009 a nestane se to podle všeho ani při tom druhém, který přijde v letošním roce.
Tento vůz zatím na trhu není až tak dlouho, ale jeho druhý facelift naznačuje, že si na něm podobně jako XC90 ještě pár let pobude. A tak zatímco většina konkurence životní cykly jednotlivých modelů spíše zkracuje (a ruku v ruce s tím bezesporu omezuje faktické inovace), Volvo či spíše jeho čínští majitelé kráčí opačným směrem. Jestli je to dobrý nápad, nebo ne, to se uvidí až časem, značce se ale zatím pod vedením někdejšího výrobce ledniček daří.
Vraťme se ale k S80. Je hříčkou osudu, že její faceliftované provedení bylo bez náznaků maskování přistiženo právě v Číně. Nebude to ale zřejmě proto, že už by tam švédská firma přesunula svůj vývoj, ale spíše proto. že se jedná o prodlouženou variantu S80L určenou pro tamní trh. To by ale z hlediska inovace řady S80 jako takové nemělo být podstatné, neboť S80L dosud vždy následovala designové změny výchozího provedení.
Pokud tomu tak bude i nadále, můžeme se někdy v průběhu letošního roku (a s ohledem na fakt, že vůz je zcela odhalen, bychom si vsadili již na březnový ženevský autosalon) těšit na představení Volva S80 modelového roku 2012 s výrazněji přepracovanými předními partiemi. Zřejmě všechny vnější inovace můžeme spatřit na přiložených snímcích publikovaných webem 163.com - dosti odlišný je přední nárazník, tedy zejména jeho spodní partie, které pozbyly rozdělení na tři samostatné části. Zajímavé je, že (alespoň na přistiženém voze) pozbyly mlhových světel, zato ve spodních partiích prostřední části nárazníku přibylo něco, co není snadné identifikovat - zprvu jsme usuzovali na LED pro denní svícení, které by uměly v případě potřeby i zastat funkci mlhovek, po objevení detailnějšího záběru je ale zjevné, že minimálně přímo tomu tak není. Že by se tato část nárazníku vysouvala směrem dolů a jako světlo sloužila jen v případě potřeby? Uvidíme.
Jiná je také maska chladiče - má odlišný tvar, jakési vybrání v místech, kde se nachází logo Volva, k tomu ji přibyla i trochu chromu na horizontálním žebrování. Hlavní světlomety se zdají být nezměněné a to samé se dá říci i po prozkoumání snímků boku a zádě. Snad jen vnější zpětná zrcátka se zdají být trochu jiná, na stejně tvarovaných zadních světlech je pak patrné rozsáhlejší použití LED.
Zatímco změny zevnějšku jsou ve výsledku relativně drobné, větší bouři lze očekávat pod kapotou. Automobilka se rozhodla plně podřídit zejména evropským regulacím normované spotřeby a již loni oznámila, že skoncuje s motory, které nemají tři nebo čtyři válce. Jistě to neudělá hned, pod kapotou S80 je ale hned několik vážných kandidátů na odstřel. V nabídce vezu najdeme dva pětiválce a jeden šestiválec, osmiválec schytal ránu z nemilosti již pro loňský rok. Kdo bude další na řadě? Uvidíme, i kdyby to ale nakonec neměl být žádný ze současných motorů, u všech lze očekávat doplnění opatření snižujících papírovou spotřebu, tak velí doba.
Pokud by se měl facelift Volva S80 ukázat již v Ženevě, můžeme jeho oficiální odhalení očekávat v nejbližších týdnech. Do té doby si musíme vystačit s přiloženými snímky a vesměs spekulativními informacemi.
Volvo S80 s faceliftem pro letošní rok
Pro srovnání současná podoba S80 po faceliftu z před tří let
Foto: auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 53 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry