Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40 Cross Country: známe technická data většiny verzí
20.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Volvo koná zázraky. Navzdory vyšší světlé výšce a ochrannému plastovému lemování se u V40 nezhoršila ani spotřeba, ani jízdní výkony.
Od včerejšího dne známe nové Volvo V40 Cross Country od podlahy až po střechu. Tedy na pohled, obsah motorového prostoru zůstával až na pár náznaků utajený. Dnes můžeme tato bílá místa zaplnit, ačkoliv jsme tak vlastně mohli učinit již dříve, jen bychom si museli trochu vymýšlet. Spotřeba a jízdní výkony nabízených pohonných jednotek se od „obyčejné” verze u té se zvýšeným podvozkem prakticky neliší.
K dispozici jsou tedy dva benzinové a dva dieselové motory, které je možné spárovat s manuálem nebo automatem. Tou je u všech pohonných jednotek zastaralý Geartronic, jedinou výjimku tvoří benzinový motor T4 disponující výkonem 180 koní a točivým momentem 270 Nm (na některých trzích bude k mání dokonce 300 Nm). Spřáhnout jej totiž můžete s dvouspojkovou převodovkou Powershift původem od Fordu.
Spotřeba takto vybaveného modelu je ale prozatím neznámá, stejně jako jeho akcelerace či nejvyšší rychlost. Posloužit tak můžeme jen apetitem 5,5 l/100 km, kterého dosahuje s „manuálem”. To je přitom naprosto stejná hodnota, jakou se pyšní i standardní Volvo V40. Vyšší světlá výška, plastové lemy a střešní ližiny se tak očividně vůbec neprojevují na aerodynamice. Nebo se nám to alespoň švédská automobilka snaží namluvit.
Jízdní výkony sice Volvo neudává, jistě však nebudou daleko od standardních 7,7 sekund a 225 km/h. Svědčí o tom turbodieselové motory D2, D3 a D4, které mají (až na jednu výjimku) navlas stejné technické údaje. U verze D2 tak můžete nadále počítat se 115 koňmi, 285 Nm, průměrem 3,8 l/100 km a 12,3 sekundami potřebnými na sprint z klidu na stovku.
Pro dvoulitr D3 Volvo parametry nemá k dispozici, shodný výkon 150 koní ale cosi naznačuje o 5,2 l/100 km v případě automatu. Tu samou hodnotu má produkovat i nejsilnější turbodiesel D4. Jeho 177 koní a 400 Nm by přitom mělo zaručit modelu s automatem zrychlení za 8,6 s, v případě manuálu pak dojde k úspoře tří desetinek.
Spotřeba Cross Country však v ten moment vyšplhá na 4,4 l/100 km, což je ona jediná výjimka z pravidla. Standardně totiž V40 D4 spotřebuje o desetinku litru méně. Jediný odklon tak čeká na vrcholný benzinový model T5, který bude disponovat pohonem všech kol.
Díky 254 koním a 400 Nm točivého momentu by měl akcelerovat z klidu na stovku za pouhých 6,1 s, oproti V40 T5 s pohonem předních kol (dorazit má na podzim) tak budete o více než půlsekundu rychlejší. Spotřeba ale díky automatické převodovce naroste na 7,8 l/100 km. Tento model by přitom měl standardně dostat asistenta pro sjíždění svahů, zatímco pro všechny motorizace bude základem systém start/stop.
Proč Volvo prozradilo detaily zrovna k těmto provedením a ne k jiným, to netušíme, pořád jsou to ale zajímavější informace než včera, kdy jsme nevěděli skoro nic. Tápat ještě chvíli budeme i v otázce cen, ty by ale Volvo mělo zveřejnit ještě letos.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.










Zvýšenou světlou výšku nového Volva V40 Cross Country jsme v Paříži zaznamenali na první pohled
Volvo V40 Cross Country zakládá u švédské automobilky novou řadu, která stojí mezi ryze silničními a více terénními modely. Kromě zvýšeného podvozku nabídne pouze populární ochranné plasty, skutečný pohon všech kol bude vyhrazen pouze nejrychlejšímu modelu T5 o výkonu 254 koní
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejčtenější články
Vrchol ironie: V nizozemské „zelené pevnosti” musí instalovat obří generátory na fosilní paliva, aby udrželi v chodu síť schvácenou elektromobily
15.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025Mercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
15.9.2025Jaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
15.9.2025Nad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
15.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva